Auteur Topic: doodlopende weg  (gelezen 1827 keer)

Offline odulnetga

• Starter
  • *
doodlopende weg
« Gepost op: vrijdag 07 december 2012 - 02:39:06 »
Verbiedt het bord "doodlopende weg" (een aanwijzingsbord) de doorloop -zonder ingreep- van een daaropvolgende afsluiting van de weg?
Kan ik m.a.w. rechtsgeldig beboet worden indien ik na het passeren van het bord "doodlopende weg" door de ruimte tussen 2 palen (amsterdammertjes) rijd met een motorvoertuig, zonder deze paaltjes te raken?

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: doodlopende weg
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 07 december 2012 - 04:49:40 »
Verbiedt het bord "doodlopende weg" (een aanwijzingsbord) de doorloop -zonder ingreep- van een daaropvolgende afsluiting van de weg?

Flater, eigenlijk.  Een weg die doodloopt, (of toch eigenlijk weer niet?)  ....

Tenzij er nog bvb een C3, uitgezonderd plaatselijk verkeer zou staan, mag je daar gerust in.  Ook al ben je geen plaatselijk verkeer.  Bovenstaand bord, geeft enkel aan dat dit een doodlopende weg is.  Het is louter een aanwijzingsbord, meer niet..

Kan ik m.a.w. rechtsgeldig beboet worden indien ik na het passeren van het bord "doodlopende weg" door de ruimte tussen 2 palen (amsterdammertjes) rijd met een motorvoertuig, zonder deze paaltjes te raken?

Ik zou niet meteen weten, welke inbreuk ze dan zouden kunnen weerhouden.

Hou er wel rekening mee, dat verkeer op de dwarsweg jou daar wellicht niet zal verwachten.  Velen op die dwarsweg houden er immers geen rekening mee dat oa fietsers, bromfietsers, motards (?) ... wél nog tussen die paaltjes kunnen rijden.  Better safe than sorry, als je daar komt uitgereden  ....
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 december 2012 - 20:44:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 11 december 2012 - 21:59:46 »
Zou je die weg tussen die paaltjes niet als een pad (AR 2.5) kunnen beschouwen?

Fietsers en bromfietsers OK, maar een motard is er teveel aan: als die er tussendoor kan, is het te breed om nog een pad te zijn.

Er is bij mijn weten geen verkeersteken om aan te geven dat een weg verderop een pad wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 11 december 2012 - 22:46:20 »
Zou je die weg tussen die paaltjes niet als een pad (AR 2.5) kunnen beschouwen?

Zou een openbare weg thv de aansluiting met de dwarsweg, -waar de amsterdammetjes staan (en bijgevolg ook enkel daar)-  ineens als een pad  beschouwd kunnen worden?

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

• Meer dan expert
  • Figurant in schimmenspellen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 10 januari 2013 - 19:21:05 »

Neen.
Je begaat normaal geen enkele overtreding hierdoor.

Als men fietsers door laat, mag je er in principe ook met andere smalle voertuigen door.
Anders zal men verbodsborden moeten zetten - en aankondigen aan het begin van de straat.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder