Auteur Topic: Regionalisering aangrijpen voor grondige hervorming rijopleiding  (gelezen 2564 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Regionalisering aangrijpen voor grondige hervorming rijopleiding
« Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 23:28:26 »
Citaat van: GVA
Regionalisering aangrijpen voor grondige hervorming rijopleiding

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1100052/regionalisering-aangrijpen-voor-grondige-hervorming-rijopleiding.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Regionalisering aangrijpen voor grondige hervorming rijopleiding
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 17 december 2011 - 00:07:33 »
En het gaat weeral gelijk mis :
Citaat
Hij wil een gratis basisopleiding van 8 uur voor elke kandidaat-bestuurder

Hou toch op met dat gratis gewauwel !
If you charge peanuts, you'll only get monkeys ...

De volledig professionele rij-opleidingen in NL en D zijn allesbehalve gratis, en worden daar gewoon betaald.
Punt.
Geen enkele reden waarom dat hier plots niet zou kunnen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 17 december 2011 - 09:10:38 »
Da's ne sosse hé.

Voor die rooie patatten moet alles sneller gaan, en vooral: 't moet gratis zijn.  

Wie schafte er bvb de verplichting om theorie-onderricht te volgen in een erkende rijschool na 2 mislukkingen op het theorie-examen af?  En ook de prakijkopleiding moest sneller en goedkoper kunnen.  Allemaal mede onder het motto: wat de rijschool kan, rijschool papaa ook wel. 

Nu komen ze weer met hun volgende zet: 8 u basisopleiding voor jongeren  ::)  Huidige prijs zowat 55 euro X 8u x hoeveel jongeren in de doelgroep?  En dan reken ik nog niet eens het inschrijvingsgeld mee.  En met 55 euro, dan rond ik flink naar beneden af.    Iemand al eens een ruwe schatting gemaakt over de kostprijs?  En dat in een tijd waarin ik een andere partij ondermeer het gratis openbaar vervoer voor 65+, en goedkopere tarieven voor openbaar vervoer voor studenten in vraag hoor stellen.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 17 december 2011 - 23:33:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 27 december 2011 - 13:00:30 »
En wie zijn "jongeren"? Wat als je pas op je 25ste de nood en de moed hebt om te beginnen met leren autorijden? Dan val je er waarschijnlijk weer net buiten ofzo...

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 27 december 2011 - 13:02:52 »
En waarom zouden we alleen jongeren opleiden en snelheidsduivels beboeten, terwijl sommige mensen gewoon elke regel aan hun laars lappen (maar niet te snel rijden) en dan toch nooit beboet worden?
Akkoord, beginnen bij de jongsten is een goed idee, maar aan de meer "ervaren" rijders die denken dat ze alles mogen, mogen ze ook wel eens iets doen!

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 27 december 2011 - 14:29:46 »
Voor die medische keuring ook maar snel in. Bij het theoretisch examen moet je een rudimentaire oogtest ondergaan, daarna nooit meer.

Mijn moeder heeft pas haar beide ogen laten opereren omdat ze staar ontwikkeld had. Dit gaat zo traag dat ze het eigenlijk niet opgemerkt had. Nu pas verteld ze dat ze voor de operatie alles maar wat mistig zag en al helemaal niet ver kon zien. Ze reed natuurlijk nog met de auto voor de operatie. Om maar te zeggen, de meeste mensen merken hun verminderde capaciteiten nauwelijks op en als ze die dan opmerken zullen ze zelf natuurlijk niet stoppen met rijden.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 27 december 2011 - 18:47:25 »
Da's ne sosse hé.

Voor die rooie patatten moet alles sneller gaan, en vooral: 't moet gratis zijn. 

Excuseer? Voor een sos moet alles juist steeds trager en boetes steeds hoger...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 27 december 2011 - 19:16:14 »
Mijn moeder heeft pas haar beide ogen laten opereren omdat ze staar ontwikkeld had. Dit gaat zo traag dat ze het eigenlijk niet opgemerkt had. Nu pas verteld ze dat ze voor de operatie alles maar wat mistig zag en al helemaal niet ver kon zien.

Dat duurt inderdaad een aantal maanden, en die symptomen had ik ook. Bovendien kon ik tijdelijk weer lezen zonder bril (lang heeft dat niet geduurd). In tegenstelling tot de meeste mensen, had ik het evenwel slechts aan één oog.

Citaat
Ze reed natuurlijk nog met de auto voor de operatie.

Om maar te zeggen, de meeste mensen merken hun verminderde capaciteiten nauwelijks op en als ze die dan opmerken zullen ze zelf natuurlijk niet stoppen met rijden.

Inderdaad.

Maar de vraag is: wat kan men daaraan doen? Men staat ook machteloos tegenover mensen die oververmoeid of onder zware stress rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 27 december 2011 - 20:40:41 »
Excuseer? Voor een sos moet alles juist steeds trager en boetes steeds hoger...

Nu dit voorstel: gratis opleiding van 8u in een erkende rijschool.  Was daar eerder in Hasselt bvb ook al gene Stevaert, die zorgde voor gratis openbaar vervoer?  Of hoe zat dat ook weer?  ;)

(en Stevaert was toch ne sosse hé?)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 27 december 2011 - 21:03:18 »
Mijn moeder heeft pas haar beide ogen laten opereren omdat ze staar ontwikkeld had. Dit gaat zo traag dat ze het eigenlijk niet opgemerkt had. Nu pas verteld ze dat ze voor de operatie alles maar wat mistig zag en al helemaal niet ver kon zien.

Dat duurt inderdaad een aantal maanden, en die symptomen had ik ook. Bovendien kon ik tijdelijk weer lezen zonder bril (lang heeft dat niet geduurd). In tegenstelling tot de meeste mensen, had ik het evenwel slechts aan één oog.

Citaat
Ze reed natuurlijk nog met de auto voor de operatie.

Om maar te zeggen, de meeste mensen merken hun verminderde capaciteiten nauwelijks op en als ze die dan opmerken zullen ze zelf natuurlijk niet stoppen met rijden.

Inderdaad.

Maar de vraag is: wat kan men daaraan doen? Men staat ook machteloos tegenover mensen die oververmoeid of onder zware stress rijden.

Het is niet omdat een regeling slechts een gedeelte van de gevallen aanpakt dat ze daarom maar niet moet ingevoerd worden. Men zal altijd op de verantwoordelijkheidszin van de chauffeurs moeten rekening. Een medische keuring lost alvast in heel aantal problemen op.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 28 december 2011 - 13:48:16 »
En waarom zouden we alleen jongeren opleiden en snelheidsduivels beboeten, terwijl sommige mensen gewoon elke regel aan hun laars lappen (maar niet te snel rijden) en dan toch nooit beboet worden?
Voilà.
Groepjes stigmatiseren en harder gaan bestraffen helpt niet, je moet het geheel aanpakken.

En om dat te doen, moeten de regels eerst eenvoudiger en overzichtelijker worden, want nu kan er geen kat nog aan uit.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 29 december 2011 - 05:24:36 »
Deze "sos" lijkt me al iets intelligenter dan de "sos" die het, nog niet zolang geleden, een stuk makkelijker maakte om aan dat "snel vergeten roze papiertje" te geraken die ergens in je portefeuille verstopt zit.
Waarmee ik NIET wil zeggen dat het warm water opnieuw is uitgevonden.