Auteur Topic: Parkeerautomaat geeft foute dag (datum) aan  (gelezen 1684 keer)

Offline Rudi

• Expert
  • Geslacht: Man
Parkeerautomaat geeft foute dag (datum) aan
« Gepost op: woensdag 16 maart 2011 - 13:29:31 »
Een kennis parkeert vanmorgen haar wagen in Anderlecht aan het metrostation Eddy Merckx. Zij neemt een parkeerbon geldig van 10.00 tot 13.00 maar de datum op het bonnetje is die van gisteren. Ze is evenwel gehaast voor een afspraak en mist bovendien kleingeld om het nog eens te proberen. Te goeder trouw legt ze het bonnetje op het dashbord. Ze heeft ter plaatse evenwel een getuige aan wie ze het relaas doet.

Om 12.30 komt ze terug uit Brussel en om 10.06 heeft de parkeergestapo haar een retributiebon halve dag aangesmeerd.

Ze belt mij op om raad.  Ik vraag haar om aan dezelfde automaat opnieuw een bonnetje te "kopen" en nu staat de datum wel op 16 maart.
Merkwaardig feit is dat het eerste bonnetje (van 10.00 tot 13.00)  het nummer 335 heeft en het nieuwe bonnetje 336. Maar 1 nummer verschil?

Welke verweermiddelen kunnen hier ingeroepen worden. Moeten deze toestellen gehomologeerd worden en zijn daar ijkingsverslagen voor nodig? Gisteren kon zij evenmin een bonnetje gekocht hebben want ze was toen werkzaam op 10 km vandaar en stellen dat iemand haar een bonnetje van gisteren zou gegeven hebben is even zot, dan zouden de uren nog net moeten overeenkomen met haar tijdsgebruik.

Het zal jullie misschien een raar verhaal lijken of onwaarschijnlijk maar het is pure werkelijkheid. Ik vrees echter dat het verweer niet simpel zal zijn tegen deze parkeermaffia. Heeft iemand suggesties. Bij voorbaat dank.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Parkeerautomaat geeft foute dag (datum) aan
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 maart 2011 - 13:41:55 »
Ik vrees dat men gaat aanvoeren dat, aangezien de parkeerautomaat vervallen tickets afleverde, hij diende beschouwd te worden als een defecte parkeerautomaat, en ze bijgevolg haar parkeerschijf had moeten gebruiken.

Anderzijds is het diefstal om tegen betaling vervallen parkeertickets af te leveren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 16 maart 2011 - 14:47:38 »
Meestal zal de parkeerwachter de goede werking van een parkeerautomaat moeten nagaan. Deze acties worden ook gelogd in hun systeem. Dit gebeurt net om dergelijke claims te weerleggen. Wat is de reden van de retributie: ongeldig ticket of ontbrekende parkeerschijf? Welk parkeerbedrijf controleert daar?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 16 maart 2011 - 15:43:14 »
@ Jozef : dat van die parkeerschijf was ik even uit het oog verloren en @JC : zal vanavond alle gegevens onder ogen zien. Nu reageerde ik louter op de telefonische oproep en melding. Ik heb evenwel reeds meermaals geprobeerd om de dienst te bereiken op het telefoonnummer dat op de paal staat.
Mogelijks ga ik morgen vroeg langs om te zien of die paal geen 12 uur achter loopt en op de middag pas van datum verspringt. Maar geld om een deurwaarder dan te laten komen ingeval van, heb ik er evenwel niet voor over. Misschien naar de politie of VTM bellen?
Wordt vervolgd en alvast dank.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 16 maart 2011 - 16:18:19 »
Ze belt mij op om raad.  Ik vraag haar om aan dezelfde automaat opnieuw een bonnetje te "kopen" en nu staat de datum wel op 16 maart.
Merkwaardig feit is dat het eerste bonnetje (van 10.00 tot 13.00)  het nummer 335 heeft en het nieuwe bonnetje 336. Maar 1 nummer verschil?
Beide bonnetjes bijhouden, enkel kopies overmaken !

Opheffing van de retributie eisen, en terugbetaling van het tweede (controle)bonnetje als dat binnen de eerdere periode genomen is.

Citaat
Moeten deze toestellen gehomologeerd worden en zijn daar ijkingsverslagen voor nodig?
Daar is niks aan eisen of homologatie voor bepaald ... en bestaat dus ook grandioos misbruik zoals we hier zien.
Een hoop van die toestellen geeft niet eens weer.

De parkeerwachter die de meter duidelijk gereset heeft, is ongetwijfeld ook diegene die haar de retributie aangesmeerd heeft.

Citaat
Ik vrees echter dat het verweer niet simpel zal zijn tegen deze parkeermaffia.
Die parkeermaffia moet wel bewijzen dat je er de 16de stond.
Hun niet-geijkte fototoestellen doen dat niet ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder