Auteur Topic: Hardrijders zijn volwassen kleuters  (gelezen 4880 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Hardrijders zijn volwassen kleuters
« Gepost op: woensdag 01 augustus 2012 - 14:23:33 »
Citaat van: autokanaal.be
Hardrijders zijn volwassen kleuters

Het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid lanceert een nieuwe campagne die vooral gericht is op mannelijke automobilisten. Enquêtes van het BIVV geven aan dat mannen minder overtuigd zijn dan vrouwen van de risico's verbonden aan snelheid.

Veel automobilisten rijden nog altijd te snel op alle soorten wegen, zo blijkt uit de jongste meting van het BIVV. Vooral 18- tot 29-jarige mannen beschouwen overdreven snelheid als een banale overtreding die hen niet in gevaar brengt. Sommige mannen denken ook dat snel rijden hen aantrekkelijker maakt.
Speeddate

Om hen op andere gedachten te brengen, organiseerde het BIVV in samenwerking met het tijdschrift Flair een "speeddate" waarbij vrouwen een autoritje konden maken met de man van hun keuze, in werkelijkheid een acteur die (berekende) risico's nam achter het stuur. De citaten op de affiches van de campagne van het BIVV zijn de echte reacties van de speeddatekandidates: "Hardrijders zijn volwassen kleuters", "Door snel te rijden bewijs je niets", "Te snel rijden is een afknapper".

Strengere straf

"Binnenkort komen er strengere straffen voor bestuurders die op drie jaar tijd tweemaal voor hetzelfde type inbreuk veroordeeld werden of voor bepaalde combinaties van inbreuken die het opleggen van een rijverbod mogelijk zullen maken", aldus staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet.

Wee is het duidelijk dat de niet-volwassen kleuters bij het BIVV zitten. Alsof de zoveelste belachelijke campagne mensen die sneller dan veilig rijden, tot een voorzichtigere rijstijl zou overtuigen.

En natuurlijk wordt er weer geen onderscheid gemaakt tussen sneller dan toegestaan rijden en sneller dan veilig.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Hardrijders zijn volwassen kleuters
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 01 augustus 2012 - 15:24:22 »
Bordje naast zetten:

"Teveel tekst leidt aandacht af."
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 01 augustus 2012 - 18:38:34 »
Mooie affiche:  ;D

Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 01 augustus 2012 - 18:51:06 »
Deja vu, zo een campagne hebben ze al eens gehad. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 01 augustus 2012 - 21:01:46 »
vandaag was het in blankenberge meer stilstaan,
en dan liefst op het kruispunt
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 05:47:41 »
Heb ze al zien "blinken" vandaag onderweg.

Zijn we niet allemaal ooit kleuter geweest?

Ik vind nog altijd diegene die (veel) trager dan toegestaan rijden een stuk gevaarlijker want die brengen vooral anderen in gevaar die het wel op een correcte manier doen.
Hardrijders halen je in en die zijn weg en verder heb je er geen last meer van.

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 07:29:00 »

Ik kijk er al niet meer naar.  Ofwel moet ge er een paar gezien hebben, eer ge al de tekst hebt kunnen lezen.  Ofwel moet ge teveel risico lopen om ergens tegenaan te knallen teneinde de tekst helemaal te kunnen lezen.

Ik zie er dagelijks rondtoeren die die tijd volgens mij nooit ontgroeid zijn.

Ik vind nog altijd diegene die (veel) trager dan toegestaan rijden een stuk gevaarlijker want die brengen vooral anderen in gevaar die het wel op een correcte manier doen.

Vooral dan diegenen die ineens gaan versnellen als ge er voorbij wilt.  Kees met de Kerreven bvb, die wil doorgaans genieten van een lege autosnelweg 's nachts.  Slenter, slenter aan nog geen 70 km/u.  Tot ge er voorbij wilt, want dan halen ze ineens alles uit de kast. 

Hardrijders halen je in en die zijn weg en verder heb je er geen last meer van.

Voilà.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 16:28:02 »
Mijn dochter is die leeftijd, en waar ik meer en meer van overtuigd geraak is dat ik best die leeftijd nooit ontgroeid was.

Het dolle is dat de campagne tot stand kwam door acteurs berekende risico's te laten nemen... Dus eigenlijk door gedrag te laten doen waar het BIVV zo tegen is.

Offline jo

• Meer dan expert
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 22:08:09 »
Ja Nathalia zat zo ook eens in een campagne van hun, nog voor ze haar stoten deed op de 313.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 03 augustus 2012 - 07:22:39 »

Ik kijk er al niet meer naar.  Ofwel moet ge er een paar gezien hebben, eer ge al de tekst hebt kunnen lezen.  Ofwel moet ge teveel risico lopen om ergens tegenaan te knallen teneinde de tekst helemaal te kunnen lezen.

Wanneer je tegen 20km/u achter een rij opa's zit die die landbouwtractor niet kunnen/durven inhalen heb je wel tijd om dat plakkaat te lezen vanuit een Magnum wanneer het in een bocht recht voor uw neus staat.
Zelfs 2 tot 3 keer opnieuw lezen lukt ook nog.  :D ;)

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 03 augustus 2012 - 10:08:54 »
Ja Nathalia zat zo ook eens in een campagne van hun, nog voor ze haar stoten deed op de 313.
Heel die campagne met BVs is toen opgedoekt.
Nathalia was ook niet de enige van de opgevoerde BVs die verkeersgewijs de mist in ging.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Daffodil31LE

• Expert
  • Pienter Pookje
« Reactie #11 Gepost op: zondag 05 augustus 2012 - 16:22:12 »
Ze zouden beter die bordjes met 70 eens langs de wegen weghalen waar je normaalgesproken 90 zou mogen rijden.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #12 Gepost op: zondag 05 augustus 2012 - 17:06:41 »
Ze zouden beter die bordjes met 70 eens langs de wegen weghalen waar je normaalgesproken 90 zou mogen rijden.

Die 70-90-borden (´ver´ buiten bebouwde kom) zijn toch voor "de camions" ?  ;D  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 05 augustus 2012 - 17:15:22 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

• Meer dan expert
« Reactie #13 Gepost op: maandag 06 augustus 2012 - 01:51:48 »
Vanavond ook nog geërgerd eraan.
Gps zegt 90 toegelaten, weg zegt 90 en meer en om de haverklap van die 70 bordjes. ::)

Dan wat later op de E40 Luik-Brussel om de haverklap 90-120-90-120...
Zijn daar al maanden "bezig" met brugleuningen aan het "vernieuwen".
Denk dat die 2,5 miljoen € vooral verdwijnt aan de huur van die signalisatie en natuurlijk accordeonfile als gevolg.

Offline sceptisch

• Expert
« Reactie #14 Gepost op: maandag 06 augustus 2012 - 11:13:18 »
Dan wat later op de E40 Luik-Brussel om de haverklap 90-120-90-120...
Zijn daar al maanden "bezig" met brugleuningen aan het "vernieuwen".
Denk dat die 2,5 miljoen € vooral verdwijnt aan de huur van die signalisatie en natuurlijk accordeonfile als gevolg.

-> http://forum.christophoros.be/index.php/topic,3444.0.html