Auteur Topic: ramkarretje  (gelezen 6067 keer)

Offline mazda

• Meer dan expert
ramkarretje
« Gepost op: donderdag 21 oktober 2010 - 20:00:09 »
Weet je wat ik graag zou hebben om mij te amuseren.

Elke dag een ander oud autootje dat ik als stunt van een of andere verzekeringsmaatschappij mag gebruiken om in VLAANDEREN wat voorrang van rechts te gaan nemen tot wanneer het helemaal kapot is en de volgende dag weer herbeginnen met een ander autootje.
Dan zou ik mij echt kunnen uitleven.

Ik zou al die senioren die denken dat ze er alles over weten eens goed bij hun KL.... hebben.

's avonds op in het nieuws zou men dan over mij spreken en de bestuurders die de voorrangsregels niet goed kennen aanmanen tot voorzichtigheid of om thuis te blijven.

Maanden aan een stuk zou ik mij kunnen amuseren door mensen die de voorrangsregels niet respecteren eens flink te laten opdraaien voor hun wangedrag.
Ikzelf zou nooit schuld treffen.

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: ramkarretje
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 21 oktober 2010 - 23:50:41 »
Neem een oude baksteen-Volvo, die gaan langer mee ;)
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 22 oktober 2010 - 08:23:21 »
:P Goed plan eigenlijk, haha :)

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 22 oktober 2010 - 12:43:13 »
En best niet de 90 kmh VVR-kp´s nemen.  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 22 oktober 2010 - 15:08:46 »
@ mazda:

Hoe kom je op zulke perverse ideeën ???

Is het dan in de eerste plaats niet de bedoeling om, voorrang of niet, hoe dan ook ongevallen te vermijden?

In Duitsland zou je niet lang rijden:

Citaat
StVO §1 (2). Jeder Verkehrsteilnehmer hat sich so zu verhalten, daß kein Anderer geschädigt, gefährdet oder mehr, als nach den Umständen unvermeidbar, behindert oder belästigt wird.

"Jeder Verkehrsteilnehmer", dus ook diegene die voorrang heeft!

Neen, dan zou ik liever eens een dag als flik in burger aan een kruispunt met VVR staan. En schrijven maar...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 22 oktober 2010 - 20:17:25 »
Ach, Jozef het is inderdaad maar een perverse droom.
De ene zijn perverse droom is de andere zijn perverse droom niet.

Ik zou zeer tevreden zijn moest de politie hier in Belgie eens eindelijk optreden en voor duidelijke gevallen van voorrangsnegatie  schrijven en nog eens schrijven.
Je moet zelfs niet in burger optreden want het ergste is dat velen denken dat ze nog goed bezig zijn ook doordat ze totaal geen kennis hebben van de basis voorrangsregels.
Als deze bestuurders bij een controle door de politie aan de kant zouden worden gezet na een flagrante voorrangsnegatie zouden deze bestuurders totaal uit de lucht vallen.
Allee Menier de polies wa zegde nu. Ik ray toch rechtdeur oep de hoofdbaan. Was da veu geziever. Nen ouwe mens zoe veu de zot houwe.

Daarom dacht ik. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Het leukste zou zijn dat ik dit mocht doen in opdracht van de overheid onder toezicht van de politie.
Boem de 50ste in een paar uur tijd. En onmiddellijk krijgt die van de politie die toezicht houdt dan te horen dat ze volledig in fout zijn en voor alle kosten moeten opdraaien.
Het autootje mag eruitzien als een groen duveltje met rolbaren en bulbaren.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 oktober 2010 - 20:20:55 door mazda »

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 23 oktober 2010 - 19:48:50 »
Het autootje mag eruitzien als een groen duveltje met rolbaren en bulbaren.

Dus een 2 persoonsauto want met die rolbaren zal er niet veel meer mogen,.
Ook best eentje van voor 2007 nemen kwestie van die bulbar...
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 01:38:52 »
Hoh, moest ik mijn reflexen kunnen uitschakelen kan ik hier moeiteloos dagelijks 10 auto's in de prak rijden zonder ook maar 1 overtreding te begaan en zonder VVR in de buurt.
Om van de zwakke weggebruikers nog maar te zwijgen.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: zondag 24 oktober 2010 - 21:24:48 »
Hoe lang zou je hier rondrijden?  Ook niet al te ver, als ge 't mij vraagt.  Als er ene met iets of wat snelheid op jou knalt, veel bescherming heb je niet:
Je portier en wat laterale verstevingsbalken, en eventueel nog wat zijdelingse airbags. 

Of dat zal volstaan om daar zelf heelhuids uit te komen na een "deftige" impact, betwijfel ik zo'n beetje.  :-\
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: maandag 25 oktober 2010 - 20:14:51 »
Hoe lang zou je hier rondrijden?  Ook niet al te ver, als ge 't mij vraagt.  Als er ene met iets of wat snelheid op jou knalt, veel bescherming heb je niet:
Je portier en wat laterale verstevingsbalken, en eventueel nog wat zijdelingse airbags. 

Of dat zal volstaan om daar zelf heelhuids uit te komen na een "deftige" impact, betwijfel ik zo'n beetje.  :-\

Als men aan de snelheden die Bert beschrijft tegenwoordig in Vlaanderen over kruispunten durft rijden waar men geen voorrang heeft, dan kan ik alleen maar concluderen dat ik deze droom dringend moet gaan uitvoeren om een beschaafd weggebruik af te dwingen maar ik zal dat autootje dan best inruilen voor een tank.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 26 oktober 2010 - 03:19:30 »
Schoolmeesterke spelen heb ik niet opgegeven om de eenvoudige reden dat ik er nooit aan begonnen ben want het is toch een onbegonnen zaak in je eentje.

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 26 oktober 2010 - 10:23:45 »
Hiermee wil ik aantonen dat in je eentje optreden en met je vingertje wijzen zoals een schoolmeester inderdaad niet veel zal uithalen.
Daarom dit groots opgezet spectakel met toezicht van de politie en eventueel televisie, zodat ik, zoals ik al zei 's avonds in het nieuws kom.
Tank heeft weer 1000 voorrangsnegators geramd vandaag, ziehier de beelden.
Morgen hetzelfde nieuws tot wanneer iedereen mooi stopt om mij voor te laten.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 06 november 2010 - 20:34:26 »
Morgen hetzelfde nieuws tot wanneer iedereen mooi stopt om mij voor te laten.

Oh?  Is het je daarom te doen?  Dat iedereen je voor laat?  ???

Ik hoop dat ik dat laatste verkeerd interpreteer?
« Laatst bewerkt op: zaterdag 06 november 2010 - 20:43:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: maandag 08 november 2010 - 20:10:08 »
Sorry voor het late antwoord maar ik zat enkele dagen in Wallonie zonder PC en daarna had ik niet gezien dat er nog een reactie was.

Ik weet niet hoe jij dit interpreteert?

Ik verleen altijd voorrang "als het kan" aan diegene die daar recht op heeft.
"Als het kan", want soms kan het niet door de omstandigheden, maar dan nog zal ik mij zo gedragen dat ik mij klaar houdt om te stoppen.

Daarom dat ik zelf ook graag voor mag als ik daar recht op heb. In zuivere situaties natuurlijk zoals bij een voorrang van rechts waar op dat ogenblik geen enkele reden is om hem niet te krijgen.

Het is er mij dus om te doen dat iedereen die mij zuiver voorrang moet kunnen verlenen mij voor laat.

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 09 november 2010 - 08:25:50 »
Kijk, dit vind ik bvb ook een frustrerende situatie... Ik ben de groene wagen en ik heb groen licht. Ik rijd het kruispunt op, dat vrij is. Voor mij zijn gewoonlijk één of twee wagens. De rode wagen heeft geen voorrang (haaientanden). Mij lijkt het logisch dat als je op dat kruispunt bent, dat je hem dan ook géén voorrang geeft! Hij hééft geen voorrang, je staat op een kruispunt (tenminste je achterliggers toch) en er rijdt ook een tram over dat kruispunt... Maar nee, de rode dringen aan en veel mensen geven daar hun voorrang af!!! Ik vind dat onbegrijpelijk op zo'n punt!
(En uiteraard, als je één wagen -onterecht- voorrang geeft, dan zijn er vijf die hem nemen!)

« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 november 2010 - 08:27:21 door Jari »