Auteur Topic: Zandbak houdt sluipverkeer en fietsers tegen  (gelezen 4710 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
Zandbak houdt sluipverkeer en fietsers tegen
« Gepost op: dinsdag 02 augustus 2011 - 22:15:17 »
Is dat handige betonpad tussen de velden uw favoriete binnenweg om verkeerslichten te vermijden? Dan hebt u pech: ...........
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 augustus 2011 - 23:41:36 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Automobilistenverenigingen niet blij met zandbakken voor sluipverkeer
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 00:29:37 »

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 01:32:21 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Zandbak houdt sluipverkeer én fietsers tegen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 10:48:13 »
De (hilarische) reacties konden niet uitblijven...

De Standaard pakt hilarisch uit:
Citaat

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

;D  :D

Het Nieuwsblad op "Ministerieel" niveau:
Citaat

En alle kranten leggen gelijktijdig de vinger op de echte wonde, alweer ...:

Citaat

Of nog een reden te meer "sluipwegen" te benutten, men moet tenslotte de ´veiligste´ weg nemen...

Het is kiezen tussen foto de Standaard of foto Belang v Limburg... :  :-[
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 01:34:15 door jozef »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 14:33:49 »
ik reed daarnet van Meetkerke naar Zuienkerke langs de boerenwegen  omdat ik in het gemeentehuis iets moest ophalen
als ze hier de 'boerenwegen' afsluien betekent dat dat ik 6 km rond moet rijden om naar het gemeentehuis te gaan
goed bezig
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 21:34:01 »
Gij zult minder meer rijden.
Dat is goed voor het milieu de staatskas.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 03 augustus 2011 - 21:38:10 »
Er moet maar 1 rechter dit als een "gebrek aan de zaak" aanzien, en de gemeente dokt af.
"Zandbak" "sluis" zegt immers niets over de doorrijbaarheid voor ander verkeer.
IK kan me voorstellen dat er 's nachts wel iemand op zo'n nauwelijks zichtbare hindernis knalt.

De wettelijkheid van die dingen is natuurlijk wel een probleem.
Verhogingen op de rijbaan zijn gereglementeerd.
En dergelijke rommel staat daar niet tussen ...

Er is ook voorzien dat een verkeersgeleider rechts gepasseerd moet worden, niet dat die tussen de assen mag verdwijnen ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

• Meer dan expert
Re: Zandbak houdt sluipverkeer en fietsers tegen
« Reactie #6 Gepost op: zondag 07 augustus 2011 - 06:43:46 »
Het zoveelste bewijs dat je er in dit apeland niet komt met enkel en alleen een gesubsidieerd stadswagentje.
Moest het onverwijld nog voorvallen dat ik terug met bouwmaterialen rondrijd en ik moet leveren bij die boer die 100 meter voorbij die zandbak woont... hja net voor die zandbak uitkippen of afzetten op de grond zeker en dat die boer er dan maar zijn plan mee trekt.
Brandstof (zelf ook nog mee gereden), melk ophaling, veevoeders, dierenhandelaars, ... allemaal niet meer mogelijk en als den boer op zondag naar de mis wil moet hij maar zijn landbouwtrekker pakken en het verkeer op de hoofdwegen nog wat meer hinderen. ::)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: zondag 07 augustus 2011 - 10:02:39 »
Het zoveelste bewijs dat je er in dit apeland niet komt met enkel en alleen een gesubsidieerd stadswagentje.
Moest het onverwijld nog voorvallen dat ik terug met bouwmaterialen rondrijd en ik moet leveren bij die boer die 100 meter voorbij die zandbak woont... hja net voor die zandbak uitkippen of afzetten op de grond zeker en dat die boer er dan maar zijn plan mee trekt.
Brandstof (zelf ook nog mee gereden), melk ophaling, veevoeders, dierenhandelaars, ... allemaal niet meer mogelijk en als den boer op zondag naar de mis wil moet hij maar zijn landbouwtrekker pakken en het verkeer op de hoofdwegen nog wat meer hinderen. ::)

Niet vergeten de dierenarts, die dikwijls in het midden van de nacht naar die boer moet. Die dierenarts moet dan wel een kloeke 4x4 hebben om bij die boer te geraken. Helaas worden dan wel zijn banden afgelaten door een aantal idioten in de steden, want wie heeft er nu een 4x4 nodig?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: zondag 07 augustus 2011 - 17:37:10 »

Niet vergeten de dierenarts, die dikwijls in het midden van de nacht naar die boer moet. Die dierenarts moet dan wel een kloeke 4x4 hebben om bij die boer te geraken. Helaas worden dan wel zijn banden afgelaten door een aantal idioten in de steden, want wie heeft er nu een 4x4 nodig?
:'(

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #9 Gepost op: zondag 07 augustus 2011 - 22:29:31 »
Doorgaans is die boer nog wél bereikbaar, via 1 of andere omweg.  Immers:

* veevoederfabrikanten
* melkerij
* veetransport
* vilbeluik
* ....

die moeten ook allemaal die boerderij kunnen bereiken.  Meestal gaat dat wel, érgens loopt er wel een berijdbare weg naar die boer.  Maar soms is 't vreselijk zoeken als je er nog nooit geweest bent.  En zeker als je dan een GPS blindelings gaat vertrouwen, kom je ook vaak bedrogen uit.  Die stuurt je dan via een ommetje.... weer terug naar die zandbak.  :D

Ook de good old stratenatlassen bieden op den boerenbuiten geregeld géén oplossing.  Toen ik bij RENDAC reed bvb, moest ik geregeld een extra baantje bijtekenen in mijn stratenatlas, of een kruis trekken over een bepaalde weg, omwille van paaltjes, zandbakken, wegen die ineens midden in 't veld uitkwamen ed.
« Laatst bewerkt op: zondag 07 augustus 2011 - 22:31:45 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: zondag 07 augustus 2011 - 22:47:46 »
Geen probleem jongens ik heb daar nog iets voor te koop http://youtu.be/JALUe-mYOIE  ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: maandag 08 augustus 2011 - 04:37:45 »
Geen probleem jongens ik heb daar nog iets voor te koop http://youtu.be/JALUe-mYOIE  ;D

Doe je die al weer weg? Die heb je toch nog zo lang niet?
Dan geraak je ook niet meer bij die boer .... of door volgende winter als em weer zo streng is. ;D ;D ;D

Den Dodge zal ik nog efkens proberen te houden, ik hoop op minstens 10 jaar nog.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #12 Gepost op: maandag 08 augustus 2011 - 04:48:39 »
Citaat
Den Dodge zal ik nog efkens proberen te houden, ik hoop op minstens 10 jaar nog.

Spreek míj niet meer van een Dodge!

Onze Hongaarse huurders hebben hier een Dodge Caravan staan. Gelukkig hebben ze in de garage een groot karton onder de motor gelegd, want dat beest zijkt olie. Maar als hij hier buiten op het asfalt staat, doet hij dat niet minder. Ik verwijder dan maar met een gietkan de olie van het asfalt, doch als de Polizei mij daarop betrapt, zal het mijn beste dag niet zijn.

Ik ga eens nagaan hoe ik hen in het Hongaars kan zeggen dat ze hun hoop oud ijzer maar elders moeten onderbrengen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: maandag 08 augustus 2011 - 05:05:37 »
De Landrover heeft ook een olielek, aan het stuurhuis, maar niet zo dat hij tot op de grond lekt.
Gaat weg om iets meer luxe te kopen, rara binnenkort meer. ;D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: maandag 08 augustus 2011 - 05:07:08 »
Hja, om olie te verliezen moet het daarom niet perse een Dodge zijn. Dat kunnen ze allemaal.
Ik denk niet dat die van mij er ook maar 1 druppel verloren heeft toen we de laatste keer op bezoek geweest zijn.
Trouwens rij ik ondertussen 14 maanden (24.000km) rond met dezelfde olie en het oliepeil is nog geen millimeter gezakt.