Auteur Topic: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"  (gelezen 4655 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 22:35:18 »
Citaat van: autokanaal.be
BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"

Van alle automobilisten zijn de BMW-bestuurders het meest gefrustreerd en het meest opgefokt achter het stuur. Dat blijkt uit een grootschalig Brits onderzoek.

Gocompare ondervroeg 3.000 automobilisten. Maar liefst de helft van de ondervraagden gaf aan wel eens een negatieve ervaring gehad te hebben met een BMW-bestuurder. Witte bestelwagens en Audi's zijn eveneens een nachtmerrie.

23% van de bestuurders zag al eens een agressieve bestuurder uitstappen om dreigingen te uiten. 10% gaf aan bij een ongeval betrokken te zijn geraakt als gevolg van het asociale rijgedrag van een ander.
Top-10:

1. BMW
2. Witte busjes
3. Audi
4. Ford
5. Land Rover
6. Vrachtwagens
7. Opel
8. Range Rover
9. Volkswagen
10. Mercedes
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 22:51:15 »
Los hiervan merk ik gewoon in het algemeen dat het verkeer veel gejaagder, agressiever en opgefokter overkomt.
Je moet maar eens in de buurt van een school rijden vlak voor de school uitgaat, of op een baan waar je theoretisch gemakkelijk 90 kunt, je houden aan de geldende maximumsnelheid van 70.

M'n partner werd zo een tijdje geleden in Zulte-centrum op de parallellle zijweg van de N43 klemgereden door een SUV met aanhangwagen, omdat ze bij het binnenkomen van de bebouwde kom van Zulte, haar snelheid van 70 naar 50 bracht. De man heeft haar een tirade gegeven, die pas stopte, toen hij zag, dat ze koelbloedig haar gsm pakte en 112 belde.

Voor die witte busjes moet je ook niet ver zoeken: meestal kleine koerierbedrijfjes in onderaanneming, die nooit tijd hebben, en altijd te snel willen rijden.
« Laatst bewerkt op: woensdag 13 oktober 2010 - 22:54:59 door os2lover »
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline os2lover

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 497
  • Geslacht: Man
    • BASM
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 22:53:03 »
Het merk was trouwens een Hyundai, niet eens voorkomend in de lijst van de Britten, maar misschien rijden daar niet zoveel Hyundai's ;-)
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 02:24:42 »
Witte wagens in het algemeen zijn trouwens meestal echte hooligans. Vooral als er wat van die dunne blauwe sierstripjes en reflecterende omtrekbolletjes opzitten...

Och ja, meestal hebben die dingen gelukkig wel een blauwe lamp op het dak, dan kun je ze eventueel wat beter zien aankomen ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 04:23:19 »
Rijden er daar geen Volvo's misschien?
Mijn top 10 zou er toch enigszins anders uit zien.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 16:43:57 »
Zou het ook voor motoren gelden?  (mijn broer heeft net een GS1200 gekocht, kan ik hem wat jennen. ;D :-[)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 18:20:13 »
Vreemd, dat etiket dat op BMW-rijders gekleefd wordt.

Het zal wel een wisselwerking zijn. Mogelijk hebben een aantal BMW-rijders een wat agressieve rijstijl. Daardoor zijn er dan weer anderen die dan maar tegenover alle BMW-rijders onverdraagzaam zijn, wat dan weer een negatieve invloed heeft op het rijgedrag van sommige BMW-rijders.

Hier in Duitsland kleeft er geen etiket op een BMW-rijder. Een BMW geldt hier enkel als een zeer degelijke wagen, en dus een goede keuze voor iemand die het zich financieel kan veroorloven.

Ons buurmeisje sloeg wel even in paniek toen ze het wel bijzonder imposante front van de Dodge van bibi585 plots sneller de flank van haar Twingo zag naderen dan haar lief was, omdat ze niet uit haar doppen gekeken had.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010 - 18:15:04 »
Wat ik wel kan begrijpen dat het meestal BMW rijders zijn die de UK-limiet van 70 mph (113 kmh) het verst overschrijden...

Zo moeilijk is dat nu ook niet.

De UK-snelweg kennende, wij reden zelfs met 11 BMW´s achter mekaar te snel in 2008, en dan zaten we nog allemaal aan de verkeerde kant in de auto.   :D

Maar om dat dan ook bij aggressief te rekenen is belachelijk.   ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 16 oktober 2010 - 23:05:53 »
Ons buurmeisje sloeg wel even in paniek toen ze het wel bijzonder imposante front van de Dodge van bibi585 plots sneller de flank van haar Twingo zag naderen dan haar lief was, omdat ze niet uit haar doppen gekeken had.  :D

Heeft ze er iets over gezegd?
Was wel effe "rood alarm".
Net op het moment dat ik gas geef om de steile helling op te rijden komt daar plots die Twingo in volle vaart achteruit voor mijn neus opgedoken.
Een goeie test om te zien of mijn reacties nog in orde zijn.
Met klank geslaagd dus. :D ;D ;D ;D

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #9 Gepost op: zondag 17 oktober 2010 - 17:35:15 »
Heeft ze er iets over gezegd?

Nee hoor.

Citaat
Was wel effe "rood alarm".
Net op het moment dat ik gas geef om de steile helling op te rijden komt daar plots die Twingo in volle vaart achteruit voor mijn neus opgedoken.

Dat is hier altijd zo. En als er dan een aanrijding van komt, dan vinden ze dat ze alleen maar pech gehad hebben. Dat ze misschien wat voorzichtiger zouden kunnen rijden, komt niet in hen op.

Misschien heb ik ooit wel eens prijs. Want als onze oprit besneeuwd is, moet ik er tegen 25km/h aan beginnen, of ik geraak niet tot boven. Met als gevolg dat, als de vuilnisophalers de afvaltonnen weer eens keurig midden vóór onze oprit achtergelaten hebben, ik niet alleen eerst die tonnen moet gaan verplaatsen, maar ook nog eens 100 meer achteruit moet rijden om opnieuw een aanloop te kunnen halen.

Citaat
Een goeie test om te zien of mijn reacties nog in orde zijn.
Met klank geslaagd dus. :D ;D ;D ;D

Je bent inderdaad met glans geslaagd. Zonder die uitstekende reflexen van jou was er van die Twingo niet veel overgebleven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: BMW-rijders zijn "opgefokt en agressief"
« Reactie #10 Gepost op: maandag 18 oktober 2010 - 03:09:51 »
Heeft ze er iets over gezegd?

Nee hoor.


Ze was nochtans duidelijk ook geschrokken en ik heb nog maar zelden iemand zo snel zien terug vooruit rijden om plaats te maken en mij door te laten. ;D ;D ;D