Auteur Topic: Zwakke weggebruikers zijn kleurenblind  (gelezen 1462 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Zwakke weggebruikers zijn kleurenblind
« Gepost op: donderdag 31 mei 2012 - 10:12:06 »
In dit artikel gaat het dan wel alleen over fietsers, maar uit eigen ervaring weet ik dat je dit mag uitbreiden naar alle zwakke weggebruikers.

http://www.zita.be/nieuws/auto/1803007_fietsers-zijn-massaal-kleurenblind.html

Bij mijn dagelijkse wandeling van mijn parkeerplaats naar het werk en omgekeerd hier in Brussel ben ik zowat de enige voetganger die zich aan de verkeerslichten houdt. Zelfs al komt er verkeer aangereden, dan nog zijn er voetgangers die door het rood oversteken. Niet zelden gebeurt dat oversteken dan hinderlijk traag. Pakkans is zo goed als nihil.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Zwakke weggebruikers zijn kleurenblind
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 31 mei 2012 - 10:39:16 »
Veelzeggende cijfers: 57% negeert regelmatig een rood verkeerslicht, doch 88% is van mening dat de fietser in het algemeen [lees: ik niet, de andere fietsers] de verkeersregels strikter zou moeten volgen.

Bende hypocrieten!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 31 mei 2012 - 11:02:50 »
Citaat
Het onderzoeksbureau IAM ondervroeg online 1600 fietsers en kwam tot de conclusie dat die grotendeels gewoon hun eigen zin doen in het verkeer.

Dat zien en zeggen we al jaren, maar er wordt nauwelijks of niet tegen opgetreden door de politie.

De politiek heeft een aantal (voor andere weggebruikers) zware overtredingen door voetgangers / fietsers zelfs geniepig tot eerstegraads-overtredingen verlaagd door in het KB over de indeling van de overtredingen nadrukkelijk over inbreuken met motorvoertuigen te spreken.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 31 mei 2012 - 12:56:20 »
Citaat
Het onderzoeksbureau IAM ondervroeg online 1600 fietsers en kwam tot de conclusie dat die grotendeels gewoon hun eigen zin doen in het verkeer.

::)

Is er nog een onderzoeksbureau vereist om tot die conclusie te komen?  Wie in het verkeer af en toe z'n ogen open trekt, was daar toch ook al lang achter gekomen, zeker?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone