Auteur Topic: Wuvn ahter 't stuur... Nie anders dan mizeerie!  (gelezen 1559 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Wuvn ahter 't stuur... Nie anders dan mizeerie!
« Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 00:15:24 »
Gisterennuchten riek noar kortrik up dotostrade... Up me gemakske, jekent mie .

Ke kiekken azo over min schoere en kzie doar e wuf in n nieuwen BMW passeren an 140 tereure met eur tote tegen de rute in de spegel te kiekken om eur ogevlerken te kunn schildern. Je moe da eke peizen...

Ik kiekken were voi me voor e poor seconden, moar angezien da dadde gin lelyk keun was... kzegge kgon nog moar e ki loern...

Miljaarde nondedju, ze zat godver bikan up min... en mo schildern (nog e couche)...

Je kunt eki peisn dak verschoten en... me scheirmasjiene viel ut men nan, flak up men eclairtje dak in men ander nand an.

Met dak met men nan vulzaoten hak me stuur tusschen me knien moet steken vaneigens, en deur dak moetn utwykken, stukkn'k tegen me telefongstatiftje, me telefong volt noa beneen, flakin me zjatje kaffie tusschen min billen.

Je kut e ke gon peizen die hete kaffie up me spriet, me kljingeld verbrand... en me telefong no de wup... en vaneigens nog e ke me corespondensje onderbrookn wok...

Godver, Godver, je zoet de'r ollik van braken van wuven ahter 't stuur!!!!

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wuvn ahter 't stuur... Nie anders dan mizeerie!
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 00:33:58 »
Das nog oed plat westvlams wi.

Ik heb toch hier en daar eens moeten herlezen om te begrijpen want West-Vlaams lees en schrijf ik niet zo vaak.
Moest iemand de vertaling wensen wil ik me wel eens inspannen. :D ;D ;D ;D

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wuvn ahter 't stuur... Nie anders dan mizeerie!
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 01:10:12 »
Ik heb de vertaling.
Zelf gemaakt na mijn computerlessen. : http://www.youtube.com/watch?v=M_SP44j5NdE
Gisterenmorgen reed ik op de autosnelweg naar Kortrijk…
Op mijn dooie gemak, je kent me.

Ik kijk over mijn schouder en ik zie een vrouw in een nieuwe BMW voorbijrijden aan 140 km per uur,
met haar gezicht tegen de voorruit in de spiegel kijkend om haar oogleden op te maken (schilderen). Je moet je dat eens voorstellen…
Ik kijk weer een paar seconden voor mij uit, maar daar het geen lelijk konijn was ….zei ik bij mezelf, ik ga nog maar eens kijken…
Potvolkoffie, ze reed bijna tegen me aan….en zij maar verder schilderen (nog een laagje)….

Je kunt denken dat ik schrok… mijn scheerapparaat viel uit mijn hand, recht op mijn “eclair” die ik in mijn andere hand had.

Omdat ik mijn handen vol had, had ik mijn stuur tussen mijn knieën geklemd, en omdat ik diende uit te wijken stootte ik tegen mijn carkit,
mijn telefoon valt naar beneden, recht in mijn tas koffie die tussen mijn billen stond.

Je kunt denken, die hete koffie op mij kruis, mijn “edele” delen verbrandt (nvdr heb jij dat Roma?) en mijn telefoon defect…
uiteraard was de verbinding op de koop toe onderbroken…

Potvolkoffie, je zou er van kotsen van die vrouwen achter het stuur!!!
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wuvn ahter 't stuur... Nie anders dan mizeerie!
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 02:18:21 »
Dat is het ongeveer, maar ja, Iepers en Kortrijks is ook niet 100% hetzelfde. Hier en daar zit er al een ander woord tussen of een ander accent.
Ik woonde dan nog in een deelgemeente die ook niet 100% hetzelfde is als Iepers (èni).

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wuvn ahter 't stuur... Nie anders dan mizeerie!
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 16 november 2010 - 08:02:38 »
 :D