Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.
Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Verleden jaar voor 5 cm sneeuw was het 950 km file, het begint te beteren...
Er zullen nu toch al meer mensen met winterbanden rijden, hoop ik toch.
Deze morgen 9h30 naar de tandarts gereden, zelfs N-hoofdwegen waren niet sneeuwvrij of degelijk geruimd, zout strooien helpt amper als het blijft sneeuwen, het wordt een donkerbruine zoutbrij die overal aan kleeft. Meestal waren enkel de rijsporen zonder sneeuw, maar toch noch voldoende glad.
Toch nog heel veel bestuurders met zomerbanden onderweg ofwel paniekerig overvoorzichtig, reden amper 30 kmh.; op verharde sneeuw 15 kmh.
Met winterbanden kon ik aangepast vlotjes 40-80 rijden, wel dikwijls "moeten/mogen" inhalen.
Toen ik - aangepast langzaam, vooral uitkijkend naar zomersloffers -, door de bebouwde kom en lintbebouwing reed, was het weer hilarisch om te zien dat er veel bestuurders (ook dure bakken) hun afrit niet uitgeraken als ze de besneeuwde randen moeten passeren en dikwijls slippend moesten manoeuvreren.
Hopelijk hebben ze nu - nog eens - hun lesje geleerd. Of het geld is op voor winterbanden... of veel te laat besteld...