Auteur Topic: Killer Trams !  (gelezen 3441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Killer Trams !
« Gepost op: woensdag 16 mei 2012 - 20:40:09 »
Public Transport with a vengeance !

3 doden op het Kiel sinds de heraanleg van de trambedding !
Goe bezig !

http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/kiel/man-overleden-na-aanrijding-door-tram.aspx
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Killer Trams !
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 mei 2012 - 23:58:42 »
Nu ja: als overstekende voetganger een tram niet opmerken... zo een beest is nochtans niet zo klein.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Killer Trams !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 mei 2012 - 00:15:14 »
Da's wel waar.

Anderzijds kan ik de heraangelegde N148 nu toch niet echt een voltreffer noemen. 

Ondermeer de dwaze (tja, hoe zal ik 't nu noemen?) asverschuiving vlak voor de keerlus van tram 24 aan het Schoonselhof daar.  Man, man, man.  Daar heb ik al toeren gezien. 

Op die N148 alleen al dit jaar 35 ongevallen, met dertien lichtgewonden en 7 zwaargewonden.  En dan rekenen we gemakkelijkheidshalve de ontelbare gesneuvelde spiegels, beschadigde flanken en meer van dat fraais maar niet mee.  En neen, het zijn heus niet enkel vrachtwagens die wel 's een spiegeltje meepakken.  Snappen ze dan écht niet dat die parkeerstroken en rijbanen daar veel te smal zijn?  En het ziet er nog niet meteen naar uit dat er veel aan gedaan zal worden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Killer Trams !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 mei 2012 - 07:38:23 »
Wanneer ik daar ons filiaal ga beleveren rij ik gewoon (altijd 's nachts) met de rechterkant OP het voetpad.
Niet het fietspad want dan hobbel je voortdurend op en af bij die vele afritten.
Gewoon op de weg rijden is geen optie want dan sneuvelen ALLE spiegels, of meer, van de voertuigen die daar geparkeerd staan.
Ik kan er gewoonweg niet tussen met de oplegger.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Killer Trams !
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 mei 2012 - 20:08:48 »
Nu ja: als overstekende voetganger een tram niet opmerken... zo een beest is nochtans niet zo klein.

Klopt, maar men leert bij de overheid duidelijk 0,0 uit de gevaarlijke puinhoop die men eerder al in Mortsel gecreëerd heeft
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Killer Trams !
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 18 mei 2012 - 13:37:52 »
Wanneer ik daar ons filiaal ga beleveren rij ik gewoon (altijd 's nachts) met de rechterkant OP het voetpad.

Helaba... den boek op! Dat is alleen toegelaten voor fietsers van minder dan 9 jaar met velgen van maximum 500 mm diameter.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Killer Trams !
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 19 mei 2012 - 07:08:18 »
Dan moet ik gewoon blijven staan of alles in stukken vaneen rijden.
Het hele end langs de borduur slepen en dan toch nog spiegels en bestelwagens raken is ook verre van ideaal.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Killer Trams !
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 19 mei 2012 - 22:11:56 »
Politie bellen. Zij staan in voor de ordehandhaving en de veiligheid, dus moeten ze ervoor zorgen dat jij daar door kunt met je vrachtwagen (er staat immers geen verbodsbord voor vrachtwagens).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Killer Trams !
« Reactie #8 Gepost op: zondag 20 mei 2012 - 00:06:29 »
Inderdaad, voor 1, 2 of 3 doen we dat ook maar voor een hele straat...
Als er een andere mogelijkheid is gebruik ik die gewoon want 2 uur wachten tot ze er zijn, dan nog 2 uur en meer voor ze alle nummerplaten hebben nagetrokken om te zien of de eigenaars in de straat wonen, dan iedereen gaan wakker bellen ... en dan tot de conclusie komen dat er ene niet thuis is of niet opendoet ... enz. enz.
Weg takelen doen ze niet want ze staan legaal geparkeerd en zelfs de illegaal geparkeerde takelen ze niet weg als het niet echt een noodgeval is... en dat is uit recente ervaring dat ik spreek.
En een chauffeur die uren zit te wachten is in hun ogen zeker geen noodgeval, integendeel. Een paar weken terug was er nog ene bij ons, die na 3.45u wachten tot hij eindelijk weg kon, prompt controle kreeg door de bijgeroepen politie of hij wel nog mocht rijden i.v.m. rij- en rusttijden.

Komt er eigenlijk op neer dat ze na veel tijdverlies mij toch zouden opdragen te doen wat ik na 10 seconden uit eigen beweging kan doen.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Killer Trams !
« Reactie #9 Gepost op: zondag 20 mei 2012 - 22:42:18 »
Dan moet ik gewoon blijven staan
Inderdaad.

Zolang je maar niet parkeert, dus enkel stilstaat om te lossen, mag je volgens de wegcode op de rijbaan staan.
Zelfs al sluit je die daardoor volledig af.

Hinderlijk ?
Enkel ONNODIG hinderen is verboden.
Als het nodig is, mag je dus hinderen ... want niet verboden.

Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Killer Trams !
« Reactie #10 Gepost op: zondag 20 mei 2012 - 22:44:07 »
In Sint-Pieters-Woluwe is er op lijn 39 zaterdagavond ook al een man overreden door een tram.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Killer Trams !
« Reactie #11 Gepost op: maandag 21 mei 2012 - 05:04:41 »
Dan moet ik gewoon blijven staan
Inderdaad.

Zolang je maar niet parkeert, dus enkel stilstaat om te lossen, mag je volgens de wegcode op de rijbaan staan.
Zelfs al sluit je die daardoor volledig af.

Hinderlijk ?
Enkel ONNODIG hinderen is verboden.
Als het nodig is, mag je dus hinderen ... want niet verboden.

Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :



Lossen/laden doen we altijd op privéterrein dus hinderen daarvoor doen we nooit.
Het is enkel om er bij en terug weg te geraken dat er soms problemen zijn.

Enne.... er zijn nog andere dingen in het leven dan aan dat stuur te zitten ook hoor, zeker als het nodeloos wachten is.

Ik heb gisterennamiddag (zaterdag) geweigerd om te vertrekken om 2 belangrijke redenen.
1: communiefeest van mijn petekind
2: voor de rij- en rusttijden hoop ik van nu al in de eerste jaren geen controle te krijgen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Killer Trams !
« Reactie #12 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 15:10:07 »
Dan moet ik gewoon blijven staan
Inderdaad.

Zolang je maar niet parkeert, dus enkel stilstaat om te lossen, mag je volgens de wegcode op de rijbaan staan.
Zelfs al sluit je die daardoor volledig af.

Hinderlijk ?
Enkel ONNODIG hinderen is verboden.
Als het nodig is, mag je dus hinderen ... want niet verboden.

Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :


Je moet 3 meter rijbaan open laten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Killer Trams !
« Reactie #13 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 16:12:41 »
Je moet 3 meter rijbaan open laten.

Dat moet bij parkeren, ja.  Niet bij stilstaan.


25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
 
7° wanneer de vrije doorgang op de rijbaan minder dan 3 meter breed zou worden;
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Killer Trams !
« Reactie #14 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 17:19:22 »
Juist maar aangezien die voertuigen daar 's nachts staan denk ik dat ze geparkeerd staan.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien