100 kmh is idd gelul want Europa heeft een 120 kmh-begrenzing voorgesteld, ´wet´ vóór 2015.
http://www.welt.de/wirtschaft/article7394655/EU-will-Sprinter-mit-Tempolimit-ausbremsen.html
Das EU-Parlament will die Höchstgeschwindigkeit von leichten Nutzfahrzeugen auf 120 km/h beschränken. Die geplante Verordnung, deren Entwurf WELT ONLINE vorliegt, soll bis 2015 umgesetzt werden. Hersteller müssten die Autos dann so ausstatten, dass die Geschwindigkeit bei 120 km/h automatisch heruntergeregelt wird. ...]
Voila, ze begrijpen het toch:
Volgens Jan Pauwels, woordvoerder van minister van Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V), is dat echter niet mogelijk omdat zo'n beslissing op Europees niveau gemaakt moet worden. En de Europese Commissie zou de maatregel te drastisch vinden in verhouding tot de lichte daling van het aantal slachtoffers.
Dat ze maar beter de 120 voor auto´s naar 160 brengen zodat die bestelwagens niet voordurend links kleven en het zicht versperren van de
veel veiliger remmende, amper geladen, lichte auto´s. 
Johan De Mol van het Instituut voor Duurzame Mobiliteit van de UGent zegt in een Corelio-krant: "Dat komt voor een deel omdat er meer bestelwagens worden verkocht, maar het heeft ook te maken met het gebruik ervan. Er wordt te snel mee gereden en als ze ook nog eens zwaar geladen zijn, kunnen de remmen dat niet altijd aan."
Vergeet ook niet dat een "wrak met sleurhut" op de Be-snelweg nog altijd even snel mag rijden als de veiligste personenwagen.
Maar daar valt in Be niemand niet over.
Ook in Frankrijk mag dat blijkbaar nog tot 130 zelfs (Lux heeft het blijkbaar aangepast naar 90/75 kmh). Maar nergens anders in de EU mag dat.
http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit#.C3.9CbersichtBe en F de enige landen van de snelste sleurhutten op de snelweg.
