Auteur Topic: Fietspaden  (gelezen 1290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Fietspaden
« Gepost op: woensdag 24 november 2010 - 09:24:05 »
Fietspaden zijn hier toch echt een lachertje, ergens te begrijpen dat de wielerterroristen op straat rijden.

Kreeg hier net zo een update van de cd&v binnen over hoe goed ze wel bezig zijn, pré verkiezingsdrukwerk noem ik het altijd. ::)
ff naar hun site gegaan voor een link en een quote.

Er is aan de fietspaden nog veel werk, zoveel is duidelijk. We werken dan ook gestaag verder! Er werd, in samenwerking met Boechout, een fietssuggestiestrook aangelegd op de Van Den Nestlaan, voorbij de rotonde, richting Vremde. Een missing link werd zo ook weggewerkt. Naar school gaan in Boechout werd een pak veiliger.

Echt waar die menen dat dus, dat is een baantje waar als er een tractor tegen komt je best heel goed rechts gaat rijden, niet al te breed, maar die denken dus echt dat ze zo de problemen oplossen. >:(
De ergste fietspaden zijn in Ranst die van de ene gemeente naar de andere gaan, niet dat van Oelegem naar Schilde want in Schilde is het nog triestiger qua fietspaden, daar is het nivea van de fietspaden zoals je ze in de jaren 80 overal vond.

Hoe is het bij jullie in de buurt?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Fietspaden
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 24 november 2010 - 09:41:29 »
Hier is het al niet veel beter.  Onlangs werden hier de  bomen gerooid, trottoirs heraangelegd, zij het schots en scheef.  Ze hadden pertang wel hun koordje gespannen, maar 't lijkt nergens op.  Zelfs m'n zoontje van vier, had 't in de gaten.  "Kijk ies papa, waarom is da allemaal zo scheef?" (natuurlijk liefst zo luid, dat al die gemeente-arbeiders 't konden horen).  Ja mannen, 't is uit ne kindermond dat de waarheid komt, hé.

Geen fietspaden, wel een metersbrede strook gazon onkruid.  Ideaal natuurlijk voor viezerikken om hondendrollen te droppen.  Als je dan moet uitstappen, stap je ofwel in een hondendrol, ofwel hangt alles vol slijk (lekker drassige boel nu).  Idem dito als er iemand met een kinderwagen je tegemoet komt, dan moet er 1 van de 2 in de vetzakkerij.  Het trottoir is namelijk te smal. 

De reden dat men die bomen rooide: de wortels zorgden ervoor dat de trottoirstenen loskwamen, omhoog kwamen.  Daarom koos men nu voor een boomsoort waarvan de wortels veel rechter, dieper naar beneden gaan om dit te voorkomen.  Goed geprobeerd, zenne.  In de Heiligstraat werden deze bomen enkele jaren geleden al aangeplant.  Gevolg: her en der komen de trottoirstenen allang weer naar omhoog.  It's only a matter of time voordat dat in onze straten ook zal gebeuren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Fietspaden
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 24 november 2010 - 09:44:43 »
Zo kwade mail naar CD&V is weg. :D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Fietspaden
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 24 november 2010 - 21:16:37 »