Auteur Topic: Gepersonaliseerde nummerplaten brachten al ruim vijf miljoen euro op  (gelezen 3780 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Gepersonaliseerde nummerplaten brachten al ruim vijf miljoen euro op
« Gepost op: zondag 22 juli 2012 - 13:46:46 »
Citaat van: GVA

De gepersonaliseerde kentekenplaten, waarbij de autobestuurder zelf de combinatie van cijfers en letters mag kiezen, brachten de afgelopen drie jaar ruim vijf miljoen euro op. [...]

http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1210755/gepersonaliseerde-nummerplaten-brachten-al-ruim-vijf-miljoen-euro-op.aspx

Daar zouden ze hier lang aan bezig zijn met 10,20 Euro per inschrijving.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Gepersonaliseerde nummerplaten brachten al ruim vijf miljoen euro op
« Reactie #1 Gepost op: zondag 22 juli 2012 - 15:55:27 »

De gepersonaliseerde kentekenplaten, waarbij de autobestuurder zelf de combinatie van cijfers en letters mag kiezen, brachten de afgelopen drie jaar ruim vijf miljoen euro op. [...]

http://www.gva.be/nieuws/economie/aid1210755/gepersonaliseerde-nummerplaten-brachten-al-ruim-vijf-miljoen-euro-op.aspx

Daar zouden ze hier lang aan bezig zijn met 10,20 Euro per inschrijving.
Die beginnen toch echt met een 9 - ... ... ?   Pffff met een 1 beginnen vind ik al mooier.

Eigenlijk heb ik er nog geen enkel gezien op de weg/parking (of ik kijk slecht  ;) )
pakweg 5 miljoen à 1000 € stuk mmm dat zijn er maar 5000 op "miljoenen" personenwagens, of 7059 : ?   :-\
Citaat
Tussen 2009 en 2011 heeft de Dienst Inschrijvingen Voertuigen 7.059 gepersonaliseerde kentekenplaten uitgereikt, tegen 874 euro voor een plaat met vijf tekens en 620 euro voor een plaat met zes tekens. Het aantal aanvragen gaat wel in dalende lijn: 2.669 in 2009 (opbrengst: 1,83 miljoen euro), 2.361 in 2010 (opbrengst: 1,74 miljoen euro) en 2.029 vorig jaar (opbrengst: 1,67 miljoen euro).

Volgens de DIV ~ 8 stuk per dag, 1e semester 2011...

Citaat
http://belgianlicenceplates.blogspot.be/2011/07/news-minder-gepersonaliseerde.html

De Dienst Inschrijvingen Voertuigen (DIV) heeft tijdens het eerste semester van dit jaar 1.086 gepersonaliseerde nummerplaten uitgereikt, ofwel 19 procent minder dan in het tweede semester van 2010.

Duurder en minder gepersonaliseerd

De daling, zo schrijft Le Soir, is het gevolg van het feit dat de platen een pak duurder zijn: de prijs steeg van 620 naar 1.000 euro. Bovendien worden alle combinaties voorafgegaan door het cijfer 9, waardoor de nummerplaten een pak minder "gepersonaliseerd" zijn dan voordien.

Ondanks de daling is de DIV tevreden. "We verdelen gemiddeld 8 gepersonaliseerde nummerplaten per dag. Ondanks de meerkost en het cijfer vooraan, is er nog steeds heel wat interesse voor dit soort nummerplaten", zegt DIV-woordvoerster Vasantha Fagard.
« Laatst bewerkt op: zondag 22 juli 2012 - 16:03:27 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 22 juli 2012 - 16:26:03 »

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zondag 22 juli 2012 - 19:51:13 »
Eigenlijk heb ik er nog geen enkel gezien op de weg/parking (of ik kijk slecht  ;) )

Zijn vaak te zien. Wat me opvalt is dat die ook mogen afwijken van wat ik dacht dat de standaard was: 1-AAA-001. Blijkbaar kan dit dan ook: 9-AA-001 of 9-001-AA of ...
In rij de laatste jaren amper naar Westelijke richting vanuit Noord-Limburg, meestal bwah 20-30 km naar het Zuiden, meestal vooral naar het Oosten...  mss daarmee.
Ik ga er nu toch eens extra op letten ttz een boogje maken en zo via die ´volle VIP-parking´ wandelen. (KRC Genk)  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 22 juli 2012 - 19:55:13 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 25 juli 2012 - 07:19:49 »
Ik zie er regelmatig, meer nog, er woont hier zelfs ene in de straat.  :D

Eigenlijk heb ik er nog geen enkel gezien op de weg/parking (of ik kijk slecht  ;) )

Zijn vaak te zien. Wat me opvalt is dat die ook mogen afwijken van wat ik dacht dat de standaard was: 1-AAA-001. Blijkbaar kan dit dan ook: 9-AA-001 of 9-001-AA of ...

Klopt, ook al gezien een paar keer.

En sinds kort reeds een drietal die beginnen met 8-...-...

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 25 juli 2012 - 22:42:49 »

Prutswerk ...

Even over het kanaal gaan kijken :

http://www.premierplates.co.uk/registration_plates/auction_news

DVLA Number Plates sold in the February 2012 DVLA Auction held at Stratford Manor Hotel raised approximately £3.9m in revenue for the UK government.
The highest bid at the February Auction came for 55 O which was purchased for £46k whilst 99 MAC reached a surprisingly high sum of £18k.

DVLA Number Plates sold in the November 2011 DVLA Auction raised approximately £3.7m in revenue for the UK government.
The highest bid at the November Auction came for 14 O which was purchased for £39k followed by AL11 SON which was purchased for £19k.

DVLA Number Plates sold in the September 2011 DVLA Auction at The Down Hall Hotel in Hertfordshire raised approximately £3.8m in revenue for the UK government.
The highest bid at the September Auction came for DE11 BOY which was purchased for £35k by businessman Mr Dawson of Plymouth, a multi-millionaire listed 254th in the UK rich list recently published by the Sunday Times.

DVLA Number Plates sold in the May 2011 DVLA Auction at The Heritage Motor Centre raised approximately £4.5m in revenue for the UK government.

Per MAAND dus !
En niet per 3 jaar ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 26 juli 2012 - 02:13:32 »
En wat vinden jullie beter:

- het Engelse systeem, waarbij alleen de super rijken aan een gepersonaliseerde kentekenplaat kunnen geraken, of

- het Duitse systeem, waarbij iedereen zich een gepersonaliseerde kentekenplaat kan veroorloven?

Hier bij ons worden meestal de eigen initialen, of de beginletter van de voornaam van man en vrouw gekozen.

Zo heeft onze Touran BGL - JL 333, en onze Volvo BGL - JL 334 (BGL = Berchtegadener Land, JL = Jozef en Leslie).

Het is makkelijk om aldus wagens te herkennen. Een blauwe VW Touran met BGL - FL xxx: ha, Franz Lenz heeft zo een VW Touran, dat moet de zijne zijn. Een zwarte BMW 3-reeks Touring met BGL - ME xxx: ha, Matthias en Ellen hebben zo een BMW, dat moet die van hen zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 26 juli 2012 - 16:18:11 »
En wat vinden jullie beter:

- het Engelse systeem, waarbij alleen de super rijken aan een gepersonaliseerde kentekenplaat kunnen geraken, of
Is absoluut niet zo.
Een gepersonaliseerde plaat kan er ookvoor een zacht prijsje - goedkoper dan bij ons in elk geval.
Combinaties waarvan men verwacht dat ze populair gaat zijn, worden duurder verkocht.
Maar de meest populaire platen worden per opbod verkocht.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Jari

• Expert
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 30 augustus 2012 - 14:12:51 »
Ik was laatst in Oostenrijk in de zone die met IM begint :)
IM COOL x
IM OTZI x
IM AYLA x
IM KING x
IM PULS x

Ik vind dat systeem van Duitsland en Oostenrijk wel leuk, dat je kan zien waar iemand vandaan komt!
« Laatst bewerkt op: donderdag 30 augustus 2012 - 14:15:39 door Jari »

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 30 augustus 2012 - 20:00:06 »
Ik was laatst in Oostenrijk in de zone die met IM begint :)

Aha, je was in het Bezirk Imst...

Citaat
Ik vind dat systeem van Duitsland en Oostenrijk wel leuk, dat je kan zien waar iemand vandaan komt!

Als je een lijstje ervan bijhebt, want ze allemaal uit het hoofd leren, zie ik zo direct niet zitten...

Maar ik vind het ook leuk dat ze, als ik in België rijd, denken: "een Duitser".  :D

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 31 augustus 2012 - 06:37:50 »
Vroeger kon je dat bij de Fransen ook zien van welk departement ze waren en een groot deel ken ik ook vanbuiten.
Tegenwoordig staat het er nog op maar in het klein en dus moeilijker leesbaar.