Precies.
Maar ook wat als je voor langere tijd bvb. naar het buitenland gaat en daardoor niet op de TC geraakt?
Tijdens mijn zoektocht waarom, al dan niet uitgevlagde, transporteurs toch nog in België nieuwe vrachtwagens blijven kopen heb ik daarvoor een Europees achterpoortje ontdekt.
Wanneer iemand niet naar de Technische keuring kan wegens verblijf in het buitenland dan kan men een tijdelijke keuring laten doen in eender welk land binnen de Europese Unie.
Die blijft dan geldig tot je opnieuw in het land van inschrijving komt.
Met andere woorden GEEN einddatum.
Kan een flinke duit opbrengen wanneer je dat voertuig constant in het buitenland laat bollen.
Ik heb zo´n sterk vermoeden dat bij mij in de buurt zulke vrachtwagens geprepareerd worden, men ziet er massa´s "afgedankte" vrachtwagens die weer opgepept worden, desnoods maken ze van 2-3 vrachtwagens weer eentje die gemakkelijk door zo´n tijdelijke keuring geraakt.
http://goo.gl/maps/rDZCO tel de camions maar eens, en dat zijn meestal 3 jaar oude foto´s, nu zijn de bermen van de Bedrijfsstraat ook al volgeparkeerd.
Aan de vele buitenlandse kentekens te zien...
en 500 m naar rechts, nog een kleinere verzamelplaats met grote werkhal:
http://goo.gl/maps/qMvQp... via gewone weg zijn die geprepareerde/tijdelijk gekeurde trucks op een kwartier rijden in Nederland... waar die keuring (NL of BE) gebeurt weet ik niet.