Auteur Topic: Navislaaf  (gelezen 2836 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Navislaaf
« Gepost op: donderdag 30 september 2010 - 19:36:40 »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Navislaaf
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 30 september 2010 - 20:41:54 »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Navislaaf
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 17:17:49 »
Plezante anekdote voor op verjaardagsfeestjes...  ;D  (zolang hij zélf niet moet opdraaien voor de kosten van die redding, tenminste)

In eigen land reed onlangs een lijnbuschauffeur zich ook nog hopeloos vast in een aardeweg.  Gebeurde in 1 of ander godvergeten boeregat, toen hij op weg was om leerlingen op te pikken voor een extra dienst.  Een lokale boer heeft 'm eruit moeten slepen.  Is natuurlijk wel niet zo spectaculair...
« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 oktober 2010 - 17:33:43 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Navislaaf
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 18:30:58 »
Plezante anekdote voor op verjaardagsfeestjes...  ;D  (zolang hij zélf niet moet opdraaien voor de kosten van die redding, tenminste)

Ik ken de regeling daarvoor in Zwitserland niet, maar hier in onze streek had hij vast en zeker de kosten kunnen betalen. En de heli stijgt al op vanaf 1.750 Euro.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Navislaaf
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 20:07:20 »
Plezante anekdote voor op verjaardagsfeestjes...  ;D  (zolang hij zélf niet moet opdraaien voor de kosten van die redding, tenminste)

In eigen land reed onlangs een lijnbuschauffeur zich ook nog hopeloos vast in een aardeweg.  Gebeurde in 1 of ander godvergeten boeregat, toen hij op weg was om leerlingen op te pikken voor een extra dienst.  Een lokale boer heeft 'm eruit moeten slepen.  Is natuurlijk wel niet zo spectaculair...

Rechtover mij bevindt zich een 'straat' die op de navigatiekaarten van T3l3@tl@s staat maar die voor auto's en groter volstrekt onbruikbaar is en waarin er zich regelmatig vastrijden. Op die kaarten staat nog de andere spookhelft van die straat op de plaats van mijn oprit. Ik heb dit over een periode van een paar jaar al tweemaal gerapporteerd, maar de status blijft laconiek 'Wij hebben uw melding ontvangen'.

Luieriken.

Andere kaartenleveranciers gebruiken al jaren de juiste gegevens.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Navislaaf
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 20:37:47 »
In Temse kwam ik onlangs een groot bord met GPS in koeien van letters doorkruist.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Navislaaf
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 21:31:31 »
In Temse kwam ik onlangs een groot bord met GPS in koeien van letters doorkruist.

Fantastisch!

Want uitgerekend bij mensen die Temse niet of niet goed kennen, is de kans het grootst dat ze er hun GPS gaan gebruiken.

Stel je voor dat een Duitser dat bord ziet. Die verstaat er natuurlijk geen bal van. Want hij heeft een "Navi" (Navigationsgerät of, indien ingebouwd, Navigationsanlage), en hij heeft er geen flauw benul van dat die Navi het GPS (Global Positioning System) gebruikt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Navislaaf
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 21:41:36 »
Da's net zoals de zogenaamde informatie die hier op de Antwerpse Ring soms verschijnt.  Genre: "Ongeval in Meise, Bxl via Mechelen"

Ik vraag mij dan dikwijls af hoeveel buitenlandse chauffeurs zulke info snappen, en doorhebben dat het om Brussel (Bruxelles, Brussels,....) gaat.  Zo is mijn vader een tiental jaar geleden in allerijl naar de parking in Peutie gemoeten.  Een tante van mij is hier getrouwd met een Franse man, en het feest ging hier door in Brecht.  Er waren routebeschrijvingen opgestuurd.  

's Morgensvroeg werden we gebeld door paniekerige Franse familie. "On s'est perdu, on s'est perdu.  On ne voit plus "Anvers" ici".  Ze waren compleet tilt geslagen, en dreigden te laat te komen op de bruiloft.

M'n vader had direct door wat er gaande was: "Ja, mannen éénmaal voorbij Brussel moet ge "Antwerpen" ipv "Anvers" volgen hé."
« Laatst bewerkt op: vrijdag 01 oktober 2010 - 21:47:05 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Navislaaf
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 21:55:41 »
M'n vader had direct door wat er gaande was: "Ja, mannen éénmaal voorbij Brussel moet ge "Antwerpen" ipv "Anvers" volgen hé."

Die geraken dan wellicht ook nooit in Aix la Chapelle (Aachen). Dat is volgens de Franse Wikipedia

Citaat
... une ville d'Allemagne situé dans le Land de Rhénanie-du-Nord-Westphalie.

En van Aachen geraken ze niet in Luik, want op de Duitse wegwijzers staat "Lüttich".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Navislaaf
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 22:29:05 »
Is nog altijd beter dan een vroegere collega.
Ik reed met hem naar Eupen naar de Carrefour, volgende dag ging ik het werk alleen aanvangen hij ging eerst nog een andere klus doen.
Hij belt me en vraagt hoe hij tot bij mij komt.... ???
Dus ik zeg  E313 richting Luik, dan richting Aken.
2-3 uur verder niemand te zien, ik bel hem en hij weet niet waar hij zit, beetje uitgevraagd en bleek hij in Lummen afgedraaid te zijn naar Aken. :-X
Dan moest ik dus ook zeggen dat hij in Aachen (waar hij ondertussen zat) richting Lüttich moest nemen, daar had hij als perfect 2 talige nog nooit van gehoord......
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Navislaaf
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 22:54:37 »
Vroeger nog gewerkt bij Rendac.  Ooit eens aan een collega de weg uitgelegd naar "Spek en Eieren", in de Antwerpse haven.  Daar schuin tegenover was een een expertise-bedrijf waar we vlees-afvallen moesten opladen.  Ik had hem via de A12 gestuurd, de afrit tussen de Tijsmanstunnel en de Liefkenshoektunnel (aan Degussa daar), en dan via 't sluizencomplex.

Uiteindelijk belde dien typ mij op, dat hij 't adres maar niet kon vinden.  Hij zat blijkbaar op de zijrijbaan van de A12...richting Boom!

Wat was er nu gebeurd?  Wel in de Tijsmanstunnel liet hij zich natuurlijk verrassen, en voor hij 't wist, zat hij al in de Liefkenshoektunnel.  (heeft dat rekeningetje nog zelf moeten betalen ook  ;D).  Hij zag toen wel z'n flater in, en is dan maar doorgereden, hij zou wel zien waar hij uit kwam.  Uiteindelijk heeft hij de verkeersborden maar richting Antwerpen gevolgd, zo via de Expressweg E34/N49, de Kennedytunnel in.  Vlak na de Kennedytunnel, zag hij pijlen staan naar...juist: de A12! 

"Wacht, 'k ga me hier niet laten kennen" dacht hij toen. "'k Ga dat hier toch nog vinden.  Met mij gaan ze ni lachen vandaag zenne".

Ijdele hoop, dus.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Navislaaf
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 01 oktober 2010 - 23:03:15 »
 ;D ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Navislaaf
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 02 oktober 2010 - 10:58:46 »
Rechtover mij bevindt zich een 'straat' die op de navigatiekaarten van T3l3@tl@s staat maar die voor auto's en groter volstrekt onbruikbaar is en waarin er zich regelmatig vastrijden. Op die kaarten staat nog de andere spookhelft van die straat op de plaats van mijn oprit. Ik heb dit over een periode van een paar jaar al tweemaal gerapporteerd, maar de status blijft laconiek 'Wij hebben uw melding ontvangen'.

Luieriken.

Andere kaartenleveranciers gebruiken al jaren de juiste gegevens.

Gemiddeld gezien zijn de kaarten van NavTeq nog veel slechter. Ik weet enkele tientallen fouten op de kaart en dat op minder dan 10 min rijden van bij mij thuis. De positionering van de straten is ook veel slechter dan bij TeleAtlas. NavTeq heeft bijvoorbeeld ook aardig wat doodlopende enkelrichtingstraten  ??? ??? ??? ???.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Navislaaf
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 02 oktober 2010 - 14:30:40 »
NavTeq heeft bijvoorbeeld ook aardig wat doodlopende enkelrichtingstraten  ??? ??? ??? ???.

Dat is al even vervelend als wanneer je een rotonde oprijdt en je merkt dat de studenten voor de grap aan elke weg die erop uitkomt een verkeersbord C1 geplaatst hebben.


Verkeersbord C1
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."