Anders wél een sublieme manier om je kas wat te spekken.
Het concept in S(t)om(m)erstown. Je plaatst wegwijzers, laat signaalgevers en/of agenten nietsvermoedende bestuurders (journalisten) een traject volgen die hen eigenlijk (deels) verboden is. En dan doe je daar controle op, en deel je (naar jouw mening) terechte boetes uit. KADZJING, KADZJING. Aan rato van vijftig euro het stuk: makkelijk verdiend, toch?
Goed bezig.
Als ze wel degelijk bevelen van de politie hebben gevolgd dan lijkt de boete mij onterecht. Een beval van een bevoegd persoon gaat toch nog altijd boven de verkeerstekens! Ik denk dan ook dat je die boete met succes kan aanvechten!
Agenten die bestuurders een verboden richting in sturen. En ik die dacht dat dergelijke kolder alleen maar bestond in een klucht van Gaston en Leo (De Paniekzaaiers).
http://youtu.be/_TBrN30IcwMVanaf 7:10
Het probleem is natuurlijk het bewijs te kunnen leveren van dat bevel van een bevoegd persoon.
Ze zijn dan mischien niet slim. Ik acht ze nog nét niet achterlijk genoeg om toe te geven dat zij bestuurders in een voor hen verboden richting hebben gestuurd.