Auteur Topic: richtingaanwijzer voor koersfiets.  (gelezen 2381 keer)

Offline jo

• Meer dan expert
richtingaanwijzer voor koersfiets.
« Gepost op: dinsdag 06 december 2011 - 20:05:15 »
http://sport.be.msn.com/cycling/nl/nieuws/article.html?Article_ID=551833#
Dat het maar een hype gaat worden, niet om die knippers maar dan hebben ze tenminste iets van licht bij.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: richtingaanwijzer voor koersfiets.
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 06 december 2011 - 20:49:41 »
is dat wettelijk om 2 lichten naast mekaar te voeren op een fiets?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 06 december 2011 - 20:57:05 »
Nee op een fiets mag je maar 1 licht hebben, maar wat verkies je zelf? Juist beter twee dan geen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 06 december 2011 - 21:03:03 »
Ik hoop eerder dat het geen hype wordt, want dan gaan ze nog meer geneigd zijn om af te slaan zonder zich van het achteropkomend verkeer iets aan te trekken ("ik had toch mijn pinker aan").
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 07 december 2011 - 01:45:28 »
Nee op een fiets mag je maar 1 licht hebben, maar wat verkies je zelf? Juist beter twee dan geen.

Mag je zelf kiezen of je dat ene licht vooraan of achteraan op je fiets hebt? ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 07 december 2011 - 08:31:38 »
Ik hoop eerder dat het geen hype wordt, want dan gaan ze nog meer geneigd zijn om af te slaan zonder zich van het achteropkomend verkeer iets aan te trekken ("ik had toch mijn pinker aan").

Zo'n antwoorden krijg je ook van autobestuurders.  Tot je hen vraagt sinds wanneer ze voorrang zouden krijgen louter door te pinken ......
(en dan worden ze meestal ineens héél stillekes)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 07 december 2011 - 09:15:03 »
Hoe die dingen toch altjd terugkomen, nu is het mooi geïntegreerd in het stuur. Ik herinner me dat ergens eind jaren '70 er nog eens zo'n hype was. Toen waren het twee plastiek bakjes die je voor en achteraan je fiets moest monteren. Zo had je ook knipperlichten.

Ik kom 's morgens behoorlijk wat fietsers tegen en ik moet zeggen dat die met de koersfiets meestal goed zichtbaar zijn. De wielerkledij is meestal al wel extra zichtbaar door felle kleuren en reflecterende strips. Meestal zijn er één of meerdere lampjes die hun zichtbaarheid verhogen. Vandaag zag ik er weer enkele met LED-verlichting op de helm. Van de scholieren kan je dat allemaal niet zeggen, ze hebben in 90% van de gevallen geen licht en hebben geen andere attributen om zich meer zichtbaar te maken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 08 december 2011 - 10:20:04 »
Van de scholieren kan je dat allemaal niet zeggen, ze hebben in 90% van de gevallen geen licht en hebben geen andere attributen om zich meer zichtbaar te maken.
Dat is niet hip he...  ::)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 22:44:08 »
Neen, da's dan RIP.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder