Auteur Topic: voorstel verbod SUV's en Pickups  (gelezen 6831 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 09 februari 2011 - 17:07:08 »
De LDD volgt dus niet de stelling van de FOD Mob dat je voor al wat niet-landbouwgebruik is een rijbewijs C moet hebben.
Zo wou de EU het wel, maar zo staat het eigenlijk niet in de Belgische wetgeving, die bijkomend gebruik toelaat ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Schouppe: "Ban op zware terreinwagens in strijd met Europese regels"
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 16:57:32 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 augustus 2011 - 21:23:21 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 10 februari 2011 - 17:02:10 »
Schouppe heeft eindelijk zijn pillekes gepakt. :D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:04:25 »
nav het dodelijk ongeval met een zware SUV gaan ze de Vmax aldaar met (nog eens) 20 kmh verlagen.

Wslk heeft niemand hier wat anders verwacht in trager-trager-land...  ;D
In goed 1 jaar van 90 kmh naar 70 en nu naar 50 kmh op dezelfde weg, waar geen bal veranderde (zie foto´s).

´Zondebok snelheid´ had niets met de oorzaak van het ongeval te maken. De wegbeheerder (burgemeester) neemt een emotionele beslissing tegen het advies in van de verkeerstechnische dienst van de Politie.

Het is een zeer brede weg met een zekere lintbebouwing buiten de bbk.
Zonder fietspad (wel tot 1967/wegverbreding) , noch voetpad, alhoewel er eigenlijk plaats genoeg is, zie onderste link)

Citaat
20 km/u trager in straat waar Marie-Alixe overleed
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY
 
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1022057/20-km-u-trager-in-straat-waar-marie-alixe-overleed-2.aspx

Citaat
http://donviona.blogspot.com/2011/02/gent-drongen-dodelijk-ongeval.html



24 februari 2011
GENT / DRONGEN - Dodelijk ongeval Halewijnkouter wordt politiek spel.

Stad verlaagt snelheid in dodelijke Halewijnkouter.

GENT/DRONGEN - De dood van de vijfjarige Marie-Alixe Bogaert - enkele weken geleden werd ze doodgereden in de Halewijnkouter in Drongen - heeft het stadsbestuur niet onberoerd gelaten.

Nauwelijks een jaar na het verlagen van de maximum toegelaten snelheid van 90 naar 70 km/uur, verlaagt het schepencollege nu de limiet in de Halewijnkouter verder tot 50 km/uur.

'Na het ongeval heb ik bij de Verkeerstechnische Afdeling van de politie advies ingewonnen over een verlaging van de toegelaten snelheid in de Halewijnkouter tot 50 km/uur', zegt burgemeester Termont. 'Men antwoordde me dat dit niet raadzaam was omdat het een doorgangsweg betrof. Normaal volg ik het advies van de politie, maar omwille van het dodelijke ongeval en de reacties in de buurt heeft het schepencollege beslist om het advies naast zich neer te leggen en toch de snelheidslimiet te verlagen.'
'Een goeie zaak', vinden de klanten van café Zavelput in de Halewijnkouter, de straat in Drongen zonder fiets- of voetpad waar begin februari de kleine Marie-Alixe werd doodgereden.
'Ik fiets hier vaak en ik heb me al meer dan eens afgevraagd wanneer ik eens in de berm zal gereden worden door de voorbijvlammende auto's', zegt Marc Hebbelinck. 'Ik ben één keer van aan de bushalte te voet naar het café gekomen', vult Martine Jacobin aan, 'maar ik doe dat nooit meer. Ik was blij dat ik hier heelhuids was geraakt.'

Ironisch genoeg had de Halewijnkouter tot in de jaren zestig wél een fietspad. De verbreding en betonnering van de straat in 1967 gebeurde echter geheel ten dienste van koning Auto.

Maar daar komt dus verandering in. De aanleg van een fiets- en voetpad aan beide zijden van de straat is gepland, maar omdat op sommige plaatsen de ruimte wat krap is, zal dat nog enig studiewerk vragen, zegt schepen van Mobiliteit Martine De Regge (SP.A). Streefdatum voor de uitvoering van fiets- en voetpad is 2013.

Ondertussen is nog steeds niet duidelijk waarvoor de 35-jarige aanrijder van het meisje zal vervolgd worden. Het parket wacht nog altijd op het schriftelijk verslag van de verkeersdeskundige.
De man zelf vertelde ons dat de berichtgeving over het ongeval op belangrijke punten afwijkt van de waarheid, maar weigert daar verder op in te gaan om de wonden van de familie van Marie-Alixe niet opnieuw open te rijten.(bron: Geert Neyt en Karel Van Keymeulen)

Reactie: Een ongeval is erg , en een dodelijk ongeval met een kind maakt alles nog erger... maar dat men probeert om daar politiek voordeel uit teslaan vind ik verwerpelijk en smerig. Het is niet de eerste keer dat dit spel wordt gespeelt, "enkele jaren terug op de Gasmeterlaan werden 2 jongeren doodgereden... één zebrapad  ( het enige nog steeds)  zou de zaak oplossen... plus de nodige media aandacht voor de SP.a die toen alles in de media hield". Hier gebeurd het zelfde..de weg infrastructuur is niet in orde ( waar wel ?) maar toch moet de snelheid nog meer naar beneden...tegen beter weten en advies in. Het Anti-auto beleid van "Rood" is onrustwekkend in Gent. En wat getuigen daar verklaren lijkt mij typisch een uitleg na zwaar cafébezoek.

Don Viona
posted by Don & C° at 08:32
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 augustus 2011 - 21:24:04 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:24:14 »
nav het dodelijk ongeval met een zware SUV gaan ze de Vmax aldaar met (nog eens) 20 kmh verlagen.

Wslk heeft niemand hier wat anders verwacht in trager-trager-land...  ;D
In goed 1 jaar van 90 kmh naar 70 en nu naar 50 kmh op dezelfde weg, waar geen bal veranderde (zie foto´s).

´Zondebok snelheid´ had niets met de oorzaak van het ongeval te maken. De wegbeheerder (burgemeester) neemt een emotionele beslissing tegen het advies in van de verkeerstechnische dienst van de Politie.

Het is een zeer brede weg met een zekere lintbebouwing buiten de bbk.
(zonder fietspad, noch voetpad, alhoewel er eigenlijk plaats genoeg is, zie onderste link)

Citaat
20 km/u trager in straat waar Marie-Alixe overleed
 
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY
 
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1022057/20-km-u-trager-in-straat-waar-marie-alixe-overleed-2.aspx

Citaat
http://donviona.blogspot.com/2011/02/gent-drongen-dodelijk-ongeval.html



24 februari 2011
GENT / DRONGEN - Dodelijk ongeval Halewijnkouter wordt politiek spel.

Stad verlaagt snelheid in dodelijke Halewijnkouter.

GENT/DRONGEN - De dood van de vijfjarige Marie-Alixe Bogaert - enkele weken geleden werd ze doodgereden in de Halewijnkouter in Drongen - heeft het stadsbestuur niet onberoerd gelaten.

Nauwelijks een jaar na het verlagen van de maximum toegelaten snelheid van 90 naar 70 km/uur, verlaagt het schepencollege nu de limiet in de Halewijnkouter verder tot 50 km/uur.

'Na het ongeval heb ik bij de Verkeerstechnische Afdeling van de politie advies ingewonnen over een verlaging van de toegelaten snelheid in de Halewijnkouter tot 50 km/uur', zegt burgemeester Termont. 'Men antwoordde me dat dit niet raadzaam was omdat het een doorgangsweg betrof. Normaal volg ik het advies van de politie, maar omwille van het dodelijke ongeval en de reacties in de buurt heeft het schepencollege beslist om het advies naast zich neer te leggen en toch de snelheidslimiet te verlagen.'
'Een goeie zaak', vinden de klanten van café Zavelput in de Halewijnkouter, de straat in Drongen zonder fiets- of voetpad waar begin februari de kleine Marie-Alixe werd doodgereden.
'Ik fiets hier vaak en ik heb me al meer dan eens afgevraagd wanneer ik eens in de berm zal gereden worden door de voorbijvlammende auto's', zegt Marc Hebbelinck. 'Ik ben één keer van aan de bushalte te voet naar het café gekomen', vult Martine Jacobin aan, 'maar ik doe dat nooit meer. Ik was blij dat ik hier heelhuids was geraakt.'
Ironisch genoeg had de Halewijnkouter tot in de jaren zestig wél een fietspad. De verbreding en betonnering van de straat in 1967 gebeurde echter geheel ten dienste van koning Auto.
Maar daar komt dus verandering in. De aanleg van een fiets- en voetpad aan beide zijden van de straat is gepland, maar omdat op sommige plaatsen de ruimte wat krap is, zal dat nog enig studiewerk vragen, zegt schepen van Mobiliteit Martine De Regge (SP.A). Streefdatum voor de uitvoering van fiets- en voetpad is 2013.

Ondertussen is nog steeds niet duidelijk waarvoor de 35-jarige aanrijder van het meisje zal vervolgd worden. Het parket wacht nog altijd op het schriftelijk verslag van de verkeersdeskundige.
De man zelf vertelde ons dat de berichtgeving over het ongeval op belangrijke punten afwijkt van de waarheid, maar weigert daar verder op in te gaan om de wonden van de familie van Marie-Alixe niet opnieuw open te rijten.(bron: Geert Neyt en Karel Van Keymeulen)

Reactie: Een ongeval is erg , en een dodelijk ongeval met een kind maakt alles nog erger... maar dat men probeert om daar politiek voordeel uit teslaan vind ik verwerpelijk en smerig. Het is niet de eerste keer dat dit spel wordt gespeelt, "enkele jaren terug op de Gasmeterlaan werden 2 jongeren doodgereden... één zebrapad  ( het enige nog steeds)  zou de zaak oplossen... plus de nodige media aandacht voor de SP.a die toen alles in de media hield". Hier gebeurd het zelfde..de weg infrastructuur is niet in orde ( waar wel ?) maar toch moet de snelheid nog meer naar beneden...tegen beter weten en advies in. Het Anti-auto beleid van "Rood" is onrustwekkend in Gent. En wat getuigen daar verklaren lijkt mij typisch een uitleg na zwaar cafébezoek.

Don Viona
posted by Don & C° at 08:32
Van welke partij is die Termont nu weeral ?
Was er niet onlangs een of andere onbenullige politica die haar collega's verweet dat ze emotieloos waren ?

Wel, dit soort onzin krijg je nu met roodgroene sukkels die overlopen van emoties en geen enkele voeling meer hebben met de REALITEIT
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 augustus 2011 - 21:24:36 door jozef »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:34:36 »
Vanmiddag rij ik in Schilde (30-40/uur je mocht er 50) achter een Navara, op het fietspad een bomma met een e-bike, bijna knal voor die wagen gooit ze zich met ware doodsverachting de straat op om die over te steken. ???
Wie zou er in fout geweest zijn en wat was de krantenkop?

Nu ja vermits we beide heel rustig reden en ik voldoende afstand had kon de Navara nog een noodstop doen, bomma zich van niets bewust gaat aan de overkant tegen de richting in verder op het voetpad om aan de parking van de Aldi zelf een noodstop (spring van het zadel, één voet op de grond en krampachtig in de remmen nijpen) doet voor een wagen  die daar al stond te wachten voor ze zelf ging oversteken, en dan van hare tak maken, ik heb voorrang. :o

Maar goed het leerde me vooral dat die 4X4's echt van de baan moeten. ::) :-\ :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:36:38 »
Van welke partij is die Termont nu weeral ?
Ge moogt maar 1 keer raden.   ;D   ;)

nieuws.be is de originele bron van het bericht:
Citaat
http://www.nieuws.be/nieuws/GENT_DRONGEN-Dodelijk_ongeval_Halewijnkouter_wordt_politiek_spel_44693650.aspx

(bron: Geert Neyt en Karel Van Keymeulen)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:38:34 »
Maar goed het leerde me vooral dat die 4X4's echt van de baan moeten. ::) :-\ :-X
Die geluidloze mini-SUV-jes van tegenwoordig die zie en hoor je echt niet afkomen...   ::) ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:42:30 »
Maar goed het leerde me vooral dat die 4X4's echt van de baan moeten. ::) :-\ :-X
Die geluidloze mini-SUV-jes van tegenwoordig die zie en hoor je echt niet afkomen...   ::) ;D
Maar die zijn zacht voor het milieu dus die zullen ook wel zacht botsen.... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 15:55:24 »
Even serieus, wat heeft enkel een ´pure´ C43-snelheidlimiet  aan effect op de ongevalsoorzaken ?
(niet enkel ongevalgevolg hé)

Citaat
Uit onderzoek is gebleken dat er tussen de snelheidslimiet en het aantal en de ernst van de ongevallen op een bepaald wegsegment, geen rechtstreekse relatie is (bv. FHWA, 1998; TRB, 1998; EU, 1999).

Wel blijkt uit een studie van risicoanalyse van doortochten (Van Hout, in revisie) dat het effect van de snelheidslimiet in een dergelijke complexe omgeving met intense vermenging van snel en langzaam verkeer, niet significant bepalend is voor het aantal ongevallen.

Citaat
http://www.steunpuntmowverkeersveiligheid.be/en/modules/publications/store/68.pdf  blz 44.

3. DETERMINANTEN
Volgens het BIVV (1995) wordt de verkeersveiligheid voor kinderen op schoolroutes, gegeven een bepaalde snelheidslimiet, bepaald door vier factoren:
• de verkeerstechnische inrichting van de straten
• de keuzes van het individuele verplaatsingsgedrag
• het individuele gedrag van de scholier die zich in het verkeer voortbeweegt
• het gedrag van andere weggebruikers

Dit geldt bij uitbreiding ook voor de schoolomgeving. Maatregelen in functie van de verbetering van de objectieve verkeersveiligheid zullen zich op één van deze factoren moeten richten.
Met de wetgeving omtrent schoolomgevingen en de uitvoeringsmodaliteiten richt men zich op een verlaging van de snelheidslimiet dmv het juridisch statuut als zone 30, die gevolgen zal hebben op vlak van de snelheidslimiet en verkeerstechnische inrichting van de betrokken straten, nl. de borden.
Het doel daarbij lijkt het verlagen van de snelheid van het gemotoriseerde verkeer om zo een daling van het aantal en de ernst van de ongevallen te bekomen, vooral dan bij de doelgroep van kinderen en jongeren.

In welke randvoorwaarden leidt deze maatregel ook tot een daling van het aantal en de ernst van de ongevallen?
Uit de literatuur blijkt duidelijk dat de ernst van een ongeval stijgt toe bij een stijging van snelheid.
Hoe hoger de snelheid bij impact, hoe ernstiger het ongeval. Deze snelheid bij impact is vooral voor de zwakkere weggebruikers een kritisch element voor de ernst van de ongevallen.

Voor de relatie tussen snelheid en het aantal ongevallen, of de kans om in een ongeval betrokken te zijn, ligt dit complexer: uit onderzoek is het niet geheel duidelijk in welke gevallen de absolute, dan wel relatieve snelheid van verschillende weggebruikers op een bepaalde wegsectie, bepalend is voor een ongeval en wat de invloed van weg- en omgevingsfactoren en de aanwezigheid van verschillende soorten weggebruikers daarin is. Uit onderzoek is gebleken dat er tussen de snelheidslimiet en het aantal en de ernst van de ongevallen op een bepaald wegsegment, geen rechtstreekse relatie is (bv. FHWA, 1998; TRB, 1998; EU, 1999).

De snelheidslimiet is slechts één van de determinanten van de werkelijke snelheid die een bestuurder in bepaalde omstandigheden kiest. Voor deze keuze spelen verschillende factoren op vlak van infrastructuur, handhaving en educatie naast de snelheidslimiet een rol.
Algemeen kunnen we stellen dat zonder specifieke maatregelen op vlak van handhaving en/of educatie de relatie tussen snelheidslimiet, snelheid en het aantal en de aard ongevallen sterk afhankelijk zal zijn van het geheel van weg- en omgevingskenmerken (TRB, 1998).
Onderzoeksresultaten met betrekking tot de effecten van een verlaging van de snelheidslimiet op het aantal ongevallen in geval van situaties zoals schoolomgevingen, waarbij verschillende weggebruikers in complexe interactie met elkaar staan, zijn niet voorhanden.

Wel blijkt uit een studie van risicoanalyse van doortochten (Van Hout, in revisie) dat het effect van de snelheidslimiet in een dergelijke complexe omgeving met intense vermenging van snel en langzaam verkeer, niet significant bepalend is voor het aantal ongevallen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 februari 2011 - 16:06:25 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #25 Gepost op: vrijdag 25 februari 2011 - 16:53:59 »
nav het dodelijk ongeval met een zware SUV gaan ze de Vmax aldaar met (nog eens) 20 kmh verlagen.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.

Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Omdat 3 onverantwoordelijke volwassenen een kind niet bij zich kunnen houden op de openbare weg ...
Benieuwd of het parket hen gaan dagvaarden.
Mocht ik in de schoenen van de SUV-rijder staan, ik deed het gegarandeerd.
« Laatst bewerkt op: zondag 14 augustus 2011 - 18:47:06 door jozef »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: voorstel verbod SUV's en Pickups
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 26 februari 2011 - 03:15:42 »
nav het dodelijk ongeval met een zware SUV gaan ze de Vmax aldaar met (nog eens) 20 kmh verlagen.
Nadien gaat men er natuurlijk ook flitsen.

Citaat
Normaal volg ik het advies van de politie, maar omwille van het dodelijke ongeval en de reacties in de buurt heeft het schepencollege beslist om het advies naast zich neer te leggen en toch de snelheidslimiet te verlagen.'

En dan zal de buurt en de plaatselijke zatlappen klagen dat ze zelf geflitst worden aan 51km/u.
Ook bezigheidstherapie genaamd. ::)