Auteur Topic: Meeste verkeersongevallen op vrijdag  (gelezen 1752 keer)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
Meeste verkeersongevallen op vrijdag
« Gepost op: vrijdag 08 juni 2012 - 11:55:32 »
Citaat
Hoewel vrijdag doorgaans niet de drukste dag van de week is, vinden volgens het onderzoek wel 17,7 procent van de ongevallen plaats op deze laatste dag voor het weekend.

Bron en © : GvA.be
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Meeste verkeersongevallen op vrijdag
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 08 juni 2012 - 15:28:03 »
Het verwondert me niet. Toen ik nog ging werken, was vrijdagavond het rotste tijdstip in het verkeer. Dan begint voor velen het weekend, en is het meer dan ooit ieder voor zich en een rush om thuiis te komen. Tel daarbij nog diegenen die naar de kust of naar de Ardennen vertrekken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 09 juni 2012 - 23:35:13 »
Verwonderd mij ook niet en volgens mij zijn er 3 vrijdagen per maand die er nog eens uitspringen.
Bij uitbetaling van het voorschot, maaltijdscheques en de opbetaling van het loon.

Is toch een stevige indruk dat ik gekregen heb na nu 14 maanden 5 en soms 6 schiften per week van 16.00u tot 4.00u met de vrachtwagen en daar zijn de 32km geen en 32km terug met de Kangoo nog niet bij gerekend.

Daarin is ook een verschil te merken tussen Vlaanderen en Wallonië.

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 15:28:22 »
Uitbetaling loon gebeurt bij mij al 20 jaar per overschrijving ...
Ik meen me te herinneren dat dit zelfs verplicht gaat worden - was in elk geval sprake van.

Uiteraard zijn er nog wat achtergebleven sectoren, en die waar zwartwerk cash uitbetaald wordt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 18:40:34 »
Vrijdagavond, is idd zowat de rotste dag die ge u kunt voorstellen op de weg.  

Velen willen zoveel mogelijk quality time hebben met hun gezin.  Dus ja, die twee minuten die ze langer op hun werk zijn gebleven met hun nine to five mentaliteit, moeten koste wat het kost weer ingehaald worden.  Die weekenduitstap of die barbecue met vrienden, zijn véél belangrijker dan enige bekommernis om verkeersveiligheid.  En hoe rapper ze hun kids hebben opgepikt bij de ex, hoe langer ze die kids zélf kunnen zien.  Dus meteen maar als een opgefokt stresskonijn die auto in.

En ik vind dat je dezer dagen op vrijdag al hoe langer meer van die Nederlanders met hun kerreven tegenkomt.  Veralgemenen is uiteraard uit den boze.  Maar I'm telling you.  Er zitten er bij, die begot op ne mens z'n systeem kunnen werken.  Ook dat extraatje, maakt rijden op een vrijdag er niet echt plezanter op.
« Laatst bewerkt op: zondag 10 juni 2012 - 18:44:24 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 20:49:34 »
En ik vind dat je dezer dagen op vrijdag al hoe langer meer van die Nederlanders met hun kerreven tegenkomt.  Veralgemenen is uiteraard uit den boze.  Maar I'm telling you.  Er zitten er bij, die begot op ne mens z'n systeem kunnen werken.

Maar probeer dat een Nederlander maar eens wijs te maken. Dan krijg je te horen: "Nou, jonges, jullie moeten wat soepeler wezen."

Voor Nederlanders zijn regels vrijblijvende adviesprijzen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #6 Gepost op: zondag 10 juni 2012 - 21:07:03 »
Dat sleurhut probleem is direct opgelost. Gebruik de weegbruggen net over de grens en zet ze daar allemaal op. Ik ben quasi zeker dat er maar 1 op 2 mag verder rijden. Die dingen zijn dikwijls overladen. Dat geldt trouwens ook voor Belgische caravan-eigenaars. Je staat er versteld van hoe weinig laadvermogen die dingen maar hebben. Zo'n 100 à 150 kg is eerder regel dan uitzondering.

Neem dan:

- voortent met toebehoren: 20 kg
- twee fietsen: 20 kg
- bus water: 10 kg
- gas: 10 kg
- extra tafel en stoelen: 10 kg
- kookgerij: 10 kg
- kleding: 20 kg

= 100 kg

Voor veel caravaneigenaars en zeker onze noorderburen komt daarbij:

- zo'n 24 l frisdrank (goedkoper in NL dan de bestemming)
- 10 kg bintjes (zijn toch veel lekkerder, die met pesticiden doordrenkte nederlandse polderpatatten)
- eten in blik
- eten in een diepvriezer
- ...

Zo zitten ze heel snel over het laadvermogen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #7 Gepost op: maandag 11 juni 2012 - 01:21:13 »
Uitbetaling loon gebeurt bij mij al 20 jaar per overschrijving ...
Ik meen me te herinneren dat dit zelfs verplicht gaat worden - was in elk geval sprake van.

Uiteraard zijn er nog wat achtergebleven sectoren, en die waar zwartwerk cash uitbetaald wordt ...

Dat is toch geen probleem met de bankautomaat om de hoek of "ik kom het morgen betalen". Hebben dan een reden om terug te gaan. (ik ben een oud cafebaas  ;) )
In de winkel kwamen ze de derde donderdag van de maand af met de envelop met cash geld die ze van het OCMW gekregen hadden.
Dat waren dan wel de vreemdelingen.