Voor meerdere rijscholen (die elkaar beconcurreren) tegelijk? Dan zit je volgens mij met concurrentiebeding. Idem als je zélf een leswagen zou aanschaffen om nog enkele lessen te kunnen geven buiten het werk voor een erkende rijschool. Geen enkele rijschool zal volgens mij tolereren dat je bovenop de uren die je voor hén presteert, hen gaat beconcurreren. Noch door zélf een wagen aan te schaffen, noch door voor een concurrent te gaan werken.
Als je overigens je eigen erkende rijschool wil opstarten, volstaat het niet dat je een brevet praktijklesgever en een wagen met dubbele bediening bezit. Tenzij ik mij vergis, moet je oa ook nog beschikken over een oefenterrein etc. Dat oefenterrein moet dan nog door de Fod Mob goedgekeurd worden,.... dus zo eenvoudig is dat niet. Of was het eerder je bedoeling om ipv een erkende rijschool een soort rijbegeleiding te doen?
Ja, dat het ongewoon kalm is in de rijschool, is mij bekend. Ik zou dan veeleer overwegen om meerdere brevetten te behalen. Er is bijvoorbeeld een nijpend tekort aan erkende lesgevers, houder van het brevet 5....
Met werken op zelfstandige basis, heb ik overigens geen ervaring.