Auteur Topic: Loremo  (gelezen 3735 keer)

Offline eliomys

• Gevorderde
  • Geslacht: Man
Loremo
« Gepost op: zondag 25 februari 2007 - 21:23:08 »
Waarom heeft men een auto van 1,5 ton staal nodig om een persoon van 80 van a naar b te transporteren ?

Een klassiek idee: verminder de luchtweerstand en het gewicht en je vermindert het verbuik. Minder verbruik, minder milieubelasting, meer geld voor andere dingen...

Bestaat dat, een auto die:

• een luchtweerstand heeft van Cw=0.20
  • 160 km/h rijden kan
  • 4 personen zit
  • slechts 450 kg weegt
  • met een 20 l tank 1300 km autonomie heeft
  • en dus slechts 1,5 l/100 km verbruikt
  • minder dan 11000 euro zal kosten...
  • en gewoon fenomenaal uitziet  8)

Wat denken jullie ervan ?
Wordt die een tweede Smart flop ?
Wordt die de nieuwe ´look´ of ´trend´ op de wegen ?
Beware the barrenness of a busy life.
Socrates

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
Re: Loremo
« Reactie #1 Gepost op: zondag 25 februari 2007 - 22:40:31 »
De basisversie ? Neen dank u, in 20 sec naar 100 km/u ? Eiken groeien sneller ! De GT versie lijkt me wel iets, met een kostprijs van ongeveer 15 000 € en in 9 sec naar 100 km/u en toch nog 2,7 l / 100 km, dat is stukken beter !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

• Meer dan expert
« Reactie #2 Gepost op: zondag 25 februari 2007 - 23:20:12 »

Offline JC

• Administrator
  • Meer dan expert
« Reactie #3 Gepost op: maandag 26 februari 2007 - 01:18:22 »
Dat wil ik toch even nuanceren. Ik had indertijd een Rover 416 met 116 pk, begin jaren '90 was dat veel. Toen zei men dat een motortje met die inhoud en dat vermogen het geen 100 000 km zou uithouden. Ik heb er zelfs 120 000 mee gedaan. De tweede eigenaar heeft hem verkocht op 350 000 km en nog steeds was er geen probleem met de motor.
Men zegt dit al honderd jaar en telkens gaat het wel goed. Trouwens de vermogens die deze uit die dieseltjes haalt zijn zeker niet enorm, 36 kw is eigenlijk niets en dat is dan nog de topversie.
Op het moment wordt er zo'n 50 kW per liter uit een diesel gepuurd, dus met een 0,7 l komen ze toe.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #4 Gepost op: maandag 26 februari 2007 - 13:09:06 »
Meer info natuurlijk onder

http://www.loremo.com/

Citaat van: JC
in 9 sec naar 100 km/u en toch nog 2,7 l / 100 km, dat is stukken beter
Als je wil racen is dat ok, ja. Met een kleintje in je wagen is het eerder belangrijk het schokkerig rijden te vermijden (´k weet ´t: ik heb nog veel werk ;))

Citaat van: Rafael
zitten de achterste passagiers tegen de richting in. Er zijn personen die hier niet tegen kunnen, of die het als asociaal zullen zien.
Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar bij nader inzien komt het eigenlijk zeer zelden voor dat iemand in de trein absoluut niet in tegenrichting zitten wil. Ik heb het bewust nog maar 2x meegemaakt dat iemand mij gevraagd heeft te wisselen, en dat in de laatste 20 jaar...

Of het asocialer is dan tegen het achterhoofd van de 2 anderen aan te kijken, weet ik niet zo...

Kinderen daarentegen vinden ´t schitterend: ze hebben eindelijk een goed zicht op de baan. Op de autostrade is er van langszij niet zoveel te zien, maar van langs achter des te meer.

Het is ook nog eens een veiligheidsaspect. Ik zelf zet mij bewust in de trein in tegenrichting, zodat dat ik bij een frontale botsing niet doorheen de coupe geslingerd wordt, maar enkel een beetje dieper in mijn zetel zak.  :-\

Ook het instappen als in een badkuip is waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd...

Citaat van: Rafael
Je maakt me niet wijs dat die motoren dan ook + 200.000 km mee gaan..

Misschien niet, hoewel JC daar een goed punt heeft.
Anderzijds, is dat een valabel een criterium voor de aanschaf van een wagen ?
Wie rijdt tegenwoordig nog meer dan 200 000 km ?
Mijn huidige opdrachtgever verkoopt al zijn firmawagens na maximaal 5 jaar of 120000 km.
Ik zelf rij heel veel en toch heb ik nog geen wagentje gehad dat boven de 150000 uit gekomen is  :-\
Bovendien kan ik voor die prijs mij ieder jaar een nieuwe kopen ipv 5 jaar met mijn volvo te rijden  ;D
... en 200000 haalt vrijwel niemand op 1 jaar  ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 26 februari 2007 - 13:15:30 door eliomys »
Socrates

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #5 Gepost op: maandag 26 februari 2007 - 22:59:55 »
Citaat van: eliomys
Ik zelf zet mij bewust in de trein in tegenrichting, zodat dat ik bij een frontale botsing niet doorheen de coupe geslingerd wordt, maar enkel een beetje dieper in mijn zetel zak.

En je krijgt dan ook nog die knappe meid, die tegenover jou zit, op je schoot geworpen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline eliomys

• Gevorderde
« Reactie #6 Gepost op: maandag 26 februari 2007 - 23:38:31 »
En je krijgt dan ook nog die knappe meid, die tegenover jou zit, op je schoot geworpen.  :D
:-[ Dammit, betrapt  ;D
Socrates

wooter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 02 maart 2007 - 14:42:26 »
Een ander probleem is dat iedereen aan groteauto-itis lijdt.  Iedereen met een kleine in aantocht krijgt het MVP-gevoel, omdat die kleine zéker niet in een gewone middenklasser kan passen maar minimum een Opel Zafira of Renault Scenic verdraagt.

Dan kom je met dit autootje niet ver...

Vind het ook een lelijk design overigens :).

Offline jozef

• Administrator
  • Meer dan expert
  • Viva Bavaria !
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 06 maart 2007 - 12:19:24 »

Inderdaad, maar een zo lelijk mogelijk design nastreven lijkt de laatste jaren wel bij meer autoconstructeurs in de mode te zijn (cfr. BMW 5-reeks).   :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Bertje

• Gevorderde
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 15 maart 2007 - 21:02:02 »
Zelfs de laatste decennia, in mijn opinie. De vormen van een E-type of een Cobra zie je niet meer.

Offline BBB

• Meer dan expert
  • Hirsch Ballin
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 16 maart 2007 - 00:03:00 »

Inderdaad, maar een zo lelijk mogelijk design nastreven lijkt de laatste jaren wel bij meer autoconstructeurs in de mode te zijn (cfr. BMW 5-reeks).   :)
Ik vind de BMW-5-reeks wel mooi maar ieder zijn smaak. Ik heb misschien iets te veel NFS MW gespeeld ;D.
De lelijkste auto's die ik heb gezien zijn de oudere modellen van de Fiat.