Auteur Topic: 3 maand vervallenverklaard na vluchtmisdrijf met paard  (gelezen 1644 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
3 maand vervallenverklaard na vluchtmisdrijf met paard
« Gepost op: maandag 04 februari 2013 - 19:59:25 »
Bron en ©: >>> HET NIEUWSBLAD

Op smoelenboek, zijn sommige reacties ook weer schitterend.  De beste 3:

* Als ge geen rijbewijs meer hebt, moogt ge ook niet meer fietsen.  (klopt voor een rijverbod, niet voor een vervallenverklaring)
* (Diezelfde): een kruiwagen besturen mag nog wel, want dan ben je een lastdier  :D
* Ze moeten zijn rijbewijs A3 voor een paard (jawel!  :D ) maar afpakken, en opnieuw examen laten doen

Anderzijds.  Zolang het journaille zélf foute termen blijft gebruiken, hoeft dat niet echt te verwonderen.

« Laatst bewerkt op: maandag 04 februari 2013 - 20:07:15 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: 3 maand vervallenverklaard na vluchtmisdrijf met paard
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 05 februari 2013 - 00:41:01 »
Ik vind het een uiterst lichte straf, gezien het vluchtmisdrijf en het kind ernstig gekwetst was.

Niet dat ik hiermee ruiters in een slecht daglicht zou willen stellen. De betrokkene zou wellicht hetzelfde gedaan hebben als hij een voertuig bestuurd had.

Het is een droevige maatschappij waar zelfs een ernstig gekwetst kind zonder enige hulpverlening achtergelaten wordt.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: 3 maand vervallenverklaard na vluchtmisdrijf met paard
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 05 februari 2013 - 23:32:08 »
Volgens mij moet je géén medische studies gedaan hebben om in te schatten dat een schop van een paard aan zo'n kind, het kind zéér ernstig kan verwonden.  In zulke omstandigheden doorrijden, zonder zich te bekommeren om de medische toestand van dat kind,.... veel laffer kan ik het niet bedenken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: 3 maand vervallenverklaard na vluchtmisdrijf met paard
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 12 maart 2013 - 16:24:01 »
een verval van het recht tot sturen is voor MOTOR voertuigen , niet voor de fiets dus.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder