Alle zeilen moeten weer worden bijgezet om bepaalde (nieuwe) groeperingen van blokkades te doen afzien wat om meerdere redenen niet opportuun zou zijn voor het ogenblik.
En waarom niet ? Ga je dan liever langzaam onder ?
Zoals we met de manifestatie vorig jaar reeds zeiden is het niet de burger die een tweede keer het slachtoffer moet zijn maar de verschillende overheden die er iets moeten aan doen.
Vrachtwagenchauffeurs zijn van nu al kop van jut voor alles wat verondersteld word verkeerd te zijn en dat word alleen maar erger wanneer men de kat bij de melk zet.
Zo zijn er nog vele redenen om het niet te doen waaronder dit
http://www.delloyd.be/Article/tabid/231/ArticleID/33300/ArticleName/ContainerrecordenuitbreidingsplannenvoorDCTGdansk/Default.aspx#.URqyasgCAqc.facebook en die nieuwe snelweg tussen Izmir en Gdansk zou wel eens heel pijnlijke gevolgen kunnen hebben en niet voor het transport alleen in West Europa.
Deze week nog in het nieuws dat België ondertussen meer invoert dan dat het uitvoert wat niet gezond is voor de economie. (veel (grote) bedrijven trekken weg uit België)
De doorvoer, die eens zo winstgevend was, zal door bovenstaande ook helemaal verdwijnen en waar staan we dan?
Ja, de files zullen verdwijnen maar het zal niet alleen zijn door het feit dat er geen internationaal vervoer meer België doorkruist.
Als werkloze met amper €500/maand zal je ook niet te vaak meer op de autosnelweg te vinden zijn.