Auteur Topic: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten  (gelezen 4205 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Gepost op: dinsdag 01 januari 2013 - 03:32:39 »
Citaat van: GVA
Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten

[...] De bestuurder verklaarde vrijwilliger te zijn bij het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) en had 3,05 promille alcohol in het bloed. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1305404/chauffeur-2-keer-dronken-betrapt-op-75-minuten.aspx

Verkeersveiligheid moet iemand duidelijk niet nauw aan het hart liggen om uitgerekend voor het BIVV te werken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 01 januari 2013 - 11:46:10 »
Bwa, het BIVV heeft de samenwerking met de betrokkene toch al stopgezet.

Bron en ©: >>> GVA
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 01 januari 2013 - 14:45:57 »
Hij reed toch niet te snel ?  ;D  :D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 01 januari 2013 - 15:44:20 »
En toch krijg ik de indruk dat zo'n mentaliteit eerder normaal is bij Bivv, enkel de centen opstrijken om verder te mogen zeveren staat daar precies centraal.
Ik kan natuurlijk verkeerd zijn maar zie daar maar weinig goeds vanaf komen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 01 januari 2013 - 23:12:09 »
Bwa, het BIVV heeft de samenwerking met de betrokkene toch al stopgezet.

Juist, maar voorkomen ware natuurlijk beter geweest dan genezen.

Verder is het natuurlijk geen denderend nieuws. Het BIVV heeft immers nog maar zeer weinig bijgedragen aan de verkeersveiligheid. Veel beter functioneert het daarentegen om al de onzin van de FOD Mobiliteit en Vervoer proberen goed te praten.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 02 januari 2013 - 11:05:39 »
Juist, maar voorkomen ware natuurlijk beter geweest dan genezen.

Nu ga je mij het BIVV niet bepaald horen ophemelen.  Maarreuhm, hoeveel vrijwilligers hebben ze daar zoal?  'k Vraag mij alleen af, hoe zij op een 100 % sluitende manier zouden kunnen voorkomen dat er toch nooit 's 1e tussenzit die desondanks een zware fout begaat.   'k Dacht toch dat die vrijwillligers ergens een engagement in die zin moesten ondertekenen vooraleer ze aan de (vrijwillige) slag konden.

Verder is het natuurlijk geen denderend nieuws.


1 van hun vrijwilligers heeft een misstap begaan, maar om daar nu ineens het ganse BIVV op af te rekenen, is  me toch een brug te ver.  Betrokkene werd intussen trouwens al bedankt voor bewezen diensten.

Het BIVV heeft immers nog maar zeer weinig bijgedragen aan de verkeersveiligheid. Veel beter functioneert het daarentegen om al de onzin van de FOD Mobiliteit en Vervoer proberen goed te praten.

Dàt zal je me daarentegen niet horen ontkennen.  Ik heb er zeker geen moeite mee, dat er kritiek is op hetgeen het BIVV zélf uitspookt.  

Maar stel dat bvb morgen uitlekt dat 1 van de forumdeelnemers hier, een zware inbreuk begaat.  Bijvoorbeeld 2x kort achter elkaar betrapt worden op dronken rijden.  De tweede keer zelfs, spijts het feit dat zijn rijbewijs ingetrokken was.  Moet Christophoros daarom dan in een slecht daglicht gesteld worden?  Neen, toch?
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 januari 2013 - 11:41:37 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 02 januari 2013 - 12:22:28 »
Hij reed toch niet te snel ?  ;D  :D

Bezopen maar niet te snel zou hem kunnen helpen hebben als hij in het arrondissement Dendermonde geklist geweest was.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 02 januari 2013 - 13:16:14 »
Nu ga je mij het BIVV niet bepaald horen ophemelen.  Maarreuhm, hoeveel vrijwilligers hebben ze daar zoal?  'k Vraag mij alleen af, hoe zij op een 100 % sluitende manier zouden kunnen voorkomen dat er toch nooit 's 1e tussenzit die desondanks een zware fout begaat. 

Met 100% zekerheid kun je natuurlijk nooit verzekeren dat er geen onverlaat binnensluipt. Maar:

Citaat
'k Dacht toch dat die vrijwillligers ergens een engagement in die zin moesten ondertekenen vooraleer ze aan de (vrijwillige) slag konden.

In een land waarin zelfs de flikken al vervalste PVs ondertekenen, is zo een engagement natuurlijk het papier niet waard waarop het geschreven is.

Ik heb er zware twijfels bij dat een politiek getinte instelling zoals het BIVV die vrijwilligers op een professionele manier zou selecteren.

Citaat
Maar stel dat bvb morgen uitlekt dat 1 van de forumdeelnemers hier, een zware inbreuk begaat.  Bijvoorbeeld 2x kort achter elkaar betrapt worden op dronken rijden.  De tweede keer zelfs, spijts het feit dat zijn rijbewijs ingetrokken was.  Moet Christophoros daarom dan in een slecht daglicht gesteld worden?  Neen, toch?

Een interessante vraag, hoewel Christophoros natuurlijk iets heel anders is dan het BIVV.

Christophoros is privaat vrijwilligerswerk zonder juridische verplichtingen op zijn site inzake wegverkeer.

Naar mijn gevoel hebben Joeri, Rafael en ikzelf evenwel toch een morele verantwoordelijkheid naar buiten toe met een site die een sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer tracht te bevorderen, wat natuurlijk ook met de geloofwaardigheid van de site te maken heeft. Voor zover ik weet zijn we alle drie verantwoorde weggebruikers, ook al willen we niet heiliger zijn dan de paus.

Andere deelnemers aan het forum hebben volgens mij deze verantwoordelijkheid niet uit hoofde van hun activiteiten bij Christophoros. Ik zou me dan ook nooit verplicht voelen om iemand te verbannen omdat hij een zware verkeersovertreding begaan heeft of aansprakelijk gesteld werd voor een zwaar ongeval. Gedachtenwisselingen op een forum zijn iets anders dan een boodschap die moet uitgedragen worden.

Het BIVV daarentegen heeft een officiële opdracht inzake wegverkeer waarvoor het overheidsgelden ontvangt. Bij deze opdracht is de uitstraling van een ernstige begaanheid met het wegverkeer uiteraard een verplichting, waarvan helaas niet veel in huis komt
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 02 januari 2013 - 20:05:42 »
1 van hun vrijwilligers heeft een misstap begaan, maar om daar nu ineens het ganse BIVV op af te rekenen, is  me toch een brug te ver.  Betrokkene werd intussen trouwens al bedankt voor bewezen diensten.
Bert, eigenlijk werkt dat net zoals de politie...

Eén politieagent die een misstap begaat, tot daar aan toe. Twee, ja het is een grote groep van mensen die voor de politie werken, iedereen kan wel eens iets mis doen... 4, 6, 8, 10, 20, 50, hoofdinspecteurs, commissarissen, hoofdcomissarissen, tot de politietop toe?

Zover zijn we nog niet bij het BIVV. Maar ook ik ben niet verbaasd. Ik ken een paar oprecht goeie BIVV'ers, maar ik heb ook al stoten met het BIVV-logo op gezien die mij de wenkbrauwen fronsen...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 02 januari 2013 - 20:50:43 »
Bert, eigenlijk werkt dat net zoals de politie...

Wow!

Bij de politie gaat er zowat geen week voorbij, of 't is van datte.  Er verschijnt in de media wel weer een verse stoot.  Voor zover ik echter weet, is dit de eerste keer dat er in de media iets verschijnt over een BIVV-vrijwilliger die een misstap begaat.

Eén politieagent die een misstap begaat, tot daar aan toe. Twee, ja het is een grote groep van mensen die voor de politie werken, iedereen kan wel eens iets mis doen... 4, 6, 8, 10, 20, 50, hoofdinspecteurs, commissarissen, hoofdcomissarissen, tot de politietop toe?

Voilà.  Eer ge over de vrijwilligers van het BIVV een draad kunt vullen, van vergelijkbare orde met de beruchte draad hier, zal er nog véél water naar de zee moeten vloeien me dunkt.   Daarnaast zijn vrijwilligers géén beëdigde ambtenaren.

Zover zijn we nog niet bij het BIVV. Maar ook ik ben niet verbaasd. Ik ken een paar oprecht goeie BIVV'ers, maar ik heb ook al stoten met het BIVV-logo op gezien die mij de wenkbrauwen fronsen...

't Kan zijn dat 't je mss nog niet verbaast.  Maar er is volgens mij toch nog een hemelsbreed verschil tussen een aantal straffe stoten, en straffe stoten op minstens wekelijkse basis.

In een land waarin zelfs de flikken al vervalste PVs ondertekenen, is zo een engagement natuurlijk het papier niet waard waarop het geschreven is.

Ik heb er zware twijfels bij dat een politiek getinte instelling zoals het BIVV die vrijwilligers op een professionele manier zou selecteren.

Hoe kan het BIVV dan op een sluitende manier garanderen dat geen enkele van zijn vrijwilligers ooit 's zwaar in de fout gaat?  Let wel: ik praat het geenszins goed, wat er gebeurd is.  En ik ben het ook niet eens met alles wat het BIVV doet.  Maar om nu het BIVV te gaan afrekenen op de fout van 1 van hun vrijwilligers....
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 januari 2013 - 20:53:08 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 16:00:47 »
Voor zover ik echter weet, is dit de eerste keer dat er in de media iets verschijnt over een BIVV-vrijwilliger die een misstap begaat.

Juist.

Wat het BIVV al jarenlang elke dag opnieuw verkeerd doet en nalaat om goed te doen, verschijnt helaas niet in de media. Verkeersveiligheid is immers geen interessant onderwerp.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #11 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 19:55:09 »
Wat het BIVV al jarenlang elke dag opnieuw verkeerd doet en nalaat om goed te doen, verschijnt helaas niet in de media. Verkeersveiligheid is immers geen interessant onderwerp.

Dat je heen dààrop afrekent, daar heb je gelijk in. 

Dat je hen echter ook afrekent op de grove misstap van 1 van hun vrijwilligers, begrijp ik echter nog steeds niet.  Ik weet bvb nog altijd niet, wat het BIVV had kunnen doen om er 100 % zeker van te zijn, dat zulks nooit zou (kunnen) voorvallen met 1 van hun vrijwilligers.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 20:09:28 »
Wel Bert als ze het nu eens echt zouden menen met de verkeersveiliheid zouden ze dat misschien vanzelf uitsluiten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 20:22:20 »
Wel Bert als ze het nu eens echt zouden menen met de verkeersveiliheid zouden ze dat misschien vanzelf uitsluiten.

Zeg er dan mss ineens bij HOE ?  Het contract (engagement) dat een vrijwilliger ondertekent vooraleer hij aan de slag kan, is niet sluitend gebleken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Chauffeur 2 keer dronken betrapt op 75 minuten
« Reactie #14 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 21:30:06 »
Hoe? In elk geval niet hoe ze nu bezig zijn.
Eentje dan.
Bilal speelt met een bal dus minder snel op de snelweg, komaan zelfs mijn kinderen weten wel wat beters uit hun mouw te schudden.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien