Auteur Topic: Laatste zomer met korte mouwen voor motorrijders  (gelezen 2140 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Laatste zomer met korte mouwen voor motorrijders
« Gepost op: maandag 20 juni 2011 - 18:11:40 »
Citaat van: autokanaal.be
Laatste zomer met korte mouwen voor motorrijders
Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 06:35:47 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
Re: Laatste zomer met korte mouwen voor motorrijders
« Reactie #1 Gepost op: maandag 20 juni 2011 - 20:05:39 »
Wachten op het eerste grietje op een Vespa die een boete krijgt wegens het ontbreken van beschermende kledij :).

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 22 juni 2011 - 00:04:11 »
Citaat
Het nieuwe kb verlaagt voorts de leeftijdsgrens voor kinderen op de motor naar 8 jaar
Nog een flater van jewelste.

Citaat
en introduceert het aangekondigde verkeersbord voor quads.
Steden en gemeenten zijn den Tienne aan zijn oren aan het zagen geweest ...

Maar de meeste hebben geen mogelijkheid meer om nog extra zones in te voeren ... die zitten al aan 3.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 22 juni 2011 - 08:49:38 »
Beste Inazuma, kun je een tipje van de sluier voor mij oplichten inzake "de meeste zitten reeds aan 3 zones' "Maybe shame on me" maar waar kan ik iets meer vinden over je quote? Max 3 zones?

Over het quad-bord : Ik denk dat het vooral een landbouwer uit Michelbeke (Brakel) HDC die heel hard tegen alles wat zijn rust kan schaden is die heel hard op dit item heeft gewogen.

Als motard draag ik (Richa) beschermende kledij, maar ik ben toch gelukkig dat dit niet in de wet verplicht is gemaakt. Die spullen zijn nu reeds duur genoeg en eenmaal die mannen een wettelijk monopolie op de normen krijgen stijgt de prijs nog.  Ik had liever een wetgeving gezien waar de verantwoordelijkheid bij de burger(motard) gelegd wordt : geen beschermende kledij = geen betaling ziekenhuisfactuur en voor de rest doet ge dan maar uw goesting.  

Op mijn fiets draag ik ook geen handschoenen en botinnes. De fietshelm meestal wel.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 22 juni 2011 - 09:18:32 »
Mbt die quads ben ik 's benieuwd HOE de exacte formulering er gaat uitzien.

Een quad kan immers evengoed een vierwielige bromfiets, een vierwieler met motor, of een landbouwvoertuig zijn....

2.17. "Bromfiets" :

2° een "bromfiets klasse B", dit wil zeggen :

•elk vierwielig voertuig uitgerust met een motor waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt voor de motoren met elektrische ontsteking of, voor andere typen van motoren, met een netto-maximumvermogen van ten hoogste 4 kW en dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 45 km per uur;
De maximale lege massa de vierwielige bromfietsen is beperkt tot 350 kg; voor de elektrische voertuigen geldt die massa evenwel zonder de batterijen.

Bevestiging van een aanhangwagen aan een bromfiets brengt geen wijziging in de classificatie van dit voertuig.

De voertuigen bestuurd door personen met een handicap, uitgerust met een motor die niet toelaat zich sneller dan stapvoets voort te bewegen, worden niet als bromfiets beschouwd.

ofwel:

2.20. "Vierwieler met motor",

elk vierwielig motorvoertuig, andere dan die welke als bromfietsen worden beschouwd, met een lege massa van ten hoogste 400 kg of 550 kg voor voertuigen gebruikt voor het goederenvervoer en met een netto-maximumvermogen van de motor van ten hoogste 15 kW.   Voor de elektrische voertuigen geldt die massa zonder de batterijen.

Bevestiging van een aanhangwagen aan een vierwieler met motor brengt geen wijziging in de classificatie van dit voertuig.

Behoudens bijzondere bepalingen, moeten de bestuurders van die vierwielers met motor dezelfde regels naleven als de bestuurders van auto's.

landbouwvoertuig?

16. "landbouw- of bosbouwtrekker",

elk motorvoertuig op wielen of rupsbanden, met ten minste twee assen, voornamelijk bestemd voor tractiedoeleinden en in het bijzonder ontworpen voor het trekken, duwen, dragen of in beweging brengen van bepaalde werktuigen, machines of aanhangwagens die voor gebruik in de land- of bosbouw zijn bestemd. De trekker kan ingericht zijn voor het vervoer van een lading en van bijrijders.
Deze omschrijving geldt slechts voor trekkers gemonteerd op luchtbanden, met twee assen en met een door constructie bepaalde nominale maximumsnelheid begrepen tussen 6 en 40 km/u + 4 km/h.

Voor de voertuigen reeds in het verkeer op de datum van het in werking treden van dit besluit, mag de maximumsnelheid op nagenoeg horizontale wegen, door constructie en oorsprong, hetzij 25 + 5 km/u., hetzij 30 + 3 km/u. zijn.
« Laatst bewerkt op: woensdag 22 juni 2011 - 09:32:35 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 00:49:24 »
Beste Inazuma, kun je een tipje van de sluier voor mij oplichten inzake "de meeste zitten reeds aan 3 zones' "Maybe shame on me" maar waar kan ik iets meer vinden over je quote? Max 3 zones?
Er mogen maximaal 2 zonale reglementeringen tegelijk gelden.
Een zone 30 mag echter wel als 3de ingevoerd worden.

http://wegcode.be/secties/mb/mb-111076/861-hs2art6
6.7.5.1° , 6.7.5.2° en 6.7.5.3°

Citaat
Als motard draag ik (Richa) beschermende kledij, maar ik ben toch gelukkig dat dit niet in de wet verplicht is gemaakt. Die spullen zijn nu reeds duur genoeg en eenmaal die mannen een wettelijk monopolie op de normen krijgen stijgt de prijs nog.  
Er zijn talloze merken motorkledij, en dus gezonde concurrentie.
Je betaalt dat omdat je ook betere spullen koopt.
Mijn motorpak is 7 jaar gebruikt, in alle soorten weer.

Hoe lang trekt een merk-jeans het ? Bij mij maar goed een jaar ...

Citaat
Ik had liever een wetgeving gezien waar de verantwoordelijkheid bij de burger(motard) gelegd wordt : geen beschermende kledij = geen betaling ziekenhuisfactuur en voor de rest doet ge dan maar uw goesting.  
Dan kan je de sociale zekerheid ineens afschaffen.
Er is altijd wel iets waardoor je kan vinden dat mensen niet meer moeten gedekt zijn door de gemeenschap .
U rookt . Sorry ...
Beetje dik ? Sorry ....
Beetje te dun ? Sorry ...
Beetje oud ? Doen we geen kosten meer aan ...
Stommiteiten uitgehaald ? Sorry ...
Weg Wanbeheer.be

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 00:57:54 »
Mbt die quads ben ik 's benieuwd HOE de exacte formulering er gaat uitzien.

Zo ongeveer als een copy paste van Antwerpen ...

"Verboden toegang voor bestuurders van motorvoertuigen met vier wielen, geconstrueerd voor onverhard terrein, met een open carrosserie, een stuur als op een motorfiets en een zadel."

Alleen zijn niet alle quads geconstrueerd voor onverhard terrein ...

Ongezien ook : een voertuigcategorie definiëren in de bepaling van een verbodsbord.
De "vereenvoudigingen" van Schouppe zijn zonder meer lachwekkend en maken de wegcode alleen maar ingewikkelder.
Weg Wanbeheer.be

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 19:03:02 »
Hoe lang trekt een merk-jeans het ? Bij mij maar goed een jaar ...

Probeer eens een Moschino.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rudi

• Expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 23 juni 2011 - 20:46:41 »
@ Inazuma. Dank voor de verwijzing naar http://wegcode.be/secties/mb/mb-111076/861-hs2art6 6.7.5.1° , 6.7.5.2° en 6.7.5.3°. Weer iets bijgeleerd vandaag.

Er is inderdaad concurrentie tussen de kledingmerken, maar bij een beschermd monopolie wegens bepaalde homologatie vrees ik extra prijsverhoging, bovenop de prijs voor kwaliteit. Mijn IXS waren 12 jaar oud en ben dit jaar wegens nieuw R-1200-rt- ken op Richa (met protectoren) overgestapt. Ik heb nog een versterkte "Spidy" jeansbroek en die gaat ook al 4 jaar mee. 

Over wat een gemeenschap al dan niet uit solidariteit moet dragen is een andere discussie maar de burgers eindeloos betuttelen en nooit voor enige verantwoordelijkheid stellen zie ik evenmin zitten. Maar hiervoor zijn er andere forums.

Greetz

Offline Inazuma

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 24 juni 2011 - 10:25:09 »
Over wat een gemeenschap al dan niet uit solidariteit moet dragen is een andere discussie maar de burgers eindeloos betuttelen en nooit voor enige verantwoordelijkheid stellen zie ik evenmin zitten.
Een deel van de burgers neemt nu eenmaal geen eigen verantwoordelijkheid.
Als ze dat deden, was er ook geen dergelijke dwaze maatregel van Schouppe nodig.
De maatregel is ook een maat voor niets, ttz die zal niets bijdragen aan de verkeersveiligheid, enkel aan de complexiteit van de wegcode.
Weg Wanbeheer.be