Auteur Topic: Rechter D'Hondt ongenadig - wegpiraten riskeren levenslang rijverbod  (gelezen 6824 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Rechter D'Hondt ongenadig - wegpiraten riskeren levenslang rijverbod
« Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 23:17:14 »
Citaat van: GVA
Rechter D'Hondt ongenadig - wegpiraten riskeren levenslang rijverbod

In de politierechtbank van Dendermonde gingen vrijdag de processen van start tegen drie beruchte straatracers uit Zele. [...]

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/dendermonde/rechter-d-hondt-ongenadig-wegpiraten-riskeren-levenslang-rijverbod-2.aspx

Maar goed ook dat dergelijk gespuis op geen genade moet rekenen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

• Gast
Re: Rechter D'Hondt ongenadig - wegpiraten riskeren levenslang rijverbod
« Reactie #1 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 02:10:40 »
Opmerkelijk. Niet omwille van het feit dat D'Hondt weeral zware straffen eist, maar euh, die kerels, die werden in het verleden ook al veroordeeld in hetzelfde gerechtelijke arrondissement...

Opmerkelijk dus dat de heer D'Hondt geconfronteerd wordt met hoe doeltreffend zijn straffen waren in het verleden...

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 18:22:04 »
Wat is volgens jou dan een gepastere straf?  Of ga je dergelijke verkeerscriminelen (sorry, 'k vind geen betere omschrijving) gewoon ongemoeid laten?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 02:33:00 »
Wat is volgens jou dan een gepastere straf?  Of ga je dergelijke verkeerscriminelen (sorry, 'k vind geen betere omschrijving) gewoon ongemoeid laten?

Door de reputatie van de rechter zou het voor een gewiekst iemand wel eens een koud kunstje kunnen zijn om die criminelen hun straf te laten ontlopen.

Men zou geneigd zijn te zeggen "opsluiten en de sleutel weggooien" maar dan draait de gemeenschap weer op voor de hoge kosten van hun zorgeloos luxeleventje in de gevangenis.
Langs de andere kant ... wat is het verschil ...

Citaat
De rechter verwees ook naar een incident waarbij de man uitdagend voor de politie op zijn auto was gaan liggen, en “België is het beloofde land. Ik hoef helemaal niet te werken, ik kan doppen en met een dikke Mercedes rijden” riep.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 04:52:21 »
Men zou geneigd zijn te zeggen "opsluiten en de sleutel weggooien" maar dan draait de gemeenschap weer op voor de hoge kosten van hun zorgeloos luxeleventje in de gevangenis.
Langs de andere kant ... wat is het verschil ...

Tja, dat is nu eenmaal de werkelijkheid.

Men dient de maatschappij te beschermen tegen dergelijke onverbeterlijke criminelen. Die maatschappij betaalt daarvoor evenwel de niet geringe kosten van hun verblijf in een gevangenis. Bovendien zijn de eventuele levenspartner en kinderen eveneens het onschuldige slachtoffer van een dergelijke maatregel.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 04:56:11 »
Vrij "hun ding" laten doen is al niet veel beter.

Citaat
Zijn vriendin die naast hem zat, hield aan het ongeval een negenvoudige beenbreuk, een gebroken neusbeen en een verbrijzelde knieschijf over

wooter

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 16:40:26 »
Wel, blijkbaar heeft die rechter of hebben zijn collega's al straffen opgelegd die blijkbaar erg effectief waren.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #7 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 16:56:07 »
Wel, blijkbaar heeft die rechter of hebben zijn collega's al straffen opgelegd die blijkbaar erg effectief waren.

Toch blijf ik erbij dat er voor mijn part toch een manier gevonden moet worden om die gasten voorgoed van de baan te halen.  Hoeveel doden moeten er anders nog vallen?

Bovendien blijft nog de vraag wat volgens jou anders wél een geschikte straf is? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 22:51:29 »
De politierechters waren in de gazetten ook al aan het jammeren dat de echte wegpiraten
- boetes gewoon niet betalen.
- rijden zonder rijbewijs, als dat ingetrokken is.
- niet naar de gevangenis moeten gezien de korte straffen (<3 jaar) die de verkeerswet oplegt en die straffen worden niet meer uitgevoerd.
- elektronische bewaking onvoldoende vaak gebruikt kan worden

De rechters gaan uiteraard wel vrolijk door met het veroordelen voor prutsen, maar op de werkelijke (verkeers)criminelen hebben zij duidelijk geen vat meer .

België heeft naar schatting ongeveer 30-40.000 extra cellen nodig, zodat de opgelegde straffen ook werkelijk en onverkort uitgevoerd kunnen worden.
En dan kan een rijverbod ook omgezet worden in gevangenisstraf.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 23:59:28 »
Toch blijf ik erbij dat er voor mijn part toch een manier gevonden moet worden om die gasten voorgoed van de baan te halen. 
grapjas

dat zijn dan de eersten die onverzekerd zonder rijbewijs de baan opgaan
ze kunnen toch hun rijbewijs niet meer kwijtgeraken
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 13 december 2011 - 00:12:42 »
Toch blijf ik erbij dat er voor mijn part toch een manier gevonden moet worden om die gasten voorgoed van de baan te halen. 
Een overtreder van een rijverbod die periode 1 op 1 in de gevangenis zetten.

(En uiteraard de nodige maatregelen nemen om van een gevangenis geen school voor criminelen te maken, dus opsluiting zonder contact met andere gedetineerden, wat al lang de regel had moeten zijn.)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 13 december 2011 - 06:03:09 »
Een goeien dikken boom of paal of brug of iets dergelijks. :P :-[ :-X
Maar ja, dan moet de gehele gemeenschap weer boeten voor het gedrag van die enkelingen. :'(

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 13 december 2011 - 12:24:52 »
Een goeien dikken boom of paal of brug of iets dergelijks. :P :-[ :-X
Maar ja, dan moet de gehele gemeenschap weer boeten voor het gedrag van die enkelingen. :'(

Als hij ipv zichzelf tegen een boom te pletter te rijden, een onschuldige weggebruiker de dood injaagt, dan draagt ook de hele gemeenschap een zware last....
En dan is het financiële aspect nog een peulschil tov het onnoemelijke leed waarmee de nabestaanden dan geconfronteerd worden.

Citaat van: sniper
grapjas

Euh, de humor ontgaat mij een beetje in deze.

Citaat van: sniper
dat zijn dan de eersten die onverzekerd zonder rijbewijs de baan opgaan
ze kunnen toch hun rijbewijs niet meer kwijtgeraken

Dus, we gaan gewoon niks doen?  En gewoon langs de kant staan wachten tot het nog 's mis gaat?  Hoeveel gekwetsten/doden moeten er dan eerst nog vallen?  Desnoods den bak in met zo'n gasten.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 13 december 2011 - 13:24:01 door bert.covens »

wooter

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 13 december 2011 - 14:18:08 »
Gevangenisstraf met lengtes van het rijverbod vind ik erover, temeer omdat men met rijverboden smijt alsof het verdorven broden zijn. Maar rijden zonder rijbewijs kan natuurlijk in dit land waar de enige agenten die je ziet, in de berm achter een krant verscholen zitten of in een camionette op weg naar de frituur zijn.

Halveer de rijverboden voor mensen die gepakt worden op een inbreuk andere dan rijden zonder rijbewijs, en geef iedereen die gepakt wordt met het rijden zonder rijbewijs een verdubbeling van het rijverbod + enkelband met dezelfde duur als het verdubbelde rijverbod. En steek de nummerplaten van iedereen met een rijverbod tijdelijk in de lijst van geseinde voertuigen voor controle.

De tisten die nu voor D'Hondt staan los in de gevangenis steken is een garantie op nog meer problemen later...

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 13 december 2011 - 18:15:08 »
Geef ze aub. geen hoge boete, want dat geld gaan ze wel even op een ander halen....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien