Auteur Topic: Journalisten krijgen boete van 50 € in autoluwe binnenstad Mechelen  (gelezen 1554 keer)

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
Journalisten krijgen boete van 50 € in autoluwe binnenstad Mechelen
« Gepost op: vrijdag 20 juli 2012 - 11:41:07 »
Uit GVA:

Citaat
ournalisten van verschillende media moeten een boete van vijftig euro betalen, omdat ze bij de start van de Ronde van België in de autoluwe binnenstad hebben gereden. ...

http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/journalisten-krijgen-boete-voor-rijden-in-autoluwe-binnenstad.aspx

Alleszins niet akkoord met de conclusie van het artikel. Als ze wel degelijk bevelen van de politie hebben gevolgd dan lijkt de boete mij onterecht. Een beval van een bevoegd persoon gaat toch nog altijd boven de verkeerstekens! Ik denk dan ook dat je die boete met succes kan aanvechten!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
Re: Journalisten krijgen boete van 50 € in autoluwe binnenstad Mechelen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012 - 12:53:56 »
Het probleem is natuurlijk het bewijs te kunnen leveren van dat bevel van een bevoegd persoon.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 20 juli 2012 - 14:21:05 »
Anders wél een sublieme manier om je kas wat te spekken.  

Het concept in S(t)om(m)erstown.  Je plaatst wegwijzers, laat signaalgevers en/of agenten nietsvermoedende bestuurders (journalisten) een traject volgen die hen eigenlijk (deels) verboden is.  En dan doe je daar controle op, en deel je (naar jouw mening) terechte boetes uit.  KADZJING, KADZJING.  Aan rato van vijftig euro het stuk: makkelijk verdiend, toch?

Goed bezig.

Als ze wel degelijk bevelen van de politie hebben gevolgd dan lijkt de boete mij onterecht. Een beval van een bevoegd persoon gaat toch nog altijd boven de verkeerstekens! Ik denk dan ook dat je die boete met succes kan aanvechten!

Agenten die bestuurders een verboden richting in sturen.  En ik die dacht dat dergelijke kolder alleen maar bestond in een klucht van Gaston en Leo (De Paniekzaaiers).

http://youtu.be/_TBrN30IcwM

Vanaf 7:10

Het probleem is natuurlijk het bewijs te kunnen leveren van dat bevel van een bevoegd persoon.

Ze zijn dan mischien niet slim.  Ik acht ze nog nét niet achterlijk genoeg om toe te geven dat zij bestuurders in een voor hen verboden richting hebben gestuurd.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 20 juli 2012 - 14:39:27 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 21 juli 2012 - 09:56:22 »
Een beetje journalist die naam waardig laat dat voorkomen.

Met z'n allen getuigen voor de andere betrokkenen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder