Auteur Topic: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B  (gelezen 1881 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #1 Gepost op: maandag 17 juni 2013 - 22:10:42 »
Het ruikt toch sensationeel... Pas in de details lees je dat dat probleem zich voornamelijk stelt in Brussel (hoe zou dat komen)... En dan haalt men er dingen bij als motorrijders die niet in fout waren, maar wel het ongeval geïnitieerd hadden, wat dat ook mag betekenen...

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013 - 00:19:02 »
Ik kan er wel inkomen dat het motorrijden een verhoogd risico inhoudt als je, met een rijbewijs B van vóór 1989, zonder enige kennis van motorrijden met een motorfiets gaat rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013 - 05:16:32 »
Misschien omdat er meer oudere motorrijders dan jonge zijn?
Is even sensationeel volgens mij als de kop ; driekwart Belgen eet dagelijks graanproduct.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013 - 08:17:43 »
Het ruikt toch sensationeel... Pas in de details lees je dat dat probleem zich voornamelijk stelt in Brussel (hoe zou dat komen)... En dan haalt men er dingen bij als motorrijders die niet in fout waren, maar wel het ongeval geïnitieerd hadden, wat dat ook mag betekenen...

De uitleg die eraan gegeven wordt in het artikel:

De "initiator" is daarbij niet noodzakelijk de schuldige voor het veroorzaken van het ongeval, maar wel de persoon die de verkeerssituatie zo heeft doen keren dat een ongeval ontstond.

Ik kan er wel inkomen dat het motorrijden een verhoogd risico inhoudt als je, met een rijbewijs B van vóór 1989, zonder enige kennis van motorrijden met een motorfiets gaat rijden.

Of met 2 jaar een rijbewijs B, een 125 cc gaat besturen met krek hetzelfde probleem: geen kennis van motorrijden.  (Nu moet er daartoe weliswaar 4u rijles gevolgd worden).
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 juni 2013 - 08:21:33 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013 - 10:07:56 »
Is even sensationeel volgens mij als de kop ; driekwart Belgen eet dagelijks graanproduct.

Of de uitspraak: "Alcohol in het verkeer is niet zo gevaarlijk, want er worden meer ongevallen veroorzaakt door bestuurders die niet teveel gedronken hebben dan door bestuurders die wel teveel gedronken hebben."  ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013 - 12:38:20 »
De uitleg die eraan gegeven wordt in het artikel:

De "initiator" is daarbij niet noodzakelijk de schuldige voor het veroorzaken van het ongeval, maar wel de persoon die de verkeerssituatie zo heeft doen keren dat een ongeval ontstond.
De wegbeheerder ?  ;D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 18 juni 2013 - 12:53:48 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013 - 23:24:52 »
Destijds heeft Marc Annemans op wijlen het Wegcode forum meermaals duidelijk aangetoond dat de vaststellingen van verkeersongevallen (en de daaruit afgeleide ongevalsoorzaken) door de Belgische politie allesbehalve ernstig gebeuren.

Dat, samen met de combinatie BIVV en Polinfo, levert natuurlijk slechts een kleine kans op een betrouwbaar onderzoek op.

Laten we het dus als een loutere inlichting zonder bijzondere bewijswaarde beschouwen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 18 juni 2013 - 23:35:52 »
Destijds heeft Marc Annemans op wijlen het Wegcode forum meermaals duidelijk aangetoond dat de vaststellingen van verkeersongevallen (en de daaruit afgeleide ongevalsoorzaken) door de Belgische politie allesbehalve ernstig gebeuren.

Long time no see, net als Diane ....   Jammer.   :'(
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: bijna helft verongelukte motorrijders had alleenrijbewijs B
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 19 juni 2013 - 15:54:03 »
Long time no see, net als Diane ....   Jammer.   :'(

Inderdaad. Met dank aan de politiemannen die op het gesloten politiegedeelte van het Wegcode forum misdadige plannen smeedden (afdrukken gezien) en het leven van Marc en Diane zo verzuurd hebben.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."