En een hele leuke
- naleven van de wegcode door àlle weggebruikers en indien nodig een opfrissingscursus.
Begrijpen personen die dit hopen wel hoe erg het eigenlijk gesteld is met de toepassing van de regels, zowel door de gemeente als door de weggebruikers, of kennen zij zelf de wegcode en plaatsingsvoorwaarden niet want qua voorrang en correct aangelegde fietspaden kent men er wat van in Mechelen. Op de meeste kpt is het een ware ramp.
Meestal verleent men massaal voorrang aan de verkeerde en neemt men massaal agressief voorrang daar waar men in geen geval voorrang heeft.
Probeer je dan maar eens mooi aan de voorschriften te houden. Je kan dan op elk kruispunt ambras maken en op steun moet je niet rekenen want blijkbaar kent niemand zijn wegcode waardoor er een soort gewoonte ontstaan is die totaal niet overeenkomt met wat er in principe zou moeten gebeuren.
Het zijn dan net die mensen die durven poneren dat alle weggebruikers de wegcode die ze zelf niet begrepen hebben zouden moeten naleven, zolang ze maar voorrang krijgen als ze rechtdoor rijden.
Verder heeft men in Mechelen meerdere zone's 30 buiten de stadsmuren aangelegd.
De zone's zijn te uitgestrekt en niets refereert naar het feit dat je in een zone 30 zit behalve dan dat ene bordje dat zodanig op de hoek van de straat geplaatst werd waardoor de kans dat je het vanuit je auto ziet staan vrij klein is als je de buurt niet kent.
"Een zone moet nu eenmaal volgens plan aan het begin van een straat aanvangen"
Waarom?
Waarom kan een zone niet iets verderop in die straat beginnen zodat elke bestuurder gewoon recht op de borden afrijdt en niet meer bezig is met fietsers en voetgangers tijdens zijn richtingsverandering.
Waarom geen wegmarkering die dit duidelijk maakt? Of moet het geld opbrengen en gaat het niet over veiligheid?
Als de wegbeheerder afwijkt van de normale beperkingen van 50/90/120 is het wel aangeraden dat elke andere opgelegde snelheid die je als uitzondering op de regel moet zien toch wel duidelijk wordt aangegeven zodat elke twijfel wordt uitgesloten. Wel hier creeert men net twijfel en zaait men verwarring.
Op de Europalaan geldt de voorrang van rechts, maar sommige zijstraten hebben een omgekeerde driehoek?
Probeer maar eens op een wettelijke manier met je fiets vanaf het station naar Coloma te rijden?
De Tervurensteenweg is op één kruispunt na voorzien van B15 borden, behalve het kruispunt aan het nieuwe colomaplein gezien dit zone 30 schoolomgeving is, maar niemand weet dit.
In de stad combineert men 6 zone's die samen van toepassing zijn. Niet toegelaten, maximum twee zone's .
Borden zijn zodanig verwarrend geplaatst en gecombineerd dat niemand eigenlijk weet wat de bedoeling is, maar de kassa rolt en elke dag worden er massaal veel onterechte boetes uitgeschreven want iedereen moet zich aan de regels houden, behalve de stad zelf.
Die opfrissingscursus zou zeker intressant zijn voor de burgemeester en de politiecommissaris zelf.
Het is een ware schande.