Anderzijds is dat al heel wat meer dan wat sommigen durven dragen, ook de ogenschijnlijke echte motards... Met blote handjes een Goldwing besturen enzo, om nog maar te zwijgen van allerlei helmen met duitse vormgeving die tijdens WOI en WOII al weinig effect hadden en nu op de motor ook geen effect zullen hebben.
Maar... Waar houdt het op? De scooters met niet te zot veel vermogen zijn tegenwoordig populair, en hoewel ze eruit zien als scooter kunnen ze ook goed mee op de snelweg en ga je er bijgevolg ook even hard mee op je flikker als met een echte motorfiets. Je zou er niet aan denken als de jongste met haar fietsje nog eens de grond op klettert en met geschaafde knieën thuis komt, maar eens opgegroeid heb ik ook al flink wat fietsers met zware kwetsuren mogen/moeten optakelen. Wielrenners met een hele rechterbil en rechterbovenbeen vol macadamexceem, +50-jarigen die ongelukkig letterlijk hun kop breken op een verhoogd voetpad na het verliezen van hun evenwicht, ...
En dan... moet ik toegeven dat ik ook geen fietshelm heb. En liefst een korte fietsbroek verkies. En geen handschoenen, kniebeschermers of elleboogbeschermers...
Ik rij ATGATT op mijn motorfiets, maar moet toegeven dat als ik Schouppe's voorstel toejuich, ik niet direct de beste leerling ben.