Idd. Ofwel is 'm zo rijk als de zee diep is, en lacht die daar gewoon 's vierkant mee.
Dat kan idd ook.
Ondertussen is al menig filmpje van de Nederlandstalige links weggehaald.
Maar op YT is p/c alledaags.
http://www.youtube.com/watch?v=oJa0zoKZh1s
Aston Martin V12 Vantage Carbon black 292 km/h in Belgium on the E17
Ik heb het filmpje nog eens volledig bekeken, enkele (zeer) risky maneuver zitten er wel bij (vooral die snelwegwissel over de arceringslijnen aan ~ 250 kmh zou ik nooit op die manier riskeren, zelfs niet in D, wslk deed hij ervoor een onderschattingsfout, of wist niet meer juist waar die snelwegwissel was (belangrijker is steeds de concentratie ver vooruit op het verkeer, maar ook die afstand had hij precies niet zo in de gaten...).
Is me lang geleden ook eens gebeurd dat ik bij hoge snelheid te laat de afrit of snelwegwissel bemerkte maar dan nam ik wel steeds de volgende afrit en keerde terug, dat spaart dure banden en remblokjes.
Maar toch heb ik (ondanks alles bij hoge snelheid) de - wel flauwe - indruk dat die kerel het voertuig min of meer beheerst en toch min of meer rekening houdt met omstandigheden en verkeer. Armhouding, ook veiligheidsafstand is min of meer OK.
Hij zal wel niet voor de eerste keer zo snel gereden hebben op een snelweg (beter is het dan wel de 3 vaks-autobahn te nemen in beste omstandigheden, maar dat ligt 2 uur verder...)
Natuurlijk is het dan onverantwoordelijk/dom nog een 16-jarige mee te nemen.
Ik zou er zeker helemaal geen plezier aan beleven aan die stoerdoenerij met onervaren passagier.
De film laat ook zien wat een moderne sportwagen aan veiligheidsreserves heeft op droge weg, vooral remwerk en/in bochten.
Als men verder kijkt kan die kerel ook aan normale snelheden rijden, natuurlijk ook omdat het verkeer niets anders toelaat.
Op gewone 1+1 wegen gaat hij niet stoer doen, en bvb inhalen op een 1+1.
En echt dom is hij ook weer niet, getuige zijn excuses en uitspraken over (al dan niet oprechte) spijt in de media:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GFT3I7JV2
Man die met 292 km/u over E17 raasde, vindt eigen gedrag onverantwoord
Snelheidsduivel geeft toe: 'Ik verdien een strenge straf'
zaterdag 12 november 2011