Auteur Topic: tax smart for 2  (gelezen 6103 keer)

Offline Eline

• Starter
  • *
tax smart for 2
« Gepost op: donderdag 01 februari 2007 - 10:52:54 »
ik weet niet of ik in het juiste deel hier zit
maar ik heb een vraag ivm de tax van een smart & de verzekering...
weet iemand hoeveel dat kost? of waar ik dat kan vinden?

alvast bedankt

Offline Rafael

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Re: tax smart for 2
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 01 februari 2007 - 11:40:27 »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 01 februari 2007 - 19:36:52 »
Een smart is ofwel 698 cc voor de benzineversie, of 800 cc voor de dieselversie ! Het zal dus wat goedkoper zijn.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 01 februari 2007 - 20:04:06 »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 01 februari 2007 - 22:50:06 »
Ik had het inderdaad opgezocht op smart.com. Maar eigenlijk wist ik het ook uit het hoofd, ik ben nl. enorme van deze sympathieke autootjes. Ze geven ongelooflijk veel rijplezier. De zetels zijn bovendien van topkwaliteit !
Een tijdje geleden had ik een smart sport gehuurd. Als je de gas eens stevig intrapt schieten ze weg als een raket. De mechelse bmw-johny's schrokken zich rot  ;D. Ik zou echter altijd voor een automaat gaan, anders wordt het veel schakelen met het manuele zesbakje.
Na een dagje rondtoeren kan je trouwens nog eens lachen als je aan de pomp komt, dat ding verbruikt werkelijk niks.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 01 februari 2007 - 22:59:59 »
De ideale auto voor Nederlanders  ;D
Lekker zuinig.  :)

Een paar vraagjes over de Smart:
- Hoe werkt het nu precies met de belasting. Wat zijn in België de criteria voor het belastingtarief? Is de belasting voor een Smart goedkoper dan die voor bijvoorbeeld een Volkswagen?
- Kunnen lange mensen ook in een Smart rijden? Neem als referentie dat ik precies in een Opel Astra pas.
- Hoe veilig is een Smart? Natuurlijk moet je eerst en vooral botsingen voorkomen maar als het toch onverhoopt gebeurd; ben je dan beter af in een Smart of beter af in bijvoorbeeld een Volkswagen?

Al met al zou dat toch het type wagen zijn wat ik zou kiezen, zelfs al zit ik met mijn knieën tegen het stuur. Zuinig en toch snel.
Wel of niet schakelen maakt voor mij geen verschil.  ;D
« Laatst bewerkt op: donderdag 01 februari 2007 - 23:04:44 door BBB »

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 01 februari 2007 - 23:09:20 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 02 februari 2007 - 02:19:38 »
De aankoopprijs van een wagen (en de afschrijving daarvan) neemt een belangrijke plaats in in het budget van een auto. In dit opzicht vind ik een Smart wel erg duur voor wat het uiteindelijk maar is als wagentje.

Een Smart wordt hier in België dan ook voornamelijk aangekocht door bedrijven die van zijn opvallend uiterlijk gebruik willen maken om er publiciteit mee te maken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 02 februari 2007 - 03:26:58 »
Ik pas met m'n meter negentig net in een astra (ik rij namelijk met ene) en heb vorig jaar een Smart moeten repatrieren. Ik was verbaasd hoeveel ruimte je daarin hebt als bestuurder, ik had er in ieder geval voldoende maar hoeveel kofferruimte je dan nog hebt of wanneer je een passagier meeneemt... vrees ik wel het ergste.

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 02 februari 2007 - 09:50:44 »
Een smart is een klein spurtjertje, die gaat vliegensvlug tot 60 à 70 en vermindert het vrij snel. Die 5 l / 100 km vind ik overdreven, ik had een verbruik van ongeveer 4 l, de diesels gaan daar een eind onder. Ze zijn helaas wat duur, als tweede (stads)autootje zou ik het wel zien zitten.
Hij is niet zo comfortabel meer op de snelweg, zeker als je nog een oude 'betonplaten' snelweg neemt in België, dan begint dat ding te hobbelen !

Offline Bertje

• Gevorderde
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 21:00:08 »
Hier  kan je al eens een kijkje nemen.
Hoe correct en up-to-date is die site? Ik dacht dat de radiotaks al lang was afgeschaft?

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 21:46:01 »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 21:50:22 »
Het enige verschil in Wallonië is dat daar het kijk- en luistergeld niet afgeschaft is. Je moet er dus nog betalen voor een autoradio.

Zie ook: De Autogids.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 06 februari 2007 - 22:55:44 »
Het enige verschil in Wallonië is dat daar het kijk- en luistergeld niet afgeschaft is. Je moet er dus nog betalen voor een autoradio.

Zie ook: De Autogids.
:o
Hoe gaat dat dan? Moet je apart betalen voor het luisteren naar de autoradio of is dat een onderdeel van wat je betaald voor de 'gewone' radio? Het lijkt me wat onhandig, ik vraag me af ofdat de inning van de kijk- en luistergeld (ook voor televisie) niet meer geld kost voor die paar mensen die er geen gebruik van maken dan wanneer het gewoon uit de de algemene middelen zou worden betaald.

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 07 februari 2007 - 21:07:57 »
Hoe gaat dat dan? Moet je apart betalen voor het luisteren naar de autoradio of is dat een onderdeel van wat je betaald voor de 'gewone' radio?

In het Vlaams en Brussels gewest is het kijk- en luistergeld afgeschaft. In het Waals gewest is het nog in voege.

Voor vaste toestellen in de woning betaal je één keer kijk- en luistergeld voor alle toestellen. Maar let op: het moet wel om dezelfde woning gaan. Iemand die bijvoorbeeld naast zijn voornaamste woning ook nog een appartement aan de kust heeft, betaalt dus twee keren kijk- en luistergeld, ondanks dat hij toch altijd maar op één plaats tegelijk kan zijn.

Voor draagbare radiotoestellen en autoradio's moet per toestel luistergeld betaald worden. In 1976 bedroeg het 26,72 Euro voor één jaar.