Auteur Topic: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"  (gelezen 2399 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 17:09:26 »
Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.
« Laatst bewerkt op: woensdag 10 augustus 2011 - 21:52:30 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 17 juni 2011 - 17:12:55 »
Ik ga een kaarske branden 24 juni, hopend op meer. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 03:39:56 »
Dit is een extreem geval en wordt daarom opgepikt door het systeem. Belgie heeft echter geen sluitende databank om recidivisme e.d. aan te pakken. Wie kent er niet zo'n onverbeterlijke verkeerscrimineel in zijn omgeving, ik alvast wel. Een rijbewijs met punten zou hier al veel oplossen, dergelijke individuen zijn direct hun rijbewijs kwijt. Als ze dan geklist worden terwijl ze rijden zonder geldig rijbewijs dan zijn enkel zeer zware straffen effectief. Hiervoor moeten er dan wel meer controles komen en daar wringt natuurlijk het schoentje. Men kan geen struikrovers installeren die mensen zonder rijbewijs kan flitsen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 06:20:06 »
Dit is een extreem geval en wordt daarom opgepikt door het systeem. Belgie heeft echter geen sluitende databank om recidivisme e.d. aan te pakken. Wie kent er niet zo'n onverbeterlijke verkeerscrimineel in zijn omgeving, ik alvast wel.

Was daar recent geen ongeval met 2 doden?  Een motorrijder die z'n rijbewijs levenslang kwijt was, en een fietser kwamen om in Wetteren.

Een rijbewijs met punten zou hier al veel oplossen

Ik ben bang van niet, als je dat nadien niet handhaaft.

dergelijke individuen zijn direct hun rijbewijs kwijt.

En gaan nadien doodleuk toch rijden.  Zie maar naar die motard, en wat die fietser overkwam.  Je zal er maar met je fiets rijden, en komt zo'n kerel tegen.  Of je zal maar de nabestaande zijn van dat slachtoffer....

Als ze dan geklist worden terwijl ze rijden zonder geldig rijbewijs dan zijn enkel zeer zware straffen effectief.

Dàt is het 'm nu net.

Ze worden niet zo gauw geklist.  Zeker niet als ze zich een beetje gedeisd houden.  Hoe vaak heeft iedereen hier al (en eerlijk zijn hé), een controle gehad?  Immers:

Hiervoor moeten er dan wel meer controles komen en daar wringt natuurlijk het schoentje.

Zoals je zelf al terecht opmerkt, gaat dat dus niet gezellig knus vanuit de middenberm.

Men kan geen struikrovers installeren die mensen zonder rijbewijs kan flitsen!

Voilà
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 08:56:06 »
Bert vraag beter : wie heeft controle gehad en dan ook nog effectief zijn rijbewijs moeten laten zien?
Meestal is dat het allerlaatste wat men vraagt.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 09:10:51 »
Men zou de mosterd in Nederland moeten gaan halen. Daar hebben ze o.a. een verkeershufters databank, die personen die zich in deze databank bevinden kunnen zich verwachten aan extra gerichte controles.

Frequente controles op niet al te vaste plaatsen zou veel helpen. Niet enkel controle op de rijbewijzen maar ook op de verzekering, een ander pijnpunt in die apenland.

Persoonlijk ben ik op de ongeveer 23 jaar dat ik rijd slechts 3x gecontroleerd! Ik heb een periode zeer veel gereden (zo'n 80 000 km per jaar), nu is het eerder matig met zo'n 35 000 - 40 000 km. Het is dus niet dat ik slechts weinig rijd. Dus dringend veel controles, met ons zeer uitgebreid politiekorps in vergelijking met de buurlanden mag dat toch geen enkel probleem zijn!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 10:50:14 »

Was daar recent geen ongeval met 2 doden?  Een motorrijder die z'n rijbewijs levenslang kwijt was, en een fietser kwamen om in Wetteren.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=N43BJ069
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 10 jaar cel geëist voor "onverbeterlijke verkeerscrimineel"
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 18 juni 2011 - 14:16:55 »
Een rijbewijs met punten zou hier al veel oplossen, dergelijke individuen zijn direct hun rijbewijs kwijt.
Dat lost op zich volstrekt niets op, want die rijden verder zonder rijbewijs, zonder punten ...

Citaat
Als ze dan geklist worden terwijl ze rijden zonder geldig rijbewijs dan zijn enkel zeer zware straffen effectief.
Overtreden van verval van het recht tot sturen en intrekking rijbewijs moet bak worden, even lang als het rijverbod.
Brute pech als dat levenslang is ... dan zit je dus 10 jaar.


Citaat
Hiervoor moeten er dan wel meer controles komen en daar wringt natuurlijk het schoentje. Men kan geen struikrovers installeren die mensen zonder rijbewijs kan flitsen!
Om de echte gevaren van de weg te halen, gebeurt er niets, die moeten net pech hebben tegen een politiecontrole aan te rijden én dan ook nog gecontroleerd worden.
Hopelijk hebben zij pech voor anderen de dikke pech hebben om deze paljassen tegen te komen ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder