Voorstel om snelheid auto’s te begrenzenhttp://www.autokanaal.be/nieuws/aid1352960/voorstel-om-snelheid-auto-s-te-begrenzen.aspx
Voorstel om snelheid auto’s te begrenzen
ik rij op de snelweg door een bebouwde kommijn gps ziet mij enkele mtr verkeerd en lapop de rem en iedereen in mijn gatleuk is andersen ze moeten niet zegen dat het niet kan , want mijn gps zegt dikwijls dat ik op de snelweg maar 50 mag rijden
Citaat van: sniper op woensdag 20 maart 2013 - 11:37:38ik rij op de snelweg door een bebouwde kommijn gps ziet mij enkele mtr verkeerd en lapop de rem en iedereen in mijn gatleuk is andersen ze moeten niet zegen dat het niet kan , want mijn gps zegt dikwijls dat ik op de snelweg maar 50 mag rijdenAls er vlak naast de snelweg een weg parallel loopt is 'm regelmatig ff verkeerd. Of bvb de A-12 met daarnaast de N177
Technische voordelenGalileo is in enkele opzichten beter dan gps, met name:Betere precisie voor alle gebruikers (één meter; tot 20 cm als betaalde service,[2#] gps tot vier meter)Betere dekking van satellietsignalen op hogere geografische breedten (met name de Scandinavische landen profiteren hiervan)Onafhankelijkheid van Amerikaanse systeembeperkingen in tijden van oorlog.http://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo_(navigatiesysteem)#Technische_voordelen
Galileo moet volgens planning in 2014 wereldwijd operationeel zijn en kan dan, net als gps, door iedereen gratis gebruikt worden voor tijdsreferentie en plaatsbepaling. Naast de gratis open service die nauwkeuriger zal zijn dan gps, zal Galileo ook extra commerciële diensten beschikbaar stellen.De belangrijkste bestaansreden van Galileo is politiek van aard: Europese onafhankelijkheid van onder andere de Verenigde Staten. Gps en GLONASS zouden uit politieke overwegingen uitgeschakeld of versleuteld kunnen worden. De gebruikers zullen hun locatie (en tijd) kunnen bepalen door gelijktijdig gebruik te maken van zowel Galileo als gps en GLONASS, maar ook met Galileo alleen. Zo kan Europa zelf beslissen over de beschikbaarheid van een GNSS. In de periode van de besluitvorming en ontwikkeling van Galileo heeft het ministerie van defensie van de VS verschillende vergelijkbare verbeteringen meteen ingevoerd voor gps of deze aangekondigd voor de derde generatie gps-satellieten (zoals extra civiele frequenties en hogere precisie).
http://www.esa.int/Our_Activities/Navigation/About_satellite_navigation2Another technique, which makes use of two positioning signals at two different frequencies, does away with the need for differential satellite navigation. It works on the principle that each frequency will be slowed down by a slightly different amount when travelling through the atmosphere. By sending the two frequencies at the same time and recording the time difference between their arrivals, it is possible to build up a model of ionospheric conditions. This dual-frequency technique can increase positioning accuracy to better than one to two metres and will be standard for Galileo. Finally, it is possible to determine positions to within a few tens of centimetres using a technique called Three Carrier Ambiguity Resolution (TCAR). TCAR eliminates inaccuracies by looking at the wavelike structure of the signal and determining how much it has been pushed along during its passage through the atmosphere. Such phase shifts can be measured to within a fraction of the wavelength, which is typically 20 centimetres.
Binnen afzienbare tijd is er zelfs geen bestuurder meer nodig.
Citaat van: bibi585 op donderdag 21 maart 2013 - 16:09:03Binnen afzienbare tijd is er zelfs geen bestuurder meer nodig.Vreemd dat zelfs treinen nog niet zonder bestuurder kunnen rijden, maar er wel onbemande vliegtuigen (drones) bestaan.
Ik stap nooit in een vliegtuig zonder piloot. Tenzij je een piloot met zelfmoordneigingen hebt, zal een piloot aan boord àlles doen om levend aan te komen, terwijl er vanaf de grond misschien wat nonchalanter mee omgegaan kan worden. Kan ook positief werken, dat de 'bediener' minder stress heeft omdat zijn leven niet op het spel staat, maar toch.
Citaat van: jozef op zaterdag 23 maart 2013 - 17:38:23Een vliegtuig zonder piloot zou wel het voordeel hebben dat de piloot niet kan gedwongen worden om met het vliegtuig door een wolkenkrabber te vliegen.Klopt, dan moeten ze enkel de verkeersleiding binnenvallen met een bende en kunnen ze tegelijkertijd tientallen vliegtuigen naar een wolkenkrabber sturen
Een vliegtuig zonder piloot zou wel het voordeel hebben dat de piloot niet kan gedwongen worden om met het vliegtuig door een wolkenkrabber te vliegen.