Auteur Topic: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten  (gelezen 4206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 04 januari 2013 - 08:38:26 »
Daar ben je mooi omheen gefietst.  Nu weet ik nog altijd niet, hoe het BIVV had kunnen voorkomen dat 1 van hun vrijwilligers op korte tijd 2x met z'n zatte botten betrapt werd.  De tweede keer zelfs, spijts het feit dat z'n rijbewijs ingetrokken werd.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 04 januari 2013 - 16:42:19 »
Als ze zelf geloofwaardig zouden zijn is er gewoon meer kans dat hun medewerkers dat ook zijn en of er zich naar gedragen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 04 januari 2013 - 19:01:54 »
Bon, genoteerd.  Totnogtoe is er niemand die een sluitende oplossing weet om zulks te voorkomen.  Dus is het ook niet fair om het BIVV daarop af te rekenen.

De kritiek op wat ze zélf doen, da's wat anders natuurlijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 04 januari 2013 - 23:51:54 »
Zoals ik al schreef, laat de gebrekkige werking van het BIVV toe te vermoeden dat ze het ook met de selectie van medewerkers niet ernstig nemen. De kans is dan natuurlijk groot dat er ongeschikte elementen aan de slag geraken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #19 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 08:24:39 »
Zoals ik al schreef, laat de gebrekkige werking van het BIVV toe te vermoeden dat ze het ook met de selectie van medewerkers niet ernstig nemen. De kans is dan natuurlijk groot dat er ongeschikte elementen aan de slag geraken.

Ik lees ik dus nog steeds geen sluitende manier om het te voorkomen....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 11:06:35 »
Waarom moet dat ineens sluitend zijn? Alle kleintje vormen één groot, langzaam vooruit is ook vooruit,.....
Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat iets moelijk niet te verwezelijken valt dan alvast een klein beetje eraan te werken.

Maar het enige en juiste antwoord is :

Laat een politieker die vraag eens in het parlement stellen, laat hem ook nog een insinuatie maken op hun subsidies.
Laat hem erbij zeggen dat er dringend een hervorming bij hen moet komen.

Garantie binnen de korste tijd verandering.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 12:01:59 »
Waarom moet dat ineens sluitend zijn?

Omdat anders de kritiek op het BIVV volkomen onterecht is, wanneer welgeteld 1 van hun vrijwilligers een misstap begaat, tiens.  Ze doen trouwens al moeite, hun vrijwilligers moeten een charter ondertekenen.  Dus hen botweg hierop afrekenen is en blijft onfair.  Nogmaals, dat er kritiek is op hun werking an sich, is iets anders.

Alle kleintje vormen één groot, langzaam vooruit is ook vooruit,.....
Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat iets moelijk niet te verwezelijken valt dan alvast een klein beetje eraan te werken.


Ze werken er al wel degelijk aan, dat charter dus.  En de betrokkene is alvast bedankt voor bewezen diensten.  Veeleer is het dus makkelijk om het BIVV hierop af te rekenen, zonder zélf te weten hoe deze instantie zulks had kunnen voorkomen (zie verder).

Maar het enige en juiste antwoord is :

Laat een politieker die vraag eens in het parlement stellen, laat hem ook nog een insinuatie maken op hun subsidies.
Laat hem erbij zeggen dat er dringend een hervorming bij hen moet komen.

Garantie binnen de korste tijd verandering.

Verandering aan hun eigen werking mischien, ja.  Enige garantie dat er nooit een vrijwilliger in de fout zou kunnen gaan, geeft dit nog absoluut niet.  Het is hooguit een stap in de goeie richting, maar meer ook niet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 15:25:36 »
Dat charter is er gekomen nadat Florke zijn misstap beging? Toch ook een ex BIVVer.

Maar hoera ze hebben al een charter, verder bedenken dat ze een voortrekkers rol hebben is niet nodig of wat?
Als er bij ons op het werk een ongeval of bijna ongeval plaats heeft hebben we al heel die trits aan verplichte veiligheidsdingens zoals VCA, iso zoveel, arbeidsreglement, opfrissingen, toolboxs meetings, dagelijkse werkvergunningen gehad maar dan komt daar steeds een hele hoop bij kijken, hoe komt het, wat had je gedaan om het te voorkomen, wat ga je doen om het in de toekomst te voorkomen, wie was er verantwoordelijk, waren die regels voldoende of moeten er nieuwe komen, allemaal voor we met de verzekering moeten gaan samen zitten.
Een charter opmaken is 1 ding maar het opvolgen, bijsturen en kijken of het opgevolgd word is een ander.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 januari 2013 - 15:33:07 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #23 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 17:09:55 »
Dat charter is er gekomen nadat Florke zijn misstap beging? Toch ook een ex BIVVer.

Maar hoera ze hebben al een charter, verder bedenken dat ze een voortrekkers rol hebben is niet nodig of wat?
Als er bij ons op het werk een ongeval of bijna ongeval plaats heeft hebben we al heel die trits aan verplichte veiligheidsdingens zoals VCA, iso zoveel, arbeidsreglement, opfrissingen, toolboxs meetings, dagelijkse werkvergunningen gehad maar dan komt daar steeds een hele hoop bij kijken, hoe komt het, wat had je gedaan om het te voorkomen, wat ga je doen om het in de toekomst te voorkomen, wie was er verantwoordelijk, waren die regels voldoende of moeten er nieuwe komen, allemaal voor we met de verzekering moeten gaan samen zitten.
Een charter opmaken is 1 ding maar het opvolgen, bijsturen en kijken of het opgevolgd word is een ander.

Indien blijkt dat het charter niet opgevolgd wordt -zoals nu gebeurd is-, is het helaas al te laat.  Of hun werkwijze nu al dan/niet bijgestuurd worden, weten we niet.  Laat ons hopen van wel.  

En verder: kritiek geven op dat charter is 1, erbij vertellen wat men had kunnen doen om zulks te voorkomen, blijkbaar nog altijd 2.  Hoe ga je dat ooit concreet in de praktijk zetten?  En verder, yep: die paperassenmolen is ook mij bekend.  En procedures, soms gewoon absurd ver gezocht.  Als ge ooit bvb op je donder gekregen hebt en half zot verklaard werd omdat je met een garagist, met een schroevendraaier een afdichtingsrubber weer op z'n plek stak, tja.  Dan begint ge u toch vragen te stellen.  "Want een schroevendraaier dient daar niet voor hé, dat dient om te vijzen vast/los te zetten".  Gevraagd naar welk gereedschap volgens hem dan beter geschikt was voor dit karwei, (ik ben niet moedwillig), stond 'm daar natuurlijk met z'n mond vol tanden, en droop 'm af, de snullemans.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 05 januari 2013 - 17:12:54 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 05 januari 2013 - 17:24:09 »
Dat charter is er gekomen nadat Florke zijn misstap beging? Toch ook een ex BIVVer.
Dat charter is er gekomen nadat Florke betrapt werd.

Grote nuance.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #25 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 05:06:02 »
Dat charter is er gekomen nadat Florke zijn misstap beging? Toch ook een ex BIVVer.
Dat charter is er gekomen nadat Florke betrapt werd.

Grote nuance.

 ;D

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #26 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 16:28:09 »
Dat charter is er gekomen nadat Florke zijn misstap beging? Toch ook een ex BIVVer.
Dat charter is er gekomen nadat Florke betrapt werd.

Grote nuance.
;D  Idd, enorm grote nuance.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I