Auteur Topic: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17  (gelezen 8441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 09 november 2011 - 08:54:58 »
en te bedenken dat hij dat een paar uurtjes rijden van helemaal legaal daar kan doen
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 09 november 2011 - 21:05:55 »
Of te bedenken dat een rechter dergelijk gedrag verwerpelijk en levensgevaarlijk kan noemen, en na 2 uren oostelijk rijden moet vaststellen dat dat niet verwerpelijk en levensgevaarlijk geacht wordt.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 10 november 2011 - 11:47:04 »
Zulke filmpjes staan met hopen op YT.
In D valt op zoiets idd niemand over, ook niet bij snelheden boven - echte - 300 kmh.

Wereldvreemd ´Dendermonde´ riekt weer sensatie...  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 10 november 2011 - 18:13:44 »
Wereldvreemd ´Dendermonde´ riekt weer sensatie...  ;D

Een rode kop en stijf toegeknepen billen die het vliegend s*t helaas onvoldoende in bedwang houden, het is geen prettig zicht, en het riekt inderdaad nog ook.

Ook Etienne Schouppe (CD&V) is van de partij: "De bestuurder brengt zijn eigen leven en dat van andere weggebruikers in gevaar. De geringste stuurfout kan dodelijke gevolgen hebben."

Wat een dooddoener ::). Waarom niet: "Iedere bestuurder brengt zijn eigen leven en dat van andere weggebruikers in gevaar, en elke geringste stuurfout kan dodelijke gevolgen hebben."

Ook op een suffe tweevaksbaan waar tegenliggers kruisen met 140km/uur relatieve snelheid is een levensmoe "stuurfoutje" voldoende; dat is namelijk dezelfde relatieve snelheid als tussen inhaler aan 260km/uur en ingehaalde aan 120km/uur.  :P

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 10 november 2011 - 22:09:21 »
Ook op een suffe tweevaksbaan waar tegenliggers kruisen met 140km/uur relatieve snelheid is een levensmoe "stuurfoutje" voldoende; dat is namelijk dezelfde relatieve snelheid als tussen inhaler aan 260km/uur en ingehaalde aan 120km/uur.  :P

Uiteraard heeft men dan nog op de autosnelweg driemaal zoveel ruimte, en ook geen opzettelijk ingeplante bomen op 1 meter van de wegrand.

Citaat
Waarom niet: "Iedere bestuurder brengt zijn eigen leven en dat van andere weggebruikers in gevaar, en elke geringste stuurfout kan dodelijke gevolgen hebben."
Idd,
"De geringste stuurfout van een fietser langs een trottoir - soms slalommend nipt langs de putten aan de rand - kan dodelijke gevolgen hebben bij een val want een trage stadsbus kan je verpletteren..."   Boe boe ... :P

"Elke onoplettendheid, ook te voet  - vooral in het zeer traag en stilstaand stadsverkeer onderschat men dat (traag is veilig... brainwash...)  - kan dodelijke gevolgen hebben"
Citaat
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1088073/2010/04/01/Vrouw-76-verpletterd-door-vrachtwagen-in-Destelbergen.dhtml
Vrouw (76) verpletterd door vrachtwagen in Destelbergen   [...]
« Laatst bewerkt op: donderdag 10 november 2011 - 22:26:43 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 10 november 2011 - 22:25:37 »
Desalniettemin heel dom om zoiets op het internet te zetten, zeker als je gemakkelijk te identificeren bent  ;D

Het blijft me verbazen hoe onvoorzichtig we in de 21e-eeuw geworden zijn als het op onze privacy aankomt. Heeft dat nu te maken met al die programma's op TV waarin nobody's en volslagen incompetente mensen hun '15 minutes of fame' kunnen claimen? 'Hey mama, kijk eens wat ik kan'... zoiets misschien?

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 10 november 2011 - 22:31:02 »
Desalniettemin heel dom om zoiets op het internet te zetten, zeker als je gemakkelijk te identificeren bent  ;D

Ik dacht toch wel dat die jonge filmende passagier (16-jarige jongen) dat op internet gezet heeft en niet de - in dat opzicht-  naïeve bestuurder, zoals je zegt.

Citaat
'Hey mama, kijk eens wat ik kan'... zoiets misschien?
Idd, dat was het: " kijk bijna 300 kmh heb ik al (mee)gereden "
« Laatst bewerkt op: donderdag 10 november 2011 - 22:38:17 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline modano

  • Doorzetter
  • **
  • Berichten: 90
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 10 november 2011 - 22:45:00 »
Desalniettemin heel dom om zoiets op het internet te zetten, zeker als je gemakkelijk te identificeren bent  ;D

Ik dacht toch wel dat die jonge filmende passagier (16-jarige jongen) dat op internet gezet heeft en niet de - in dat opzicht-  naïeve bestuurder.

Naïef? Als ik dan een feit zou begaan waarvan ik weet dat het strafbaar is, zou ik er toch voor zorgen dat het niet gefilmd wordt of openbaar wordt  :D

Neen Michel, het is gewoonweg dom van die chauffeur...

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 10 november 2011 - 23:25:10 »
Naïef? Als ik dan een feit zou begaan waarvan ik weet dat het strafbaar is, zou ik er toch voor zorgen dat het niet gefilmd wordt of openbaar wordt  :D

Neen Michel, het is gewoonweg dom van die chauffeur...

Wou/was die chauffeur dan echt bewust dat dat filmpje op YT gezet ging worden door die jonge passagier ?

Dom is dan te zacht uitgedrukt.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 11 november 2011 - 20:35:05 »
Wou/was die chauffeur dan echt bewust dat dat filmpje op YT gezet ging worden door die jonge passagier ?

Alléz nu.  Als er ne zestienjarige snotneus u zit te filmen, vlak naast u, wanneer ge die snelheiden haalt....   Zou er dan écht geen belleke rinkelen?

Dom is dan te zacht uitgedrukt.  ;)

Idd.  Ofwel is 'm zo rijk als de zee diep is, en lacht die daar gewoon 's vierkant mee.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 12 november 2011 - 14:52:36 »
Idd.  Ofwel is 'm zo rijk als de zee diep is, en lacht die daar gewoon 's vierkant mee.
Dat kan idd ook.

Ondertussen is al menig filmpje van de Nederlandstalige links weggehaald.

Maar op YT is p/c alledaags.

Citaat
http://www.youtube.com/watch?v=oJa0zoKZh1s

Aston Martin V12 Vantage Carbon black 292 km/h in Belgium on the E17

Ik heb het filmpje nog eens volledig bekeken, enkele (zeer) risky maneuver zitten er wel bij (vooral die snelwegwissel over de arceringslijnen aan ~ 250 kmh zou ik nooit op die manier riskeren, zelfs niet in D, wslk deed hij ervoor een onderschattingsfout, of wist niet meer juist waar die snelwegwissel was (belangrijker is steeds de concentratie ver vooruit op het verkeer, maar ook die afstand had hij precies niet zo in de gaten...).

Is me lang geleden ook eens gebeurd dat ik bij hoge snelheid te laat de afrit of snelwegwissel bemerkte maar dan nam ik wel steeds de volgende afrit en keerde terug, dat spaart dure banden en remblokjes.  ;D

Maar toch heb ik (ondanks alles bij hoge snelheid) de - wel flauwe - indruk dat die kerel het voertuig min of meer beheerst en toch min of meer rekening houdt met omstandigheden en verkeer. Armhouding, ook veiligheidsafstand is min of meer OK.

Hij zal wel niet voor de eerste keer zo snel gereden hebben op een snelweg (beter is het dan wel de 3 vaks-autobahn te nemen in beste omstandigheden, maar dat ligt 2 uur verder...)

Natuurlijk is het dan onverantwoordelijk/dom nog een 16-jarige mee te nemen.
Ik zou er zeker helemaal geen plezier aan beleven aan die stoerdoenerij met onervaren passagier.

De film laat ook zien wat een moderne sportwagen aan veiligheidsreserves heeft op droge weg, vooral remwerk en/in bochten.

Als men verder kijkt kan die kerel ook aan normale snelheden rijden, natuurlijk ook omdat het verkeer niets anders toelaat.
Op gewone 1+1 wegen gaat hij niet stoer doen, en bvb inhalen op een 1+1.

En echt dom is hij ook weer niet, getuige zijn excuses en uitspraken over (al dan niet oprechte) spijt in de media:

Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GFT3I7JV2

Man die met 292 km/u over E17 raasde, vindt eigen gedrag onverantwoord

Snelheidsduivel geeft toe: 'Ik verdien een strenge straf'
zaterdag 12 november 2011
« Laatst bewerkt op: zaterdag 12 november 2011 - 15:06:25 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

  • Gast
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 12 november 2011 - 17:23:28 »
Met zijn uitspraken in de media en excuses maakt hij enkel een effectieve veroordeling makkelijker. Met een 16jarige die verklaringen aflegt en geen verklaringen van de dader wordt het al heel wat moeilijker om een effectieve straf uit te spreken op basis van de maximumsnelheid.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 12 november 2011 - 22:03:56 »
Ik behoor zeker niet tot diegenen die hoge snelheden onvoorwaardelijk als gevaarlijk kwalificeren. Maar 290 km/h op een Belgische autosnelweg lijkt me toch wel wat van het goede teveel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Met een Aston Martin tegen 290 km/u over E17
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 12 november 2011 - 22:53:30 »
Daar lijken mij de korte Belgische hobbelpaadjes vol hindernissen inderdaad ook niet geschikt voor.