Auteur Topic: verkeershufter gepakt in Mechelen  (gelezen 1700 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
verkeershufter gepakt in Mechelen
« Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 15:17:32 »
In Nederland kennen ze verkeershufters. Deze lieden staan in een databank omdat ze erg veel overtredingen maken. Omdat ze nationaal bekend zijn kan de politie ze extra in de gaten houden, er zijn zelfs teams toegewezen aan deze specifieke controle. In België blijkt iets dergelijks ook nodig te zijn. In Mechelen heeft de politie eindelijk een allochtone man te pakken gekregen tijdens een wodka-actie. Het had al achttien betekeningen van ontzetting van het recht tot sturen naast zich neer gelegd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 16:01:17 »
Oplossing: het rijbewijs met strafpunten.

Het ontgaat mij waarom er dit maar niet doorkomt in België.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 16:04:02 »
In Mechelen heeft de politie eindelijk een allochtone man te pakken gekregen tijdens een wodka-actie. Het had al achttien betekeningen van ontzetting van het recht tot sturen naast zich neer gelegd.

Het goede nieuws: als het een Marokaan is die tot een gevangenisstraf veroordeeld wordt, kan deze nu ook naar een Marokaanse gevangenis overgebracht worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 16:42:52 »
Oplossing: het rijbewijs met strafpunten.
Ik begrijp niet hoe het rijbewijs met punten iemand gaat tegenhouden die al 18 keer veroordeeld is voor een rijverbod en weigert zijn rijbewijs in te leveren.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 16:54:40 »
Oplossing: het rijbewijs met strafpunten.
Ik begrijp niet hoe het rijbewijs met punten iemand gaat tegenhouden die al 18 keer veroordeeld is voor een rijverbod en weigert zijn rijbewijs in te leveren.

Daarin moet ik jou gelijk geven. Met een kans op een verkeerscontrole op pakweg één keer om de twintig jaar haal je die gasten er niet uit.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 30 april 2011 - 17:43:26 »
Oplossing: het rijbewijs met strafpunten.

Het ontgaat mij waarom er dit maar niet doorkomt in België.

Het onbreken van .... iets met "5 minuten" en met "politieke moed" of zoiets.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #6 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 11:36:31 »
Daar is een goede oplossing voor.
Bij overtreden van het verval van het recht tot sturen, de volledige duur van het verval omzetten in effectieve gevangenisstraf.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #7 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 11:53:17 »
Nog een klein maar niet onbelangrijk detail, die allochtone kerel was slechts 21. Laat ons zeggen dat hij vrij snel na zijn 18e verjaardag zijn rijbewijs heeft behaald. Dan is dat één ontzetting tot het recht tot sturen om de 2 maanden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #8 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 16:58:49 »
Daar is een goede oplossing voor.
Bij overtreden van het verval van het recht tot sturen, de volledige duur van het verval omzetten in effectieve gevangenisstraf.

Niet teveel gasten in den bak steken. In plaats van inkomsten voor de overheid op te leveren, kosten ze een fortuin.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #9 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 19:08:38 »
Niet teveel gasten in den bak steken. In plaats van inkomsten voor de overheid op te leveren, kosten ze een fortuin.
... En je geeft ze een gesubsidieerde omgeving waar ze alle tijd hebben om van anciens in het vak te leren.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #10 Gepost op: zondag 01 mei 2011 - 23:48:58 »
... En je geeft ze een gesubsidieerde omgeving waar ze alle tijd hebben om van anciens in het vak te leren.
Dat is dan weer een historisch scheefgegroeid maar fundamenteel probleem in de  gevangenissen over de hele wereld.
Je moet geen criminelen bij elkaar gaan zetten, maar net goed uit elkaar houden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: verkeershufter gepakt in Mechelen
« Reactie #11 Gepost op: maandag 02 mei 2011 - 07:40:02 »
En met 18 veroordelingen met rijverbod als straf op dergelijke leeftijd verdenk ik eerder de media van een paar missers... Het getal lijkt me nl. zo onwaarschijnlijk.