Auteur Topic: Bordje voor laagvliegende...  (gelezen 7969 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #15 Gepost op: zondag 29 april 2012 - 10:05:14 »
En als je iets verder leest... 65.5.11 is er ook nog...  :D

11. De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.

Het vignet en het herkenningsbord dienen als herkenningsteken en hebben op zich geen bindende gevolgen voor de weggebruiker.

Louter decoratief dus  ;D

Herhalingsborden herhalen dus geen snelheidszones, maar het begin-bord van de snelheidszone moet opnieuw aangegeven worden waar voorzien, anders wordt de snelheidszone niet wettelijk herhaald, en geldt ze dus niet ...
Wat is ze ?
Het herinneringsbord met zone 30-herhaling - op zich - heeft geen bindende kracht (is enkel een decoratieve herinnering);
de zone 30 blijft wel gelden zolang geen einde zone 30-bord opduikt.
« Laatst bewerkt op: zondag 29 april 2012 - 10:10:39 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #16 Gepost op: zondag 29 april 2012 - 10:07:55 »
Citaat
De minister bevoegd voor het wegverkeer kan de plaatsingsvoorwaarden en de afmetingen van het vignet en het herkenningsbord bepalen.
Maar heeft dat niet gedaan ...
Heb jij de bron voor dat niet ?

Citaat
6.7.2. De verkeersborden op de signalisatie met zonale draagwijdte worden afgebeeld overeenkomstig bijlage 7 van dit besluit.

6.7.3. De verkeersborden met zonale geldigheid hebben als minimumafmetingen 0,60 m X 0,90 m. Deze afmetingen mogen verminderd worden tot 0,40 m X 0,60 m, rekening houdend met de plaatsgesteldheid.

Bijlage 7 geeft enkel voorbeelden: de aanvullende mededeling komt onderaan hetzelfde bord.
En dat kan dus ´Herhaling´ zijn of eenderwat betreffende.
Citaat
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/884-bijlage7

Bijlage 7. Verkeerssignalisatie met zonale draagwijdte
I. Voorbeelden van afbeelding van verkeersborden op de verkeerssignalisatie met zonale draagwijdte
c) Signalisatie met zonale draagwijdte met aanvullende mededeling

Op het verkeersbord dat het einde van de zone aanduidt, is de aanvullende mededeling facultatief.


Dus " Herhaling " moet voorkomen onderaan het bord zelf, verder is het evident dat ook bij een "decoratief herinneringsbord" de aanduidingen dezelfde moeten zijn als op het verkeersbord aan het begin van de zone.

Citaat
http://www.brrc.be/pdf/mededelingen/med80t.pdf  page 7-8  ("dossier 6")

Toepassing van verkeersborden met zonale geldigheid

Naargelang van de toepassing in het veld stelt de ingewikkelde regelgeving in verband met zonale verkeersborden de wegbeheerders voor problemen. Dit dossier wil hen ter hulp komen door de regelgevende aspecten met betrekking tot de plaatsing van deze tekens – vooral die welke het parkeren regelen – te presenteren en toe te lichten.
[...]
p 7.
2.4 Herhalingsborden

Art. 65.5.8 van het verkeersreglement:
“De reglementering die in de zone van toepassing is mag herhaald
worden door een bord gelijkaardig aan dat geplaatst bij het begin van
de zone, aangevuld met het woord “Herhaling”.”

Art. 6.7.7 van het reglement voor de wegbeheerder:
“De in een zone van kracht zijnde reglementering mag door een
gelijkaardig verkeersbord herhaald worden; het draagt de vermelding
“Herhaling”, overeenkomstig artikel 65.5.8 van het algemeen
reglement op de politie van het wegverkeer.”

p 8.

Er zij aangestipt dat dit artikel krachtens de laatste alinea van art. 65.5.10 van het verkeersreglement niet van toepassing is op snelheidszones.

Herhalingsborden moeten uitzonderlijk blijven; zo niet gaat het voordeel van minder verkeersborden bij regeling met zonale geldigheid verloren.

Zo moeten zij zeker niet systematisch na elk kruispunt in de geregelde zone worden geplaatst.

Bijlage 7 bij het reglement voor de wegbeheerder en artikel 65.5 van het verkeersreglement geven een reeks voorbeelden.

Daarbij wordt onder meer verduidelijkt dat het woord “Herhaling” op het beeldvlak van het verkeersbord met zonale geldigheid moet staan, en niet op een onderbord.

Het spreekt vanzelf dat de aanduidingen op een herhalingsbord dezelfde moeten zijn als op het verkeersbord aan het begin van de zone
.
« Laatst bewerkt op: zondag 29 april 2012 - 10:58:52 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #17 Gepost op: zondag 29 april 2012 - 10:40:47 »
Wat is ze ?
de snelheidszone ...

Citaat
Het herinneringsbord met zone 30-herhaling - op zich - heeft geen bindende kracht (is enkel een decoratieve herinnering);
de zone 30 blijft wel gelden zolang geen einde zone 30-bord opduikt.
In vele gevallen zijn bij snelheidszones herhalingsborden geplaatst waar er opnieuw begin-zone borden moeten staan volgens de wegcode (65.5.10 lid 6,7,8 ).
Die zones zijn dan ook niet wettig gesignaleerd en dat is nodig volgens Art 5.

Voor snelheidszones heeft Landuyt met 65.5.10 laatste lid , ook het volgende opgeheven :

65.5.6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone,

Indien men argumenteert dat een zone 30 geen snelheidszone is, maar met een aanwijzingsbord aangegeven is (nog zo'n dwaasheid) : daar bestaan helemaal geen herhalingsborden van !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #18 Gepost op: zondag 29 april 2012 - 10:45:09 »
Bron ?
Er is geen KB of MB over , Landuyt noch zijn opvolgers hebben ooit die vignetten een vorm gegeven ...

Citaat
Bijlage 7 geeft enkele voorbeelden waar " Herhaling " moet voorkomen onderaan het bord zelf,
En vermeldt ook dat ze niet gelden voor snelheidszones.

Wegbeheerders die al de mist in gingen bij de gewone zones, snappen ofwel de 2 verschillende regelingen voor snelheidszones en "andere" zones niet, of vertikken ze uit te voeren ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #19 Gepost op: zondag 29 april 2012 - 11:26:55 »
Wat is ze ?
de snelheidszone ...
Een snelheidszone 30 die plots ongeldig wordt door een "decoratief herinneringsbord" zonder bindende waarde ?
Hoe kom je daarbij ?

Citaat
Citaat
Het herinneringsbord met zone 30-herhaling - op zich - heeft geen bindende kracht (is enkel een decoratieve herinnering);
de zone 30 blijft wel gelden zolang geen einde zone 30-bord opduikt.
In vele gevallen zijn bij snelheidszones herhalingsborden geplaatst waar er opnieuw begin-zone borden moeten staan volgens de wegcode (65.5.10 lid 6,7,8 ).
Ik heb het nog altijd over dat decoratief herinneringsbord-zone 30 binnen een zone 30 rondom St. Pietersstation in Gent.
Binnen zone 30 mogen er geen - geldige - herhalingsborden, ook niet als er een schoolomgeving of woonerf in ligt, 65.5.10 lid 6

Ik zie het verband dus niet met 65.5.10 lid 7 en 8:
Citaat
10. Snelheidszones worden aangeduid door het verkeersbord C43 waaraan overeenkomstig 65.5.3. zonale geldigheid wordt gegeven.

Vanaf het zonebord tot het eindezonebord is het verboden te rijden met een hogere snelheid dan de zonale snelheid.

Het zonebord wordt rechts geplaatst aan elke toegang tot de desbetreffende snelheidszone. Het bord mag links herhaald worden.

Wanneer binnen de zone het bord C43 een andere snelheid aanduidt, dan geldt vanaf het volgende kruispunt opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.

Binnen de snelheidszone mag geen bord C43 worden geplaatst die een hogere snelheid aanduidt dan de zonale snelheid.

Wanneer binnen de zone, een erf, woonerf, of schoolomgeving wordt afgebakend, dan geldt vanaf het einde van het erf, woonerf of schoolomgeving opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.

Wanneer binnen de zone een bebouwde kom wordt afgebakend, dan moet op het einde van de bebouwde kom het zonebord evenwel opnieuw geplaatst worden.

Wanneer binnen de zone een andere snelheidszone wordt afgebakend, dan moet op het einde van de andere snelheidszone het zonebord opnieuw geplaatst worden.


De punten 65.5.6. tot en met 65.5.9. zijn niet van toepassing op snelheidszones.

Citaat
Die zones zijn dan ook niet wettig gesignaleerd en dat is nodig volgens Art 5.
idem, ik zie geen verband met die wettelijke zone 30 waarover ik het heb.

Citaat
Voor snelheidszones heeft Landuyt met 65.5.10 laatste lid , ook het volgende opgeheven :

65.5.6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone,
Niet opgeheven, het is niet van toepassing staat daar, dus het heeft er niets mee te maken... blijkbaar betreft het alles andere als snelheidszones (zone-parkeren, zone inhaalverbod...)
Ik citeer best alles wat dus niet van toepassing is op snelheidszones.
Citaat
6. De reglementering geldt in gans de aldus afgebakende zone, behoudens, voor wat het parkeren betreft, op plaatsen waar door middel van verkeerstekens een andere parkeerregeling is voorzien.

7. Het verkeersbord dat het begin van een verbodszone aangeeft, mag aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord aangevuld met de vermelding van de afstand, bij benadering, waarop de verbodszone begint.

8. De reglementering die in de zone van toepassing is mag herhaald worden door een bord gelijkaardig aan dat geplaatst bij het begin van de zone, aangevuld met het woord "Herhaling".

9. De betekenis van een signalisatie met zonale geldigheid kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een zwart opschrift of symbool.
Evenwel mag, voor wat betreft het verkeersbord E9a, het opschrift of het symbool in het wit op de blauwe achtergrond van het bord aangebracht worden.
Voorbeelden :
Citaat
De punten 65.5.6. tot en met 65.5.9. zijn niet van toepassing op snelheidszones.

Citaat
Indien men argumenteert dat een zone 30 geen snelheidszone is, maar met een aanwijzingsbord aangegeven is (nog zo'n dwaasheid) : daar bestaan helemaal geen herhalingsborden van !
Zone 30 geen snelheidszone ?  ???  Nu heb je het plots over zone30-schoolomgeving zeker... Sorry, ik ben nog steeds bij dat "decoratief herinneringsbord" in Gent.

Dat mag aangebracht worden volgens 65.5.11 (K.B.):
Citaat
11. De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.

Het vignet en het herkenningsbord dienen als herkenningsteken en hebben op zich geen bindende gevolgen voor de weggebruiker.
en dan heb je in het M.B. plaatsingsvoorwaarden ook dat nog:
Citaat
6.2.1. Buiten de gevallen uitdrukkelijk bedoeld door dit besluit, mogen de verkeersborden slechts herhaald worden wanneer het verkeer het rechtvaardigt.
 ;D

Een geldig herhalingsbord in een snelheidszone 30 mag natuurlijk niet, zelfs niet moest er een woonerf in liggen.
Citaat
Wanneer binnen de zone het bord C43 een andere snelheid aanduidt, dan geldt vanaf het volgende kruispunt opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.

Binnen de snelheidszone mag geen bord C43 worden geplaatst die een hogere snelheid aanduidt dan de zonale snelheid.

Wanneer binnen de zone, een erf, woonerf, of schoolomgeving wordt afgebakend, dan geldt vanaf het einde van het erf, woonerf of schoolomgeving opnieuw de zonale snelheid. Het zonebord wordt niet herhaald.
« Laatst bewerkt op: zondag 29 april 2012 - 12:49:26 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #20 Gepost op: zondag 29 april 2012 - 12:46:28 »
Bron ?
Er is geen KB of MB over , Landuyt noch zijn opvolgers hebben ooit die vignetten een vorm gegeven ...
Waarom ook eigenlijk ? Die vignetten zijn niet bindend (evenals die herinneringsborden) het is weer van "mag en kan"
Citaat
65.5.11.
De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.
Het vignet en het herkenningsbord dienen als herkenningsteken en hebben op zich geen bindende gevolgen voor de weggebruiker.
De minister bevoegd voor het wegverkeer kan de plaatsingsvoorwaarden en de afmetingen van het vignet en het herkenningsbord bepalen.

Eergisteren moest ik even in Beringen zijn en kwam direct na een rotonde (waar voordien C43-70 was) dit fantasiebord zone 50 tegen:
http://g.co/maps/m2zp6   nergens een wettelijk zone 50 bord gezien ook verderop niet, een honderdtal meters verder kwam toen de F1- BBK Beringen...  http://g.co/maps/b2z7x   bij het terugrijden heb ik er nog extra op gelet, geen wettelijk zone 50-bord gezien, wel een C43-50 na een F3 (einde BBK) : http://g.co/maps/gzdy5

De wegbeheerders doen toch wat ze willen zeker ? Kan men iemand flitsen na zo´n fantasie-50 richting Beringen-centrum ? Voor mij geldt daar 90 kmh hoor.  :-X :-[

(op google-view is die rotonde net niet volledig af :  http://g.co/maps/3h3fd  foto´s nog enkele jaren oud)
« Laatst bewerkt op: zondag 29 april 2012 - 15:34:02 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 01 mei 2012 - 19:38:53 »
Een snelheidszone 30 die plots ongeldig wordt door een "decoratief herinneringsbord" zonder bindende waarde ?
Hoe kom je daarbij ?
Wanneer het snelheidszone-bord herhaald moet worden omwille van de bepalingen in de wegcode, moet dat het originele zone-bord zijn om cfr Art 5 correct de zone te signaleren.
Geen bord met "herhaling" want dat bestaat niet volgens de wegcode ...

Waar men decoratieve herhalingsbordjes plaatst zonder dat ze verplicht zijn, heeft dat uiteraard niet dezelfde gevolgen voor de geldigheid van de zone.

Met de zone 30 heeft men die verplichte herhaling echter niet zo vaak als met de andere zones .

Citaat
Ik heb het nog altijd over dat decoratief herinneringsbord-zone 30 binnen een zone 30 rondom St. Pietersstation in Gent.
Jij hebt het over 1 specifiek geval, ik heb het over de algemene regels ...

Een bord "zone 30 herhaling" bestaat niet.
Evenmin bestaan de borden "zone x0 herhaling"

Aangezien deze borden niet bestaan in de wegcode, mogen ze niet gebruikt worden om de weggebruikers aanwijzingen te geven.
Artikel 1. Algemene bepalingen

1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.


Het is een nieuw zonebord dat moet geplaatst worden, in de gevallen waarin dat verplicht is.

In een aantal gevallen is de plaatsing hiervan echter verplicht - en per uitzondering daarop niet verplicht na een schoolomgeving of (woon)erf.
Als men die verplichtingen niet nakomt, is artikel 5 niet nageleefd.


Citaat
Dat mag aangebracht worden volgens 65.5.11 (K.B.):
Citaat
11. De wegbeheerder mag binnen de snelheidszone aan verlichtingspalen en verkeerspalen een zelfklevend vignet of herkenningsbord bevestigen met een afbeelding van het verkeersbord C43 die zonale snelheid in herinnering brengt.
Deze vignetten of herkenningsborden zijn echter nergens bepaald in de wegcode, en mogen dus niet gebruikt worden volgens Art 1.1 Plaatsingvoorwaarden.

Als er al zoiets gebruikt zou mogen worden louter omdat het in 65.5.11 staat , hoewel het nooit nader bepaald werd, dan kan dit zeker niet de vorm aannemen van een bord snelheidszone aangevuld met het onderschrift "herhaling" want dat is net door 65.5.10 uitgesloten voor deze zones ...

Citaat
en dan heb je in het M.B. plaatsingsvoorwaarden ook dat nog:
Citaat
6.2.1. Buiten de gevallen uitdrukkelijk bedoeld door dit besluit, mogen de verkeersborden slechts herhaald worden wanneer het verkeer het rechtvaardigt.
 ;D
Dat gaat over de verkeersborden zelf die mogen herhaald worden .

VB : je zet een C43 en 5km verder zet je er nog een hoewel men geen KP is tegengekomen ofzo ...

De "Gentse stroming" zal stellen dat er hiervoor geen voorwaarden bepaald zijn, en dat herhaling dus altijd mag ...
« Laatst bewerkt op: dinsdag 01 mei 2012 - 19:41:01 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #22 Gepost op: dinsdag 01 mei 2012 - 21:00:41 »
Een snelheidszone 30 die plots ongeldig wordt door een "decoratief herinneringsbord" zonder bindende waarde ?
Hoe kom je daarbij ?
Wanneer het snelheidszone-bord herhaald moet worden omwille van de bepalingen in de wegcode, moet dat het originele zone-bord zijn om cfr Art 5 correct de zone te signaleren.
Geen bord met "herhaling" want dat bestaat niet volgens de wegcode ...

Waar men decoratieve herhalingsbordjes plaatst zonder dat ze verplicht zijn, heeft dat uiteraard niet dezelfde gevolgen voor de geldigheid van de zone.  

Met de zone 30 heeft men die verplichte herhaling echter niet zo vaak als met de andere zones .

Citaat
Ik heb het nog altijd over dat decoratief herinneringsbord-zone 30 binnen een zone 30 rondom St. Pietersstation in Gent.
Jij hebt het over 1 specifiek geval, ik heb het over de algemene regels ...

Een bord "zone 30 herhaling" bestaat niet.
Evenmin bestaan de borden "zone x0 herhaling"
[...]

Citaat
Jij hebt het over 1 specifiek geval, ik heb het over de algemene regels ...
Ja, en ik wacht nog altijd op het antwoord over dat "specifiek geval", wat zeker veel meer gaat voorkomen als het al in één zone 30-kan voorkomen.

Euhm nog eens, blijft die originele zone 30 in de Clementinelaan in Gent nu geldig of niet door dat, door de wegcode niet-bindend-ongeldig, en door de plaatsingsvoorwaarden niet-bindend-decoratief-zone 30 + herhalingsbord (dus na dat herkenningsteken in die richting) ? Zucht...  :-\
Citaat
Waar men decoratieve herhalingsbordjes plaatst zonder dat ze verplicht zijn, heeft dat uiteraard niet dezelfde gevolgen voor de geldigheid van de zone.
En die gevolgen zijn voor de Clementinelaan in Gent ?

Het kan bvb om de geldigheid van deze 122 overtredingen gaan; enkel in de maand april van 2009:
Gent: resultaten snelheidscontroles Prinses Clementinalaan april 2009.
De maximum snelheid is daar 30 km/uur. Er werden 236 voertuigen gecontroleerd. 122 voertuigen reden te snel.

en dat niet-bindend herhalingsbord herkenningsteken hangt er wslk nog altijd...
« Laatst bewerkt op: dinsdag 01 mei 2012 - 21:40:35 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 02 mei 2012 - 17:18:51 »
Euhm nog eens, blijft die originele zone 30 in de Clementinelaan in Gent nu geldig of niet door dat, door de wegcode niet-bindend-ongeldig, en door de plaatsingsvoorwaarden niet-bindend-decoratief-zone 30 + herhalingsbord (dus na dat herkenningsteken in die richting) ? Zucht...  :-/
Goh ...
Ik ben op zoek gegaan naar de grenzen van de zone

In Streetview is die zone niet overal afgebakend aan alle toegangen.
In de Albertlaan rij je uit de zone 30, maar omgekeerd er niet terug in ...
Nu zijn daar precies wel beelden van verschillende perioden gebruikt.
Valt dan eigenlijk niet te zeggen zonder het ter plaatse te gaan bekijken.

Het "herhalingsbord", hoewel niet toegestaan voor snelheidszones, moet hier niet verplicht geplaatst worden .
Als de afbakening van de ganse zone in orde is, is het zone 30.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 02 mei 2012 - 19:17:48 »
Het "herhalingsbord", hoewel niet toegestaan voor snelheidszones, moet hier niet verplicht geplaatst worden .
Als de afbakening van de ganse zone in orde is, is het zone 30.
OK.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #25 Gepost op: maandag 07 mei 2012 - 19:41:57 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #26 Gepost op: maandag 07 mei 2012 - 21:00:55 »
Zie hier. Sorry voor de brakke kwaliteit, co-piloot was aan het filmen met de gsm :) Volgende keer beter kijken Michel, bordje stond er toen ook al, zie hier ;) (achterkant borden)

Dat is helemaal geen geldig zonebord !
http://g.co/maps/b87r7

Staat er ergens een flitspaal in die "zone".
Dan rij ik daar aan een aangepaste snelheid boven de 50 wel eens voorbij, camera rolling  ;-)

« Laatst bewerkt op: maandag 07 mei 2012 - 21:05:20 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #27 Gepost op: maandag 07 mei 2012 - 21:09:11 »
« Laatst bewerkt op: maandag 07 mei 2012 - 21:10:52 door Rafael »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #28 Gepost op: dinsdag 08 mei 2012 - 20:21:10 »
Eergisteren moest ik even in Beringen zijn en kwam direct na een rotonde (waar voordien C43-70 was) dit fantasiebord zone 50 tegen:
http://g.co/maps/m2zp6   nergens een wettelijk zone 50 bord gezien ook verderop niet, een honderdtal meters verder kwam toen de F1- BBK Beringen...  http://g.co/maps/b2z7x   bij het terugrijden heb ik er nog extra op gelet, geen wettelijk zone 50-bord gezien, wel een C43-50 na een F3 (einde BBK) : http://g.co/maps/gzdy5

Zeker van? Ik dacht altijd dat er een bordje stond, alleen onopvallend. Vandaag eens gaan zien, moest daar toch vlak in de buurt zijn.

Zie hier. Sorry voor de brakke kwaliteit, co-piloot was aan het filmen met de gsm :) Volgende keer beter kijken Michel, bordje stond er toen ook al, zie hier ;) (achterkant borden)

Idd onopvallende plaats vooral... direct aan de oversteekplaats.

Tiens, ik moet echt dat bord overzien hebben, staat ook vlak na de rotondeuitrit, én wslk omdat er iemand die oversteekplaats naderde was ik afgeleid... (er was ook tegenverkeer naar de rotonde)
Na de oversteekplaats keek ik wslk beter en daar staat dat fantasiebord nog voor het einde van de lichte bocht ... waar eigenlijk beter de echte C43 moest staan (70 - dan ...).
Dat echte C43-bord ziet men quasi het best als men nog volop op de rotonde zit maar wie let er dan op een C43-bord ?)...  ::)

Dan kijkt men best waar men juist afrijdt en speciaal op de kortvolgende oversteekplaats.

Mss was het ook omdat ik daar de eerste keer afreed naar Beringen-centrum. (zocht een bankautomaat)

Inazuma heeft het C43-50-bord wslk overzien in jouw filmpje.  :-\

Uiteraard is die té vroege C43-50 daar 20 kmh overdreven te laag (maar bossen onaangepaste Vmax zijn we ondertussen gewend)
« Laatst bewerkt op: dinsdag 08 mei 2012 - 20:52:50 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Bordje voor laagvliegende...
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 10 mei 2012 - 11:26:33 »
Staat een C43-50km/u vlak na het verlaten van de rotonde, stuk voor dat nutteloos bord, zie filmpje in vorige post op 9s, beide borden zichtbaar. Je zal dus bot vangen met de camera ;)
Op de oudere Streetview beelden staat de C43(50) pal voor een kruispuntje ... dat is bij de heraanleg met de rotonde verdwenen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder