Kijk, 'k rij nu ook elke dag met de vrachtwagen. Mijn baas kan:
* Met 1 druk op de knop zien waar ik mij bevind. Handig als er bvb 1 chauffeur niet alle melk kan meekrijgen wegens teveel, of pech, panne,.... Weet hij meteen wie in de buurt is.
* Hij kan de dag nadien exact zien in welke volgorde ik de boeren opgehaald heb, en langs welke wegen ik gereden heb
* Hij ziet via de boordcomputer hoe lang ik erover doe om m'n darm af te rollen, aan te koppelen en melkopzuigen te starten
* Via diezelfde computer ziet hij à hoeveel liter per minuut ik de melk er geladen heb
* Is de tank leeg, krijgt de pomp geen debiet meer. De werkgever kan exact zien hoelang ik erover doe om m'n darm op te rollen, koeltank op reinigen te zetten, liters opschrijven en doorrijden.
* Hij weet exact hoeveel kilometer ik doe over het aantal op te halen leveraars (en hoeveel km de collega's erover doen)
* Hij weet exact wat mijn verbruik is
* ....
De tijd dat een chauffeur volledig vrij is, en hooguit 1x week zijn baas 's moet bellen, is al lang voorbij. Big Brother is watching. Ook over mijn schouder wordt er af en toe wel eens meegekeken.
Mij niet gelaten. Als m'n baas mij wil controleren, dan doet hij maar. Als ge niks te verbergen hebt, moet ge u daar geen zorgen over maken. Simpel.