Auteur Topic: Antwerps politieparket gaat lichte overtredingen niet meer vervolgen  (gelezen 2369 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Antwerps politieparket gaat lichte overtredingen niet meer vervolgen
« Gepost op: woensdag 13 oktober 2010 - 22:39:01 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:39:33 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
Re: Antwerps politieparket gaat lichte overtredingen niet meer vervolgen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 02:04:35 »
Net nog die kwal uit Dendermonde op TV gezien. Geluk dat ik nog een echte CRT heb, anders was het toestel gegarandeerd gebarsten.

De kwal was het er absoluut niet mee eens en hij gooide nogmaals de leugen in de groep dat hogere snelheid per definitie leidt tot ongevallen. Over alcomobilisme hoorde je 'm uiteraard niet.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 02:17:51 »
Net nog die kwal uit Dendermonde op TV gezien. Geluk dat ik nog een echte CRT heb, anders was het toestel gegarandeerd gebarsten.
Hey ik heb dat kalf ook gehoord, en ik heb ook nog een CRT.  :D 
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 13:03:51 »
Ik heb hem gisteren op Radio1 gehoord, ik kreeg er gelijk braakneigingen van.  >:(
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 15:33:55 »
Komkom.. Dehondt is de resident clown als ze op radio of TV nog eens straffe uitspraken willen horen. Zet een Werner De Dobbeleer van BIVV daar en het klinkt al iets milder. Voor de rest is er niemand die zich op dergelijke manier voor de kar laat spannen.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 18:05:56 »
De kwal was het er absoluut niet mee eens en hij gooide nogmaals de leugen in de groep dat hogere snelheid per definitie leidt tot ongevallen. Over alcomobilisme hoorde je 'm uiteraard niet.

In België politiek correct dus: nuchter tegen 130 km/h op een verlaten autosnelweg rijden bij gunstige weersomstandigheden is levensgevaarlijk, maar dronken tegen 5 km/h een voorrangsweg oversteken zonder uit je doppen te kijken is minder gevaarlijk.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 18:33:05 »
Brussel en Gent volgen Antwerpen.

Ik moet het niet hebben van honden in Dendermonde, gelukkig gisteren geen tv gekeken. :D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010 - 19:36:57 »
Brussel en Gent volgen Antwerpen.

Ik moet het niet hebben van honden in Dendermonde, gelukkig gisteren geen tv gekeken. :D
ik moet alleen hebben van mijn eigen honden  ;D

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010 - 10:54:50 »
[ik moet alleen hebben van mijn eigen honden  ;D

In een stoofpotje? Ik kan je wel enkele (chinese) receptjes doorsturen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010 - 11:59:09 »
[ik moet alleen hebben van mijn eigen honden  ;D

In een stoofpotje? Ik kan je wel enkele (chinese) receptjes doorsturen.
not funny  >:(

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010 - 13:39:04 »
Ik wou de mensen voor zijn, trouwens ik heb ook een hond die zeker niet in de stoofpot trecht komt. Maar omdat men mijn affiniteit met de Chinese cultuur hier kent wou ik hen de doelkans afnemen.

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: zondag 17 oktober 2010 - 12:08:42 »
dit past hier:

Citaat
http://www.vandaag.be/binnenland/49039_absurd-flitspalenbeleid-botst-op-zijn-eigen-grenzen.html

"Absurd flitspalenbeleid botst op zijn eigen grenzen"
22 reacties 13 oktober, 18:49

“Als Vlaanderen wordt omgebouwd in een bos vol flitspalen, is het logisch dat het PV’s regent. De opgelegde snelheidslimiet is dikwijls onredelijk en ook de voorzichtige automobilist loopt wel een paar keer tegen zo’n flitslamp", zegt Jean-Marie Dedecker (LDD).

"Logisch dus dat steeds meer automobilisten naar de politierechter stappen om hun boete aan te vechten. Maar als in het parket van Antwerpen 61 mensen voltijds van die lichte overtredingen zitten te verwerken, is dat meer een belastingkantoor dan een parket. En de politiezones doen ijverig mee omdat ze een deel van de opbrengst via het boetefonds binnenhalen.”

LDD is vooral ongerust over het voorstel van het parket om de boetes voortaan allemaal verplicht te innen, zodat de automobilist pas nadien kans krijgt om ze te betwisten. De politierechtbank zou dus, voor wie protesteert, pas achteraf optreden.

“Dit is de omgekeerde wereld, en kan echt niet door de beugel", zucht Jean-Marie Dedecker. "De rechten van de burger om elk PV tegen hem te kunnen aanvechten mag niet in vraag worden gesteld. Je laat een verdachte toch ook niet vooraf een gevangenisstraf uitzitten, om de rechtbank achteraf te laten beslissen of dat wel dergelijk terecht was?”

Terwijl in Nederland on€fficiënte flitspalen steeds meer weggehaald worden (sommige provincies 1/4), hun wegen worden steeds maar veiliger -; plaats men er in Belziek steeds maar bij - er zouden nog 200 aanvragen van (enkel Vlaamse) gem€€nten op Crevits buro liggen.  ;D

Citaat
http://www.hbvl.be/blog/de-kern/extern-er-is-meer-nodig.aspx

Er is meer nodig
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

http://www.hbvl.be/blog/de-kern/extern-er-is-meer-nodig.aspx
P.S.
ik neem aan dat buitenlanders in Be ook steeds meer geflitst worden...  ;D
Eric Donckier vergeet hier ook de steeds dalende snelheidsmaxima (gemidddelde tot 30 kmh-max minder), en de vele andere snelheidsremmende maatregelen die toenemen.

Het aantal letselongevallen (enkel die zijn offic. geregistreerd) zijn de laatste tien jaar niet afgenomen, enkel wat ups en downs en géén dalende tendens te bespeuren ( oordeel zelf.  ;) )
Citaat
2008 48.827 } 49321* gemiddeld* laatste 2 j offic.
2007 49.815 }     (én in 2008* was er minder verkeer door ´de crisis´, bron ETSC)

2006 49.181
2005 49.313
2004 - - - -
2003 - - - -
2002 47.606
2001 47.443
2000 49.064
1999 51.600
1998 51.166 : vanaf hier eerste flitspalen actief (december 1997)

1997 50.076 } 49413 gemiddeld van 2 jaar "vóór de flitspalen"
1996 48.750 }

http://statbel.fgov.be/nl/binaries/pr145_nl_tcm325-81146.pdf
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 09:40:25 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I