Het aantal verkeersdoden was al enkele jaren aan het dalen, maar die trend is nu gekeerd, zo meldde Het Nieuwsblad.
of ze zitten gewoon aan het minst mogelijk doden op de vlaamse wegen
mmh nipt, idd 7 minder, en 1 dodelijk ongeval # minder. Wslk waren er meer buitenlandse toeristen (+3 %) en reden de Belgen minder kms op Vlaamse wegen.
http://www.toerismevlaanderen.be/pers/52-meer-aankomsten-en-36-meer-toeristische-overnachtingen-van-januari-tot-september-2011http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/verkeersslachtoffers/maar daarvoor wel meer zwaargewonden, auto´s weer x-% veiliger geworden zijn ? , de gemiddelde gereden snelheid(f/*/* ongevalimpact) wslk ook weer gedaald is, en er weer x % meer zijn gordel aangedaan heeft, mss de hulpdiensten wat vlotter waren als verleden jaar, ... mooier weer (invloed zwwgbr)... enz...
- Qua geregistreerde letselongevallen had Vlaanderen er alleszins in 2011 meer als in 2009 en 2010, de trend is vooreerst één jaartje gestopt.
#
http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/cijfers/verkeer_vervoer/verkeer/ongevallen_slachtoffers/verkeersongevallen/ een eenmalige stijging wil ook niet zeggen dat de 'trend' gekeerd is
Klopt.
Maar als we zien dat Be nu nog altijd op de 20e plaats blijft hangen op de Europese ladder van 27 landen zegt dat niet veel goeds.
Portugal haalt ons in, maar Cyprus staat weer achter ons.
Van de ex-Oostblokstaten staan er nog altijd 5 voor ons en 5 achter ons (Letland staat wel heel nipt achter ons), en die hebben een veel grotere stijging van vtg-passagiers-kms gekend als Be na de EU-uitbreiding sinds 2004/ andere in 2007.
We waren ooit 12e in 1997 weet je nog ?
