Het probleem op de Bisschoppenhoflaan is dat er oversteekplaatsen voor voetgangers liggen buiten de verkeerslichten op een weg waar 70 gereden mag worden waardoor er geregeld aanrijdingen gebeuren.
Een onbewaakte oversteekplaats op een weg van 70 kan niet. Onbewaakte oversteekplaatsen alleen op wegen waar maximun 50 gereden mag worden is de doelstelling.
Mogelijkheid 1) Oversteekplaatsen weg, alleen oversteekplaatsen aan de bestaande lichten op kpt.
Tegenkanting van voetgangers en mindervaliden.
Mogelijkheid 2) Lichten plaatsen aan elke oversteekplaats buiten de kpt.
Nadeel : Kost veel en dan heeft 70 km geen zin meer gezien de doorstroming verbroken wordt door al die lichten.
Mogelijkheid 3) Alle oversteekplaatsen behouden zonder lichten en snelheid naar 50.
Nadeel : te traag en toch nog lichten die doorstroming verbreken
Voordeel : Enige goedkope en wettelijke oplossing
Mogelijkheid 4) Allemaal verkeerslichten met synchronisatie (rode as) snelheid 50
Nadeel : te duur
Mogelijkheid 5) " " " " " " " " " " 70
Nadeel : te duur
Mogelijheid 6) Oversteekplaatsen behouden, geen lichten bijplaatsen, snelheid naar 50 en synchronisatie van reeds bestaande lichten.
Nadeel : duur en toch maar 50
Mijn mening :
Misschien beter 50 in rode as dan 70 en telkens moeten stoppen?
Voor wanneer de agglomeratie Vlaanderen, overal 50?

?