Auteur Topic: Vrouw krijgt vijf dagen lang een parkeerbon  (gelezen 1196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Vrouw krijgt vijf dagen lang een parkeerbon
« Gepost op: zaterdag 18 augustus 2012 - 18:51:09 »
Citaat van: autokanaal.be
Vrouw krijgt vijf dagen lang een parkeerbon

Nelly Bruynseels uit de Merelstraat in Lier vond vrijdag vijf parkeerretributies achter de ruitenwisser van haar auto, omdat haar bewonerskaart vervallen was.

"Wegens gezondheidsredenen ben ik vorige maandag al om 10.00 uur met mijn auto van het werk naar huis gereden. Ik parkeerde in onze straat en ben daarna de hele week niet meer buiten geweest. Vrijdag ontdekte ik liefst vijf parkeerretributies: één voor elke dag. Reden: mijn bewonerskaart was vervallen", vertelt Nelly Bruynseels in Gazet van Antwerpen.

"Ik heb dan zaterdag meteen de Parkeerwinkel gebeld. De medewerkster vertelde me dat je van hen een brief krijgt wanneer je bewonerskaart bijna gaat vervallen. Ze voegde er meteen aan toe dat dergelijke brieven wel eens verloren gaan. Ik heb die brief nooit ontvangen, anders was ik die gratis parkeerkaart wel gaan ophalen. Uiteindelijk was ze bereid drie van de vijf boetes te schrappen."

Bruynseels is niet van plan de twee overblijvende boetes te betalen. "Ik vind ze niet terecht. Als ik niet reageer op de eerste brief, die niet aangetekend verzonden wordt, waarom stuurt Parkeerbeheer Lier dat geen herinnering? Dat zou getuigen van een klantvriendelijk beleid", stelt Nelly.

Boetes geannuleerd

"Parkeerbeheer Lier annuleeert in het geval van een vervallen bewonerskaart in principe drie parkeerretributies. Dat lijkt me al erg klantvriendelijk", zegt schepen van Mobiliteit Jan Hermans. "In dit concrete dossier zal het parkeerbedrijf ze alle vijf annuleren, omdat men nagenoeg zeker is dat de autobestuurster te goeder trouw was."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Vrouw krijgt vijf dagen lang een parkeerbon
« Reactie #1 Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 09:27:19 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Vrouw krijgt vijf dagen lang een parkeerbon
« Reactie #2 Gepost op: zondag 19 augustus 2012 - 10:02:56 »
En als dat niet helpt, bel je nog gewoon naar de krant ....  dan luisteren ze wel.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Vrouw krijgt vijf dagen lang een parkeerbon
« Reactie #3 Gepost op: maandag 20 augustus 2012 - 05:08:42 »
Die kaart is daar nog gratis, hier kost het je €50/jaar.

Compleet zinloos dat ik er mij eentje aanschaf want wanneer ik thuis kom van mijn nachtdienst staat de helft van de bewoners van onze straat (met of zonder kaart) ergens illegaal geparkeerd omdat er veel minder parkeerplaatsen zijn dan kaarthouders.
Bovendien kan ik voor mijn bedrijfswagen geen kaart krijgen omdat de eigenaar er van (mijn werkgever) hier een paar straten verder woont.
Kaart is enkel geldig voor de straat waar je woont en niet voor aanpalende straten.
Komt erop neer dat er in een aanpalende straat bijna geen auto's staan wegens leegstaande huizen die staan te verkrotten, mensen met garage, of gewoon geen auto hebben.
Tot 3 keer per dag komen ze langs voor controle, dus wie zich er aan waagt om zich deftig binnen de parkeervakken te parkeren zonder parkeerkaart of parkeerschijf of 5 minuten langer dan aangeduid op de parkeerschijf (zoals mijn schoonzus nog onlangs) heeft een boete van €50 aan zijn broek.
Enkele jaren voor ze dat invoerden hebben ze snel nog een reeks bomen met asverschuivingen geplaatst in de doodlopende straat, waarvan hier ene recht voor de deur, waardoor het aantal parkeerplaatsen gehalveerd werd.

Mijn eigen voertuig kan ik gelukkig gratis in de tuin van een buurman hier wat verder parkeren en Rita haar corolla staat ofwel illegaal ofwel er aan denken om om de 2 uur de kaart te gaan "bijstellen".

Plezant is anders.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Vrouw krijgt vijf dagen lang een parkeerbon
« Reactie #4 Gepost op: maandag 20 augustus 2012 - 09:39:37 »
Waarom ze die parkeerkaart niet elk jaar kunnen opsturen, is me eerlijk gezegd een raadsel.
Net als waarom ze absoluut jaarlijks moet zijn.

Lullen over een autoluw stadscentrum, maar tegelijk jaar in jaar uit meer van je bewoners (*) verplichten om hun parkeerkaart telkenmale pal in dat centrum te komen ophalen ...
Wat denk je dat het gevolg is ?


(*) steeds meer zones met bewonersparkeren, aangezien nieuwe parkeerbeperkingen telkens het parkeerprobleem verschuiven.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder