Auteur Topic: Opzij ik ben gehaast...  (gelezen 4999 keer)

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
Re: Opzij ik ben gehaast...
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 10 december 2010 - 14:55:07 »
Ik zal er sebiet proberen op te letten, ik moet daar rijden.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 10 december 2010 - 15:00:36 »
Het is dus richting Brussel, nét als ge weer beneden komt van de viaduct in Wilrijk.  Ge moet wel goed zien, want ge zijt er voorbij eer ge er erg in hebt.  Op de middenberm staat het bordje van de bbk.  En dan 300 m verder, vlak voor het kruispunt thv Atlas copco staat het bord einde autosnelweg.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 10 december 2010 - 15:04:54 »
Ik zal er nog 's goed op letten de volgende keer dat ik er kom.  En ik snap je punt wel: er zullen maar héél weinig stukken autosnelweg in de bbk liggen....
Veel meer als je denkt, ik dacht in Brussel zelfs meer als 11 km (weet ik van oude website NIS)

Aha, gevonden die xls.files bestaan nog:

http://statbel.fgov.be/nl/binaries/roadkm2005_tcm325-33660.xls
Brussel : 11,7 km autosnelweg.
gemeente Brussel: 3,1 km.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 december 2010 - 15:12:34 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline mazda

• Meer dan expert
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 10 december 2010 - 16:57:31 »
 Ik geloof jullie wel hoor.
Als het einde of begin van een autosnelweg in de bbk ligt is de snelheid beperkt tot 50 km uur behalve als een C43 het anders aangeeft.
Ook artikel 9.4 is van toepassing, je kan dus in de rechtse strook sneller rijden dan in de linkse.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 december 2010 - 17:10:31 door mazda »

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 10 december 2010 - 20:51:46 »
de snelweg in oostende vertrekt ook binnen de BK
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Kunde

• Meer dan expert
  • Veilig verkeer begint en eindigt bij jou en mij
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 10 december 2010 - 21:29:30 »
Citaat
Als ik de laatste maanden zie dat bij druk gebruik van de snelwegen de rechterrijstrook sneller vooruit gaat dan de linkse dan ligt het probleem wel bij bestuurders die zich na het inhalen niet uiterst rechts begeven.
Bij druk verkeer heb je ook keuze rijstrook, dus mag je ook langs rechts voorbijrijden.
Verkeerseducatie: verkeren kun je leren.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 11 december 2010 - 02:56:02 »
...PS voor de kenners : neen, ik ben er moedwillig in Grimbergen niet afgegaan om hem langs de zijbaan kwijt te spelen, ...

Dat helpt toch niet in de meeste gevallen.
Ik kom er dagelijks en rij meestal af bij drukker verkeer/file.
Niet om de file voorbij te rijden maar enkel maar om niet 35 keer tot stilstand gedwongen te worden aan de oprit... wat daar bijna dagelijks aanleiding is voor ongevallen.
Ik gebruik, in tegenstelling tot velen aan die veel te lange oprit, de volledige oprit en rits netjes op het einde. Zelden of nooit problemen en max. 1 of 2 keer stoppen met mijn lading van +/- 24000 liter licht vervuilt water in mijn tankwagen met een capaciteit van 30000 liter.
Veel minder gekluts, comfortabeler rijden, lager verbruik en veel minder kans op breuk in de overbrenging of dergelijk wanneer de combinatie in 1 ruk tot stilstand komt zonder te remmen maar enkel veroorzaakt door de druk van die 24000 liter water wanneer die tegen de achterkant van de tank slaat.
Vooral tijdens het optrekken in die klim daar kan dat pijnlijke en dure gevolgen hebben.

Offline Jari

• Expert
« Reactie #22 Gepost op: maandag 13 december 2010 - 08:20:52 »
Het is dus richting Brussel, nét als ge weer beneden komt van de viaduct in Wilrijk.  Ge moet wel goed zien, want ge zijt er voorbij eer ge er erg in hebt.  Op de middenberm staat het bordje van de bbk.  En dan 300 m verder, vlak voor het kruispunt thv Atlas copco staat het bord einde autosnelweg.
Ik was er inderdaad voorbij voor ik er erg op had, sorry! :) Het bord einde autosnelweg heb ik wel gezien (was precies een nieuw)...

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #23 Gepost op: maandag 27 december 2010 - 15:56:22 »
Bwa....  Als ik 't goed voor heb, dan ligt er hier 300 m autosnelweg in de bbk op de A12 Antwerpen-Brussel  :D :D :D ;D
Er staan wel meer stommiteiten bij het begin van de BBK aan de uitritten rondom A'pen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Jari

• Expert
« Reactie #24 Gepost op: dinsdag 28 december 2010 - 19:15:21 »
Vandaag gezien!
Net aan het einde van het viaduct staan aan de rechterkant drie borden. Deze zijn niet zichtbaar voor de mensen die links rijden als er bvb een vrachtwagen naast rijdt. Bord einde autosnelweg, bord bebouwde kom, bord 70km/u. Het lijkt eerder alsof deze drie borden bedoeld zijn voor de mensen die op die plaats naar de zijrijstrook gaan. Vlak voor Atlas Copco staat er nogmaals einde autostrade en verder overal borden van 90 voor de middenrijvakken.

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 29 december 2010 - 03:06:32 »
... Vlak voor Atlas Copco staat er nogmaals einde autostrade ...

Is dat nog altijd zo na al die werken die er geweest zijn?
Ik vraag me al al die jaren af waar die autostrade dan eigenlijk begonnen is. ::)
De kans is groot dat ik er binnenkort weer regelmatig langs kom.

Offline Jari

• Expert
« Reactie #26 Gepost op: woensdag 29 december 2010 - 08:05:26 »
Ja, dat is nog steeds zo. Het begin van de autostrade staat aan het begin van de brug geloof ik, met direct daarachter een bord van 90.