Zo simpel is het niet... Als er 4 parkeerschijven liggen, elk met een ander beginuur, dan mag je niet zomaar de parkeerschijf nemen met het vroegste beginuur.
Waarom niet ? In welke wet/artikel staat dat ?
Het is aan de agent of parkeerwachter maar te raden welke de parkeerschijf is
Tja, als de agent of parkeerwachter zich verplicht voelt heel dom te zijn, kan de bestuurder geluk hebben.
Maar evenzo kan de agent zich verplicht voelen meerdere PV´s te maken.
Het artikel is duidelijk voor de bestuurder:
27.1.2. De bestuurder moet de pijl van de parkeerschijf op het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.
...]
Er is maar één handeling en één tijdstip van aankomst - en dusgevolg maar één parkeerschijf die geldig is -, en die één verplichte handeling is het streepje plaatsen dat volgt op het tijdstip van aankomst.
Legt hij meerdere schijven - mag hij/zij - dan moet die aankomsttijd natuurlijk gelijk zijn op alle schijven;
WANT anders verstoot hij/zij tegen dit artikel:
27.1.3. Het is verboden onjuiste aanduidingen op de schijf te laten verschijnen. De aanduidingen van de schijf mogen niet gewijzigd worden voordat het voertuig de parkeerplaats verlaten heeft.
Als er vier parkeerschijven liggen in je auto, die elk een ander uur weergeven...
Dan zijn er volgens mij al minstens drie, die onjuiste aanduidingen vertonen, toch? Dat is verboden.
Idd.
Ik zou dan als "agent" dan 4 PV´s maken, noodgedwongen op
(4) afzonderlijke controles kort na mekaar (na tussendoor andere vtg gecontroleerd te hebben). De agent kijkt telkens maar naar dé parkeerschijf, de andere pakeerschijven
verschijnen*, respectievelijke controle later, nadien pas in zijn blikveld...
(1) - overschrijden parkeerduur van 2 uur op basis van 27.1.2 (dé parkeerschijf in mijn bewust eng blikveld met "toevallig" het vroegste uur, de andere onbewust...)
27.1.2. ...
Behalve wanneer bijzondere voorwaarden zijn aangebracht op de signalisatie, is het gebruik van de schijf voorgeschreven van 9 u. tot 18 u. op de werkdagen en voor een maximumduur van twee uren.
Het voertuig moet de parkeerplaats verlaten hebben uiterlijk bij het verstrijken van de vergunde parkeerduur.
(2)(3)(4) - onjuiste aanduidingen op basis van 27.1.3 (bij 3 afzonderlijke controles naar respectievelijk dé (andere) parkeerschijf gekeken te hebben)
27.1.3. Het is verboden onjuiste aanduidingen op de schijf te laten verschijnen*. De aanduidingen van de schijf mogen niet gewijzigd worden voordat het voertuig de parkeerplaats verlaten heeft.
Bij 2 controles van 2 onjuiste aanduidingen was eveneens 27.1.2 ook in overtreding, maar die 2 PV´s laat ik vallen.