Auteur Topic: Lier laat ook motorfietsen betalen om te parkeren  (gelezen 1332 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Lier laat ook motorfietsen betalen om te parkeren
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 12 oktober 2012 - 14:38:24 »
Als je op een betalende parkeerplaats gaat parkeren, moet je betalen.

Daarom parkeer ik op brede voetpaden :D.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Lier laat ook motorfietsen betalen om te parkeren
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 18:41:06 »
Als je op een betalende parkeerplaats gaat parkeren, moet je betalen.

Daarom parkeer ik op brede voetpaden :D.
Binnen een zone betalend parkeren, moet je daar ook voor betalen hé ...

Tenzij je de lokale parkeer-retributiereglementen gaat uitpluizen op de exacte formuleringen , en ze zich ergens vergist hebben door te verwijzen naar parkeervakken ofzo.


Lier :

Artikel 1:
Voor een periode ingaand op 01 januari 2008 en voor een termijn eindigend op 31 december 2013 wordt ten behoeve van de stad Lier een retributie geheven op het parkeren van motorvoertuigen op de plaatsen waar zulks enkel toegelaten is mits bij regelmatig gebruik van een parkeermeter of parkeerautomaat of door het aanbrengen van een elektronische parkeerkaart of parkeerbiljet afgeleverd door de concessionaris.
De plaatsen met een dusdanige parkeerbeperking worden door het stadsbestuur aangeduid.


Dus voor motorvoertuigen.
Op de plaatsen waar parkeren toegelaten is mits af te dokken, en dat is dus de ganse zone betalend parkeren ...


De oplossing : parkeren in een blauwe zone  ;)
« Laatst bewerkt op: woensdag 17 oktober 2012 - 18:43:48 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder