Auteur Topic: Meer dan achthonderd snelheidsovertreders gevat in Brussel  (gelezen 1713 keer)

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Meer dan achthonderd snelheidsovertreders gevat in Brussel
« Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 16:37:47 »
Citaat van: GVA

In de Brusselse agglomeratie zijn tijdens een grootschalige politieactie in de nacht van vrijdag op zaterdag 824 bestuurders betrapt op te snel rijden. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1377173/meer-dan-achthonderd-snelheidsovertreders-gevat-in-brussel.aspx
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
Re: Meer dan achthonderd snelheidsovertreders gevat in Brussel
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 01 mei 2013 - 19:11:07 »
Citaat van: GVA

In de Brusselse agglomeratie zijn tijdens een grootschalige politieactie in de nacht van vrijdag op zaterdag 824 bestuurders betrapt op te snel rijden. [...]

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1377173/meer-dan-achthonderd-snelheidsovertreders-gevat-in-brussel.aspx

De cijfers betekenen zeer weinig echte -betrapte- overtreders:
ca. 10.000 gecontroleerde voertuigen: 824 te snel = 8,24 %
 of de snelheidsbeperking op die pakplaatsen (bbk/limiet ?) nu aangepast was of niet weten we niet.
of ze gevaarlijk en totaal onaaangepast te snel reden weten we niet, het was in de nacht van vrijdag op zaterdag 27/04, zicht- en wegdekomstandigheden weten we niet, of toch het was minimum + 4,5 °C en er viel geen druppel regen volgens KMI in Ukkel: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123763-Huidige+maand.html#ppt_8331892  ;)

dus 8,24 % waarvan 68 hun rijbewijs ingetrokken werd voor (veel) te snel rijden.
op idem 10.000 gecontroleerde voertuigen, of 68 is 0,68 % ; gemeten 148 kmh in de bbk was dé uitschieter ik vraag me af waar en op welke soort rijbaan... mogen we blijkbaar niet weten.

- betrapt onder invloed van alcohol: 80 PV of 0,8 %;
5 onder invloed van drugs : PV voor 0,05 %.

ook de federale politie (WPR) werd ingezet ? Dus op snelwegen en gelijkgestelde autowegen in de bbk ?
Citaat
De politiezones van de Brusselse agglomeratie en de federale politie zetten tijdens de actie honderdtwintig politieambtenaren in om een dozijn dispositieven te bemannen. Er werden bijna tienduizend voertuigen gecontroleerd.

Citaat
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wegpolitie
De Wegpolitie, ook kortweg WPR (WegPolitie - Police de la Route) genoemd, is een onderdeel van de Belgische Federale politie. De Federale Wegpolitie heeft als ambtsgebied het netwerk van autosnelwegen alsook de gelijkgestelde autowegen. Deze politiemensen vervullen hun taken op de motor of in snelle interventievoertuigen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 mei 2013 - 19:38:44 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 15:28:07 »
gemeten 148 kmh in de bbk was dé uitschieter ik vraag me af waar en op welke soort rijbaan... mogen we blijkbaar niet weten.

Ach, er zijn in Brussel genoeg wegen waar op bepaalde tijdstippen veilig sneller dan de maximum toegestane  50 km/h kan gereden worden. Maar gemeten 148 km/h, dat is echt wel teveel van het goede.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

• Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013 - 19:56:23 »
gemeten 148 kmh in de bbk was dé uitschieter ik vraag me af waar en op welke soort rijbaan... mogen we blijkbaar niet weten.

Ach, er zijn in Brussel genoeg wegen waar op bepaalde tijdstippen veilig sneller dan de maximum toegestane  50 km/h kan gereden worden. Maar gemeten 148 km/h, dat is echt wel teveel van het goede.
Politie in burger ?  ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 03 mei 2013 - 23:34:31 »

Politie in burger ?  ;D

Als je sneller dan toegestaan rijdt en je merkt dat je gevolgd wordt: niet tegen een constante snelheid rijden.  ;)

wooter

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 04 mei 2013 - 20:33:53 »
Met een sportwagen (0-100 van sub 5 seconden) de Kortenbergtunnel uit komen richting de E40, en nog geflitst worden voor het bord einde bebouwde kom?

Nee, ik ben mis, daar is de signalisatie al aangepast. Vroeger was het einde van de BBK tot voorbij de tunneluitgang maar ik denk dat dit nu veranderd is.

Feit is dat ik bij een gemiddelde oprit met mijn auto in 3e versnelling al 150 kan halen, dus zo extreem is dit niet...