Auteur Topic: Elke dag ruilen 38 Vlamingen auto in voor bus  (gelezen 1495 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Elke dag ruilen 38 Vlamingen auto in voor bus
« Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 13:31:06 »
Citaat van: autokanaal.be
Elke dag ruilen 38 Vlamingen auto in voor bus

Nu de prijs van de benzine recordhoogtes bereikt, doen veel Vlamingen hun auto van de hand. In twee maanden hebben al 1.768 bestuurders hun wagen ingeruild voor een gratis abonnement van vervoersmaatschappij De Lijn. Vier op de tien aanvragen komen uit Antwerpen, waarmee de provincie koploper is in Vlaanderen.

Elke dag ruilen meer dan 38 Vlamingen hun auto in voor zo'n gratis busabonnement. "Het verbaast ons dat de formule nog altijd zo succesvol is", zegt Tom Van de Vreken, woordvoerder van De Lijn. "We maken er zo goed als geen reclame voor en toch zien we het aantal aanvragen alleen maar toenemen."

In vergelijking met een jaar geleden krijgt De Lijn nu 7% meer aanvragen. De groeiende interesse is nog opmerkelijker omdat het abonnement minder aantrekkelijk is geworden. Tot vorig jaar kon u er nog drie jaar gratis mee de bus of tram op. Maar De Lijn heeft die termijn teruggeschroefd naar één jaar.

Toch willen nog duizenden Vlamingen van hun auto af. "De helft van hen vindt die wagen te duur", zegt Van de Vreken. "Vier op de tien gebruiken de auto te weinig. Ook files zijn een reden om over te schakelen."

Met zo'n jaarabonnement kunt u 150 euro tot 200 euro besparen. Het is al sinds 2002 verkrijgbaar bij De Lijn. Het was een initiatief van toenmalig minister Steve Stevaert (sp.a) om de verkeersdrukte te verminderen en het gebruik van het openbaar vervoer te stimuleren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Elke dag ruilen 38 Vlamingen auto in voor bus
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 13:50:45 »
ze moeten dan ook eens kijken hoeveel er terug een auto kopen, omdat ze nergens meer op tijd geraken
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Elke dag ruilen 38 Vlamingen auto in voor bus
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 13:55:38 »
Ahaa, daarmee dat ik gisteren geen file gehad heb. ;D
Om 6.30u vertrokken in Denderleeuw om naar Aalst te rijden om een halve vracht te lossen met de oplegger. De andere helft moest gelost worden aan een nieuw gebouw tussen het VRT en RTL gebouw in Brussel en om 8.10u stond ik daar al. :o
Verder dan nog Mollem, Mechelen, Mollem, Tessenderlo, Mollem en naar huis en van heel de dag geen meter file gehad. ??? :o
Ik voelde me er al ongemakkelijk bij. :D ;D

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elke dag ruilen 38 Vlamingen auto in voor bus
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 14:46:45 »
Ik vond het vandaag opvallend veel drukker dan gisteren.

Hier op de parking van't werk staat echt bijna niemand, het is hier precies zo verlaten :P Vakantie zeker....

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Elke dag ruilen 38 Vlamingen auto in voor bus
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 10 maart 2011 - 14:48:43 »
Mijn ouders hebben twee jaar geleden een tijdje (nog geen jaar denk ik) twee wagens gehad en hebben voor het inleveren van de 2de nummerplaat een jaarabo voor 1 gezinslid gekregen. (de zus dus, die moet nog naar school)
Bij het begin van die actie kreeg je veel meer, als je je enige nummerplaat binnenbracht dan kreeg je een abo voor alle gezinsleden voor 3 jaar ofzo!