Auteur Topic: De grote verkeersquiz  (gelezen 2750 keer)

Offline Rudi

• Expert
  • Geslacht: Man
De grote verkeersquiz
« Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 11:07:42 »
Beste vrienden, op het Nieuwsblad online heb ik zeer snel even meegedaan aan de verkeersquiz. Score 10/20.
Shame on me? Of misschien toch niet.

Zo wist ik niet dat het gat in de ozonlaag 25 jaar geleden werd ontdekt, dat de eerste praatpaal niet op de E40 te vinden was maar reeds in 1968 op de ring van Antwerpen, dat een boete voor het rijden met meer dan 0.5 promille (minnelijke schikking) geen 150 euro maar slechts 137,5 euro kost en dat men met Eco cheques wel een treinTICKET maar GEEN treinABONNEMENT kan kopen.  

Het ding noemt dan ook de GROTE verkeersquiz en dan is het logisch dat er ook algemenere vragen bijhoren.

Sniper zal nu terecht opmerken dat ik dan 16/20 had moeten hebben en geen 10/20. Wel ik beken dat ik mij vergiste in de minimale profieldiepte van banden : moet zijn 1,6 en ik koos 1,9mm, dat een defect voertuig niet onbeperkt maar max 24 uur mag blijven staan (tiens op de wisselaar van Leuven staat al een week een vrachtwagentje?) en dat ik niet meer wist of een 5 jarige rolschaatser het voet-en fietspad mocht gebruiken of 1 van beiden en dat de ideale zithoogte op de fiets net met je tenen plat op de grond komen is. Dan nog 1 combinatie-keuze fout en 1 antwoord buiten de tijd.

Welke 10 vragen ik dan wel juist had verklap ik lekker niet, maar (geruststellend voor mij) ze waren echt verkeerstechnisch  en -veilig gerelateerd

Bon, dit alles met een goedlachse ondertoon en ik heb toch een aantal dingen bijgeleerd. Wie doet mij na?
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 november 2010 - 11:11:11 door Rudi »

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: De grote verkeersquiz
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 12:08:48 »
Sniper zal nu terecht opmerken dat ik dan 16/20 had moeten hebben en geen 10/20.
ben ik echt zo slecht

ik zou eerder stellen dat 'de grot verkeersquiz' niet hetzelfde is als 'de grote wegcode quiz'

ik had trouwens maar 15/20
« Laatst bewerkt op: donderdag 04 november 2010 - 12:44:09 door sniper »
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 12:22:12 »
Ik heb hem 3x gedaan en heb mijn antwoorden bewaard... Ik had 11/20, 16/20 en 15/20! Belachelijke vragen zitten ertussen :P

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 04 november 2010 - 16:27:39 »
Rudi de hoogte van het fietszadel is beter af te stellen : voet in het midden op de trapper been moet dan volledig gestrekt zijn, fietsen doe je met de bal v/d voet dus is het been niet meer compleet gestrekt.
Hoogte tot de grond is enkel belangrijk dat je eraan moet kunnen.
Dus je had eigenlijk een punt meer omdat hun antwoord toch niet volledig juist is. :)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 28 december 2010 - 15:42:52 »
Ik heb hem 3x gedaan en heb mijn antwoorden bewaard... Ik had 11/20, 16/20 en 15/20! Belachelijke vragen zitten ertussen :P
Tuurlijk, de vragen gaan alle problemen met de wegcode uit de weg ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder