Auteur Topic: Theoretisch rijexamen breidt uit met risicotest  (gelezen 1490 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Theoretisch rijexamen breidt uit met risicotest
« Gepost op: vrijdag 22 februari 2013 - 13:35:14 »
Citaat van: GVA
Theoretisch rijexamen breidt uit met risicotest

Wie vanaf 4 maart zijn theoretisch rijexamen gaat afleggen, kan daar nog een bijkomende risicoperceptietest bij doen. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1336843/theoretisch-rijexamen-breidt-uit-met-risicotest.aspx

De test is vrijblijvend... dat zal veel aarde aan de dijk brengen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
Re: Theoretisch rijexamen breidt uit met risicotest
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 22 februari 2013 - 19:24:22 »
En waarom gekoppeld aan een theorie-examen ipv aan een praktijk-examen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 23 februari 2013 - 12:56:01 »
En waarom gekoppeld aan een theorie-examen ipv aan een praktijk-examen?

Ik snap je vraag niet.

Je kan toch maar moeilijk van een kandidaat verwachten dat hij, terwijl hij zijn praktijkexamen aflegt, ook nog zijn defenitief rijgedrag uitlegt.

In Duitsland zijn vragen over defensief rijgedrag onderdeel van het theorie-examen.

Wie wil weten of hij daarvoor in Duitsland zou slagen: http://fuehrerschein.sueddeutsche.de/
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 23 februari 2013 - 13:31:58 »
zoiets moeten ze in en simulator afnemen, en niet met een muis
het herkennen is niet de juiste aktie ondernemen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

• Meer dan expert
  • May we ? Mais oui !
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 23 februari 2013 - 20:17:37 »
Ik snap je vraag niet.

Waarom niet gekoppeld -uiteraard voorafgaand- aan een praktijkexamen?  Hoe kan je van een kandidaat verwachten dat hij gevarensituaties kan HERkennen die hij tot dan nog geeneens kent?  

Tijdens een stage of rijles kan een leerling m.i. gaandeweg véél beter de potentiële risico's ontdekken, -en erop voorbereid worden- dan dat hij zulks ooit zal kunnen doen op basis van theoretische uiteenzettingen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone